2026-09-05, 00:27
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Ja det är det verkligen! Jag är kritisk mot Israels ledare och dom som stöttar Israels ledare. Oavsett om dom är kristna, muslimer, hinduer eller vad som helst.
Lägg av nu, du är ”kritisk” mot att staten Israel överhuvudtaget skall få existera och du är ”kritisk” mot att du tror att judar i allmänhet styr för mycket av världen. Det här är ett anonymt forum, du behöver inte låtsas.
Citera
2026-09-05, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Lägg av nu, du är ”kritisk” mot att staten Israel överhuvudtaget skall få existera och du är ”kritisk” mot att du tror att judar i allmänhet styr för mycket av världen. Det här är ett anonymt forum, du behöver inte låtsas.
Trams. Jag är kritisk mot att Israels ledning mördar folk. Om dom är inblandade i mordet på Charlie tycker jag det är otäckt.
Citera
2026-09-05, 01:30
Medlem
Citat:
Trams. Jag är kritisk mot att Israels ledning mördar folk. Om dom är inblandade i mordet på Charlie tycker jag det är otäckt.
Om Israel skulle mörda Charlie Kirk, då skulle de inte gjort så som Charlie Kirk faktiskt blev mördad.
Och nej, de skulle inte använt personsökar taktiken heller. Dvs inte mikrofon och bomb/riktad sprängmedel.
Israel använde personsökar taktiken mot Hizbollah, på grund av att de kunde sprida sprida dessa enheter. Och Israel brydde sig inte om oskyldiga strök med.

Israel har andra alternativ att använda mot enskilda personer.
Citera
2026-09-05, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Om Israel skulle mörda Charlie Kirk, då skulle de inte gjort så som Charlie Kirk faktiskt blev mördad.
Och nej, de skulle inte använt personsökar taktiken heller. Dvs inte mikrofon och bomb/riktad sprängmedel.
Israel använde personsökar taktiken mot Hizbollah, på grund av att de kunde sprida sprida dessa enheter. Och Israel brydde sig inte om oskyldiga strök med.

Israel har andra alternativ att använda mot enskilda personer.
Det beror ju på vad syftet med mordet var.
Citera
2026-09-05, 09:08
Medlem
Citat:
Det beror ju på vad syftet med mordet var.
Vad/Hur menar du med det?
Citera
2026-09-05, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vad/Hur menar du med det?
Man ville kanske statuera exempel. Visa vilka som bestämmer. Det kan finnas många anledningar och syften.
Citera
2026-09-05, 11:04
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ja jag kanske har helt fel och överdriver zionismens inflytande på västvärlden i allmänhet och USA i synnerhet. Jag är öppen för att jag kan ha helt fel.
Ja, jag tror att du överdriver sionisternas roll i världen. Om det är några som försöker påverka från "skuggorna" så är det troligare att det är rika personer (miljardärer, oligarker m.fl.), än en grupp judar/sionister (även om det kan finnas sådana i den gruppen också). Man ska inte vara naiv, det finns de som har mycket pengar och makt med egna intressen och som försöker påverka på olika sätt genom sina nätverk och ekonomiska tillgångar. Men din syn på hur världen fungerar känns mer hämtad ur fiktion än verkligheten.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-09-05 kl. 11:09.
Citera
2026-09-05, 16:38
Medlem
rednaxela90s avatar
Vad jag kan se så pekar bevisen på att Tyler Robinson är skyldig. Det kanske inte är lika "spännande" som en konspirationsteori, men det är både det mest logiska och det håll som bevisen pekar åt. Om det finns bevis som pekar åt något annat håll, delge gärna det, men det som har delgetts hittills i den här tråden kopplat till alternativa gärningspersoner har inte varit underbyggt av bevis utan mest hörsägen och tyckande och tänkande.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-09-05 kl. 16:45.
Citera
2026-09-06, 06:25
Medlem
Josh Hammer tweetade att han tyckte det var OK med "public execution" fem minuter in i det omtalade Zoom-mötet kvällen innan mordet.
Citera
2026-09-06, 07:50
Medlem
John.Walkers avatar
Av dom som ej får nämnas
Citera
2026-09-06, 09:47
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Josh Hammer tweetade att han tyckte det var OK med "public execution" fem minuter in i det omtalade Zoom-mötet kvällen innan mordet.
Oj, vilket starkt bevis för en jättekonspiration styrd av "onda sionister"! *not* Om man letar på det sättet så kan man nog hitta stöd för vilken konspirationsteori som helst.

Peter gillar inte chockladbollar --> Han skrev faktiskt det i sin profil om vad han gillar och inte gillar --> "Det betyder att Peter hatar svarta människor!" (Må hända ett dåligt exempel, men logiken och slutsatserna är på en liknande nivå )
Citera
2026-09-06, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Oj, vilket starkt bevis för en jättekonspiration styrd av "onda sionister"! *not* Om man letar på det sättet så kan man nog hitta stöd för vilken konspirationsteori som helst.

Peter gillar inte chockladbollar --> Han skrev faktiskt det i sin profil om vad han gillar och inte gillar --> "Det betyder att Peter hatar svarta människor!" (Må hända ett dåligt exempel, men logiken och slutsatserna är på en liknande nivå )
Det är inget bevis men det är ett märkligt tilltag av Josh Hammer. Tiden då han tweetade alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in