Citat:
Ursprungligen postat av
Jumpingonthemoon
Någon hade räknat noga på höjdskillnaden på byggnaden och platsen där Charlie satt och kommit fram till 10 grader, men han kan ju ha helt fel. Och efter att ha kollat Matt från Trigger Smart och hans undersökning så verkar det som att skytten låg ganska nära kanten, och kanten var lägre än vad jag trodde. Så innan det presenteras bra bilder på var skytten låg och hur hög kanten är så ska jag inte säga mer om detta, Matt menar att det ser ut som att skytten ligger närmare än 2 meter och att kanten bara är några cm hög, och då är skottet mycket görbart.
https://www.youtube.com/watch?v=v6ZzfiS8g84&list=PLwgLljSXtXGbc0CF9myhnZQP Akm0tZ6PH&index=9
Jag räknade precis i mitt senaste inlägg. 4 grader innebär 5,2cm per meter. Ligger du 130 meter från målet är det 6,76 meters höjdskillnad. Mycket mer än så kan det väl knappast vara med tanke på att skytten hoppade ner från taket.
Det här verkar vara ytterligare en sådan sak som folk som tror på en konspiration förstorar upp och lägger fokus på men vid en närmare granskning inte verkar hålla. Vi vet inte hur nära kanten han låg, den uppstickande kanten är inte så hög som man påstår, vinkeln behöver inte vara speciellt brant och det finns i nuläget inte stöd för att skottet skulle vara omöjligt eller ens speciellt svårt.
Om det nu var så att den där kanten var ivägen så hade väl TR bara kunnat flytta sig närmare eller höjt geväret. Det är ju inte direkt så att det är en naturlag att han måste ligga två meter från kanten.