Igår, 17:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Nu kan han och övriga skyldiga hävda att den sönderklippta T-shirten togs om hand av anställda i sjukhuset varpå den 'försvann' i hanteringen.

Fast Jumpingonthemoon påstår ju att Harpole slängde t-shirten - har han hävdat att anställda tog bort den?
Citera
Igår, 18:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast Jumpingonthemoon påstår ju att Harpole slängde t-shirten - har han hävdat att anställda tog bort den?
Det är vad jag tror att han gjorde. Inte påstår.
Citera
Igår, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Här är rätt klipp
https://youtu.be/S0fmq1zffGw?t=7262
Klipptröja för att få defibillator på plats. De hör jag.
Var säger att Harpole att sliter av tröjan och tar med sig den?

Citat:
Att Harpole tilläts hoppa upp på Kirk och klippa upp hans tröja på sjukhuset, slita av honom den och ta med sig den är ju ännu en av konstigheterna som Fanten efterlyste.
Och jag hör inget att han HOPPAR upp på Kirk.

Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomat
Det skottet på 'bara' 200m avstånd på ett stillasittande/stående offer i bra förhållanden är inte speciellt svårt, vilket redan avhandlats tidigare.
Någon som varit ute på älgjakt ett par gånger skulle kunna lösa det. Men ja, tveksamt att det är en pundare - men samtidigt behöver det inte vara en större konspiration utan en galen person som arbetar ensam skulle kunna lösa det.

Fattar inte varför tråden väcks till liv så inser nu att jag svarat på en skitgammal kommentar. Snubben sitter ju i förvar.
Cirka 127meter var skottet. Inte 200meter.

Citat:
Självklart ännu en lögn från Harpole och det i syfte att förekomma diskussionen om vad som hände med sagda T-shirt efter att de bar in CK i SUV:en.

Det som verkligen skedde var att de klippte av T-shirten från CK redan i SUV:en för att därpå ta den med sig och förstöra den, eftersom den var full med glas- och plastsplitter, PETN och andra spår av den exploderade Røden.

Nu kan han och övriga skyldiga hävda att den sönderklippta T-shirten togs om hand av anställda i sjukhuset varpå den 'försvann' i hanteringen.

Jag och troligtvis en del andra, väntar på att se videon av en praktiken exploderande Røde och shaped charge. Och skadorna de orsakar.
Först själva shaped charge explosionen.
Sedan hur det får plats i en fungerande Røde Wireless Pro.
Och till slut hur se effekten av denna kombination ser ut när den går av. Utan tröja och med tröja.
Det finns de som kan göra detta, utan att hamna i fängelse.
Detaljerad ritning till själva shaped charge behöver inte visas.

Tror onopono verkligen att kroppen INTE skulle ha några som helst spår av en Røde Wireless Pro som exploderat/shaped charge?
Speciellt om batteriet ska haft sådan fart att den har kunnat tränga in i halsen med ordentlig kraft?
Just ja, det vore intressant om någon gjorde test på vilken hastighet ett batteri till en Røde Wireless Pro måste ha, för att tränga in i halsen.
Citera
Igår, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför ljuger du?
Försvaret kan bland annat:

* Korsförhöra åklagarens vittnen för att ifrågasätta deras trovärdighet eller observationer.
* Invända mot bevisning om den är irrelevant eller inte bör tas upp.
* Argumentera för att åklagaren inte har visat probable cause (sannolika skäl) för åtal.

Jag frågade GPT om Tyler hade kunnat bestrida att han var på platsen:
Ja, rent juridiskt hade Tyler Robinsons försvar kunnat bestrida att han var på platsen under en preliminary hearing.

De hade till exempel kunnat:

* hävda att personen på övervakningsfilmer eller vittnesfilmer inte var Tyler,
* ifrågasätta vittnens identifieringar,
* argumentera för att mobiltelefondata eller annan teknisk bevisning inte placerar honom på platsen,
* hävda att åklagarens bevisning inte räcker för att visa sannolika skäl att just Tyler var där.
Men du hittar på din egen verklighet som vanligt…

Till er andra, med själen i behåll.

