2026-08-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Man skulle berätta för den andre hur det ligger till naturligtvis, och be den sluta. Men eftersom du och dina likar bedömer att kvinnor är totalt hjärndöda våp som inte kan förväntas klara av en så pass enkel uppgift så måste vi tydligen ha en samtyckeslag.

Själv har jag högre tankar om kvinnor än så. Din misogyni får stå för dig.

Och det är just det lagen kräver. Om någon under akten inte längre vill så skall man med ord eller fysisk handling påvisa det.

Att vissa struntar i dessa nej är en helt annan sak.
Citera
2026-08-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja tomma burkar skramlar mest brukar det ju heta. Det stämmer ju på pricken i den här tråden.

Ibland ser du inte skogen för alla träd.

Har nog aldrig sett något som skriker att någon totalt saknar självinsikt.
Citera
2026-08-21, 20:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69

Vad tror du att det betyder att "inte se skogen för alla träd"?

Jag tror det är fjärde gången jag sett dig använda det uttrycket i den här tråden och jag förstår inte hur du kan tycka att det passar in när man diskuterar juridik.
Citera
2026-08-22, 09:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Joaquin, även om du maniskt upprepar en lögn blir den inte sann.

Tja du, anmälan blir nedlagd.

Varför försöker du intala dig själv och andra saker genom att upprepa dina fantasier om och om igen? Är verkligheten svår för dig?

Varför skulle den bli nedlagd? Vad saknas för att fallet skulle gå vidare till åtal?
Citera
2026-08-22, 09:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Ser att annan skribent frågat samma sak. Men vad menar du med detta uttryck i den här kontexten?

Det enda sättet jag kan tolka dig på är att du tycker att de där träden som skymmer skogen får utgöras av de unga killar som blir oskyldigt dömda eller dömda på väldigt svaga grunder för att skogen (alla dömda som skulle ökas) ska kunna ses. Detta är du fullkomligt bekväm med.
Citera
2026-08-22, 09:47
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Och det är just det lagen kräver. Om någon under akten inte längre vill så skall man med ord eller fysisk handling påvisa det.

Att vissa struntar i dessa nej är en helt annan sak.

Nu är du ju ute och ljuger igen. Jag har ju talat om för dig förut att frivillighet ska uttryckas genom ord, handling eller annat sätt.
Varför försöker du förenkla och förvanska hela tiden? Genom ord, handling eller på annat sätt.
Du som tycker att lagen är så solklar, kan du ge flera exempel på vad det där annat sätt skulle kunna innebära?

Vilka nej? I många fall jag har läst så har det uttryckligen inte sagts några nej och inget fysiskt har gjort för att avstyra den sexuella handlingen.
Citera
2026-08-22, 09:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja det skrev du. Men du har inte backat upp det.

Du har fått domen.

Handlade om en däckad tjej i Ljusdalsfallet.

'Du ljuger ju om fallet. Hänvisa var i domen det står att han slutade när hon vaknade till.

Det var ju tvärtom att han slutade när han tyckte att hon började bli "frånvarande".

Det är du som påstått att han slutade när hon vaknade till. Visa var det står i domen.
Citera
2026-08-22, 09:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
I de FUPar jag läst har jag inte funnit något som gör det rimligt att ifrågasätta objektiviteten.

Har du en specifik FUP där du menar att åklagaren uppenbart inte varit objektiv?

Du tycker ju att jag ställer konstiga frågor om tjejerna i fallet. Det är frågor som t.ex. en åklagare bör ha ställt till anmälarna. Eftersom du tycker de är konstiga så drar jag slutsatsen att du inte har sett frågorna tidigare.

Ge lite exempel på hur du tycker att objektiviteten upprätthålls?
Citera
2026-08-22, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vad tror du att det betyder att "inte se skogen för alla träd"?

Jag tror det är fjärde gången jag sett dig använda det uttrycket i den här tråden och jag förstår inte hur du kan tycka att det passar in när man diskuterar juridik.

För att några hakar upp sig på detaljer i sina uopdiktade fantasier och ser det som nån form av sanning.

Förstår att några känner att det är komfortablare än att se helheten som existerar i verkligheten.
Citera
2026-08-22, 12:21
Medlem
Citat:
Varför skulle den bli nedlagd? Vad saknas för att fallet skulle gå vidare till åtal?

Tja, det är din fantasi. Jag kan inte förutspå hur dina vanföreställningar utvecklar sig.
Citera
2026-08-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ser att annan skribent frågat samma sak. Men vad menar du med detta uttryck i den här kontexten?

Det enda sättet jag kan tolka dig på är att du tycker att de där träden som skymmer skogen får utgöras av de unga killar som blir oskyldigt dömda eller dömda på väldigt svaga grunder för att skogen (alla dömda som skulle ökas) ska kunna ses. Detta är du fullkomligt bekväm med.

Att du hellre ser detaljer i dina fantasifulla scenarior som en sanning.

När du måste förhålla dig till den fullständiga bilden som existerar i verkligheten blir det jobbigt för dig.

Tvärsom. Du det är du som desperat försöker hitta något enstaka litet träd att klamra dig fast vid. Att se och ta in hela ansamlingen av träd (skogen) blir jobbigt för dig.
Citera
2026-08-22, 12:28
Medlem
Citat:
Nu är du ju ute och ljuger igen. Jag har ju talat om för dig förut att frivillighet ska uttryckas genom ord, handling eller annat sätt.
Varför försöker du förenkla och förvanska hela tiden? Genom ord, handling eller på annat sätt.
Du som tycker att lagen är så solklar, kan du ge flera exempel på vad det där annat sätt skulle kunna innebära?

Vilka nej? I många fall jag har läst så har det uttryckligen inte sagts några nej och inget fysiskt har gjort för att avstyra den sexuella handlingen.

Kan du påvisa något enda fall där det inte på något som helst vis framgår att den ena parten inte vill eller inte vill fortsätta?

Och dra inte upp fallet där GM slutade sätta på sitt offer när BO vaknade till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in