2026-08-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Du tycker ju att jag ställer konstiga frågor om tjejerna i fallet. Det är frågor som t.ex. en åklagare bör ha ställt till anmälarna. Eftersom du tycker de är konstiga så drar jag slutsatsen att du inte har sett frågorna tidigare.

Ge lite exempel på hur du tycker att objektiviteten upprätthålls?

Om du inte vet vad objektivitet betyder så förklarar det en hel del.

Ett tips är att kolla upp ord du inte begriper.

Återigen slingrar du dig och vägrar svara på alla frågor.

Du påstår att åklagarna inte är objektiva. Påvisa då åteminstone en endaste FUP där objektiviteten brustit.
Citera
2026-08-22, 12:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Kan du påvisa något enda fall där det inte på något som helst vis framgår att den ena parten inte vill eller inte vill fortsätta?

Och dra inte upp fallet där GM slutade sätta på sitt offer när BO vaknade till.

Det finns många fall där anmälaren inte muntligt eller tydligt fysiskt visat att den inte vill. Fysiskt försökt avstyra eller ta sig därifrån.

Återigen ljuger du. Visa var det står att han slutade när hon vaknade till. Det var tvärtom att han slutade när han inte tyckte att hon var riktigt med längre. Visa nu.

Vad betyder det där med annat sätt? Att man kan visa sin frivillighet på annat sätt än genom ord eller handling?
Citera
2026-08-22, 12:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Om du inte vet vad objektivitet betyder så förklarar det en hel del.

Ett tips är att kolla upp ord du inte begriper.

Återigen slingrar du dig och vägrar svara på alla frågor.

Du påstår att åklagarna inte är objektiva. Påvisa då åteminstone en endaste FUP där objektiviteten brustit.

Men tala om du då som är så insatt och duktig. Tala nu om för oss alla vad objektivitetsprincipen för en åklagare innebär!!!!
Citera
2026-08-22, 12:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Att du hellre ser detaljer i dina fantasifulla scenarior som en sanning.

När du måste förhålla dig till den fullständiga bilden som existerar i verkligheten blir det jobbigt för dig.

Tvärsom. Du det är du som desperat försöker hitta något enstaka litet träd att klamra dig fast vid. Att se och ta in hela ansamlingen av träd (skogen) blir jobbigt för dig.

Det finns ju i de allra flesta fall inga fler detaljer än 2 berättelser. Att du inte har förstått det än är en gåta. Enbart muntlig "bevisning" i form av 2 berättelser. Du säger ju själv att det är svårt eftersom det oftast inte finns några vittnen.

Du vägrar ju att ta med tjejens beteende i helheten.
Citera
2026-08-22, 12:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Tja, det är din fantasi. Jag kan inte förutspå hur dina vanföreställningar utvecklar sig.

Du kan inte svara.
Citera
2026-08-22, 12:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Varför kan du inte hålla dig ifrån att hitta på hypotetiska bisarra scenarion?

Vad är vitsen med att käbbla kring dina fantasifoter. Hitta en FUP/dom på de premisser du maniskt om och om igen rabblar upp.

Vad är det för bisarra scenarion?
Citera
2026-08-22, 12:42
Medlem
Citat:
'Du ljuger ju om fallet. Hänvisa var i domen det står att han slutade när hon vaknade till.

Det var ju tvärtom att han slutade när han tyckte att hon började bli "frånvarande".

Det är du som påstått att han slutade när hon vaknade till. Visa var det står i domen.

Citat (anonymiserat) ur domen från hovrätten:

"Målsäganden har dessutom berättat att hon på grund av berusning inte kunnat redogöra för händelserna mellan bilfärden och upptäckten att GM var över henne och penetrerade henne med sin penis. Det står mot den bakgrunden klart att GM genomförde samlaget med insikt om att målsäganden till följd av berusning befann sig
i en särskilt utsatt situation. Målsäganden och GM har uppgett att han i samband med samlaget frågade henne om det var okej eller liknande. Enligt målsäganden ställdes den frågan dock när GM var över henne och penetration redan hade skett. Att han först i det läget försökte utröna målsägandens inställning till samlag innebär inte att han saknade uppsåt. Vid en sammantagen
bedömning anser hovrätten därför att GM uppsåtligen genomfört ett vaginalt samlag med målsäganden som på grund av sin berusningsgrad inte kan anses ha deltagit frivilligt. Gärningen ska bedömas som våldtäkt, som inte kan bedömas som ett mindre grovt brott."
Citera
2026-08-22, 12:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja det skrev du. Men du har inte backat upp det.

Du har fått domen.

Handlade om en däckad tjej i Ljusdalsfallet.

Duger det här? Att du tror att jag sitter o ljuger o hittar på pekar ganska tydligt på att det är vad du är van med och det nog antagligen speglar ditt beteende ganska så väl.

https://bra.se/rapporter/arkiv/2025-02-13-samtyckeslagens-tillampning-och-konsekvenser

Citat:
En tydlig skillnad framträder dock, och det är att parterna är yngre i de ”nya” fallen än i ”gamla” fall. Målsägandens medianålder är 20 år i de ”nya” fallen, jämfört med 24 år i ”gamla” fall. Det innebär att närmare hälften av dem är tonåringar.
Citera
2026-08-22, 12:46
Medlem
Citat:
Duger det här? Att du tror att jag sitter o ljuger o hittar på pekar ganska tydligt på att det är vad du är van med och det nog antagligen speglar ditt beteende ganska så väl.

https://bra.se/rapporter/arkiv/2025-02-13-samtyckeslagens-tillampning-och-konsekvenser

Du inser väl att det du länkar inte styrker ditt påstående att de flesta dömda är tonårskillar?
Citera
2026-08-22, 12:52
Medlem
Citat:
Men tala om du då som är så insatt och duktig. Tala nu om för oss alla vad objektivitetsprincipen för en åklagare innebär!!!!

Jag förklarar med glädje ordets betydelse när du styrkt ditt påstående att åklsgarna inre förhåller sig till objektivitetsprincipen.

Varför häver du ideligen ur dig påståenden?

Och när du ombes att backa upp dem så vägrar du och börjar slingra dig.

Tämligen oseriöst och oärligt förhållningssätt.

Och extremt ironiskt att du kräver omvänd bevisbörda. Något du påstår råder i de rättsfall som du inte gillar utfallet i.
Citera
2026-08-22, 12:53
Medlem
Citat:
Det finns ju i de allra flesta fall inga fler detaljer än 2 berättelser. Att du inte har förstått det än är en gåta. Enbart muntlig "bevisning" i form av 2 berättelser. Du säger ju själv att det är svårt eftersom det oftast inte finns några vittnen.

Du vägrar ju att ta med tjejens beteende i helheten.

Du brvisar min poäng.

När har jag gjort det?
Citera
2026-08-22, 12:54
Medlem
Citat:
Du kan inte svara.

Självklart kan jag inte det. Det är din fantasi och jag kan omöjligt veta hur den utvecklar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in