2026-08-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Nej, nu slätar du över igen vad islamisten sa. Orden var inte "må hon brinna". Orden var "må hon brännas". Nu får du svara på frågan igen i Jimmie-scenariot med rätt ord uttalade.

Du diskuterar på ett ohederligt sätt, som en typisk islamist.

Sak samma för mig. Scenariot är det samma för mig oavsett om det är "må hon brinna" eller "må hon brännas".
Citera
2026-08-20, 23:34
Medlem
Citat:
Nej, nu slätar du över vad islamisten sa igen. Orden var inte "må hon brinna". Orden var "må hon brännas". Nu får du svara på frågan igen i Jimmie-scenariot med rätt ord uttalade.

Du diskuterar på ett ohederligt sätt, som en typisk islamist.

Jag har sagt samma sak till psychot i typ 30 inlägg men hen är helt desperat att försöka ändra narrativet från det olagliga dödshot mot en riksdagspolitiker som det var, till att det skulle vara vanligt att man säger "må du brinna i helvetet." Även det låter fundamentalistiskt och överstyr aggressivt.
Men som sagt skrev hon "Må hon brännas!"
Och en pristagare för Amnesty/styrelsemedlem i barnföreningen Junis samt vänsterpartist försvarade henne på Facebook och instämde att Simona förtjänar att straffas av Gud, brinna osv.
Citera
2026-08-20, 23:34
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Sak samma för mig. Scenariot är det samma för mig oavsett om det är "må hon brinna" eller "må hon brännas".

Du förändrar hennes ord igen. Du låtsas även som att en statsvetare inte vet vad hon säger.

Du är sjuk i huvudet, Hur orkar du med dig själv?
Citera
2026-08-20, 23:36
Medlem
Citat:
Du förändrar hennes ord igen. Du låtsas även som att en statsvetare inte vet vad hon säger.

Du är sjuk i huvudet, Hur orkar du med dig själv?

Jag är övertygad om att hon vet vad hon säger. Det tror jag andra som skriver i affekt också gör.
Citera
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jag har sagt samma sak till psychot i typ 30 inlägg men hen är helt desperat att försöka ändra narrativet från det olagliga dödshot mot en riksdagspolitiker som det var, till att det skulle vara vanligt att man säger "må du brinna i helvetet." Även det låter fundamentalistiskt och överstyr aggressivt.
Men som sagt skrev hon "Må hon brännas!"
Och en pristagare för Amnesty/styrelsemedlem i barnföreningen Junis samt vänsterpartist försvarade henne på Facebook och instämde att Simona förtjänar att straffas av Gud, brinna osv.

Precis. Det är en statsvetare vi pratar om. Inte en analfabet som kom till landet igår. Statsvetaren VET vad hon sade.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tycker inte det är sant man säger när man är arg. Jag konstaterar att det är sånt vissa säger när de är arga.

Islamister. Ingen annan uttrycker sig så. Eller gör så för den delen heller.
Tycker man det är normalt är ens umgänge islamister.
Och efter att ha läst hennes olika debattartiklar där hon alltid attackerar demokrati, mänskliga rättigheter, inkludering, frihet, kvinnors fria vilja osv. så ligger de i linje med hennes ordval och budskap.
Citera
2026-08-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Islamister. Ingen annan uttrycker sig så. Eller gör så för den delen heller.
Tycker man det är normalt är ens umgänge islamister.
Och efter att ha läst hennes olika debattartiklar där hon alltid attackerar demokrati, mänskliga rättigheter, inkludering, frihet, kvinnors fria vilja osv. så ligger de i linje med hennes ordval och budskap.

Det är din tolkning.
Citera
2026-08-20, 23:37
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Jag är övertygad om att hon vet vad hon säger.

Så varför förändrar du orden hon uttalade? Du förvränger sanningen. Varför? Vad är ditt narrativ? Vem betalar dig? Qatar? Iran?
Citera
2026-08-20, 23:38
Medlem
Citat:
Så varför förändrar du orden hon uttalade? Du förvränger sanningen. Varför? Vad är ditt narrativ? Vem betalar dig? Qatar? Iran?

För att jag tolkar de på samma sätt. Inte svårare än så.
Citera
2026-08-20, 23:39
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
För att jag tolkar de på samma sätt. Inte svårare än så.

Varför ska du tolka något som är extremt tydligt redan som det är? Är du skev i huvudet pga inavel eller vad är felet på dig?
Citera
2026-08-20, 23:41
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
No shit. Jag vet att hon skriver att hon önskar kärringen brann. Att hon borde brinna osv. Det är ingen svår text att förstå.

Jag har sett andra skriva liknande saker i affekt massvis av gånger och om nån hade kommit som er i tråden, med händerna greppandes om pärlhalsbanden och skanderat mordhot då, så hade den blivit ombedd att gå och kamma sig.

Du sitter och tror (eller låtsas tro) att det är ett riktigt mordhot men det gör inte jag. Jag tror det är nån som varit arg bakom tangenten som så många andra.

Det handlar förstås om att låtsas tro. Man vet att det inte är ett allvarligt menat dödshot, men man låtsas det, därför att det främjar en själv och ens agenda. Det hemska och allvarliga är att inte bara anonyma debattörer på nätet medvetet ljuger om att det handlar om hot, utan att sådana som Mohamsson, våra domstolar och diverse journalister gör det. Man utnyttjar människor som medel att uppnå politiska mål, som även om denna människa verkligen agerat klandervärt som i det här fallet är ett avskyvärt beteende, inte minst för att man gör sig till drivande i ett drev.

En sådan människa är uppenbarligen Mohamsson, och precis som andra som henne suddar hon också ut den viktig linjen mellan ”hat” , dvs ogillande - något som är viktigt och tillåtet i ett demokratiskt samhälle och regelrätta hot.
Citera
2026-08-20, 23:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag tycker inte det är sant man säger när man är arg. Jag konstaterar att det är sånt vissa säger när de är arga.

Brukar man också säga att Hamas inte är en terrororganisation när man är arg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in