Insåg för sent att min formulering här kunde låna sig till illasinnade tolkningar:
"Igen, det finns inget utrymme för försvaret att formellt bestrida något som påstås av en åklagare under en preliminary hearing."
Jag omformulerar/förtydligar med att 'det finns inte utrymme för försvaret att formellt hävda den åtalades oskuld eller att formellt bestrida att denne gjorde si eller så och inte så eller si. Bara att:
* Korsförhöra åklagarens vittnen för att ifrågasätta deras trovärdighet eller observationer.
* Argumentera för att åklagaren inte har visat probable cause (sannolika skäl) för åtal.
Dvs, att ifrågasätta åtalets bevisning och vittnen, inget annat.

Men här får gärna hugade bevisa motsatsen, med att citera försvaret när det förklarar att TR inte var där och då, inte gjorde si eller så där eller då, inte mördade CK, inte hade sådana kläder på sig, inte sprang på något tak, inte skrev sagda meddelanden, Inte osv...

Givet att TR har förklarat sig oskyldig till mordet på CK.

Citat:
* Lägga fram egen bevisning eller kalla egna vittnen, om domstolen tillåter det.

Till er andra.

Någon som vet om försvaret ville lägga fram egen bevisning eller kalla egna vittnen, men att domaren avslog den begäran?
Citera
Igår, 18:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Klipptröja för att få defibillator på plats. De hör jag.
Var säger att Harpole att sliter av tröjan och tar med sig den?

Och jag hör inget att han HOPPAR upp på Kirk
On top of tolkade jag som ovanpå.
Citera
Igår, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Är inte Kirks överkropp full med sådant bevismaterial då?
De tog bort allt synligt splitter. Resten är borttvättat, alternativt att kroppen nu är aska.

Som sagt, individ/er på sjukhuset måste antingen ha ingått i mordkonspirationen eller hotats/mutats till tystnad efteråt.

Förmodligen det senare alternativet.
Citera
Igår, 18:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är vad jag tror att han gjorde. Inte påstår.
Ok sorry då missförstod jag dig!
Citera
Igår, 18:15
Medlem
Citat:
Självklart ännu en lögn från Harpole och det i syfte att förekomma diskussionen om vad som hände med sagda T-shirt efter att de bar in CK i SUV:en.

Det som verkligen skedde var att de klippte av T-shirten från CK redan i SUV:en för att därpå ta den med sig och förstöra den, eftersom den var full med glas- och plastsplitter, PETN och andra spår av den exploderade Røden.

Det fanns aldrig någon exploderande mikrofon. Sansa dig lite och lätta på foliehatten, du är galen.
Citera
Igår, 18:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till er andra, med själen i behåll.

Insåg för sent att min formulering här kunde låna sig till illasinnade tolkningar:
"Igen, det finns inget utrymme för försvaret att formellt bestrida något som påstås av en åklagare under en preliminary hearing."
Jag omformulerar/förtydligar med att 'det finns inte utrymme för försvaret att formellt hävda den åtalades oskuld eller att formellt bestrida att denne gjorde si eller så och inte så eller si. Bara att:
Dvs, att ifrågasätta åtalets bevisning och vittnen, inget annat.

Men här får gärna hugade bevisa motsatsen,
Motsatsen till det du påstod är redan bevisad - nu krystar du desperat fram ursäkter för att slippa erkänna att du ljög (eller ”hade fel” som du kallar det).
Citera
Igår, 18:17
Medlem
kermassas avatar
Citat:
De tog bort allt synligt splitter. Resten är borttvättat, alternativt att kroppen nu är aska.

Som sagt, individ/er på sjukhuset måste antingen ha ingått i mordkonspirationen eller hotats/mutats till tystnad efteråt.

Skadorna på kroppen är svåra att tvätta bort.
Som jag förstått det blev Kirk balsamerad och jordfäst. Så det finns möjlighet för Tylers försvarare att begära ny obduktion.
Citera
Igår, 18:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Har du något som helst bevis på att detta är annat än rena fantasier? (Retorisk fråga)…
Citera
Igår, 18:41
Medlem
Citat:

Hur STOR tror du att "mordkonspirationen" är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in