Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Min röst i valet går allt mer mot Liberalerna efter jag har läst om det här. Att man ens kan uttala sig på det viset år 2026 som en person med ett uppdrag inom samhället är direkt hårresande.
Hm... Jag hade tänkt rösta på Örebropartiet, men helt klart. Jag är i grunden liberal men har känt att det inte finns något liberalt parti att rösta på, har sett Liberalerna som auktoritära och C som enbart nyliberala. Men det Mohamsson gjorde nu var väldigt modigt och HELT och hållet socialliberalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det handlar ju om att hon sviker sitt eget folk. Simona härstammar ju från Palestina. Klart att muslimerna blir förbannade över att hennes publikfriande (som hon själv tror, men många infödda svenskar är inte alls imponerade av den där Davidsstjärnan, de heller) för att få sitta kvar vid makten, är viktigare än solidaritet med hennes eget folk.
Tänk dig samma situation här: om Sverige skulle bli ockuperat av en främmande makt. Och så skulle en svenska som lever i exil och gör politisk karriär i sitt nya hemland - USA kanske - sitta i TV med ockupationsmaktens symbol om halsen för att försöka vinna röster? Skulle du inte också bli förbannad då?
Du är rasist och nazist. Syns i dina övriga inlägg som jag bland annat citerat nedan. Det är talande att det just är rasister som hoppat av SD för att de är besvikna att SD inte är nynazister som stöttar Valley Ghanem.
Ditt rasbiologiska tänkande passar inte in i ett modernt och demokratiskt land. Simona är för helvete SVENSK. Hon identifierar sig som SVENSK, västgöte och europé. Hon är inte Palestinsk av "ras", Palestinier är inte hennes folk, VI är hennes folk.
Du som
nazist tänker ju
precis som vänsterpartister, socialdemokrater och islamister i form av
"blod och jord", ni attackerar ALLTID svenskar med invandrarpåbrå om de inte är lydiga och bara upprepar som papegojor det ni bestämt att icke-vita ska tycka och tänka i Sverige, och alltid kommer det
Citat:
"Du sviker DITT FOLK, svenskar hatar dig iallafall, du kommer aldrig bli svensk, rasistiskt dravel".
Du är inte ensam om detta. Förutom Valley Ghanem så har tex nättrollet Annika Strandhäll (S) uttryckt samma sak.
Du är ju öppet nazist men Valley och Annika låtsas att de är antirasister, trots att de liksom du går in på rasbiologi och menar att Simona inte kan vara svensk pga sin "ras", trots att det är så hon själv känner och lever.
Hon är uppväxt här, talar flytande svenska, har liberala värderingar, är fullt integrerad osv. Klart att hon är SVENSK och inte Palestinier. Hon har bara biologiska rötter där. Många svenskar har rötter i åtminstone delvis andra länder.
Det är bara du och nazistpacket som snackar om "100% svensk", "den ariska rasen" osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrMario
Man blir ändå förvånad av hur intoleranta muslimer och/eller vänsterpartister faktiskt är, de hotar alltså folk bara för att de har ett smycke från judendomen.
Tycker det är talande att det inte var en enda bonnig sverigedemokrat som anmärkt på att hon bar davidsstjärna, utan alla hoten kommer från muslimer och vänsterpartister.
Man undrar hur muslimer ska kunna fungera i ett civiliserat land när de är beredda att ta till våld bara för att nån sympatiserar med judar.
Absolut. Fick lära mig när jag växte upp att vänstern var den goda och toleranta sidan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Passar det inte så kan dom (judarna) väl dra? Det är ingen som kommer att gråta, liksom...
Hur eller hur, så är symbolernas budskap otroligt viktiga, och just i en partiledardebatt några veckor före ett val är det viktigaste budskapet för en partiledare att visa, att han eller hon bryr sig om Sverige och svenskarna i första hand. Men tydligen var judarna det absolut viktigaste för Mohamsson (vad är det för NAMN, förresten?!). Då VET vi det. Tack och adjö Liberalerna, ni kommer inte heller att vara saknade av någon!
Som sagt, ultrarasisten Merwinna som lämnat SD för att de inte är rasistiska nog stöttar Valley Ghanem och är Pro-Palestinier.
Nu är det så att judar i Sverige (liksom araber i Sverige som VILL vara det) är svenskar.
Och Simona uttryckte modigt empati och solidaritet med judar i Sverige. Samt med det judiska folket som idag är lika förföljda som på medeltiden och under andra världskriget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Korpen2000
Risken att en muslim anammar hennes ord är ju nästan obefintlig. Islam är ju fredens religion, och muslimer är väl inte direkt kända för att utföra bestialiska vansinnesdåd. Tur att hon inte var kristen och hade uppmanat till korsfästning. Då hade hon suttit uppspikad samma dag.
Skulle ha citerat han du citerade, fel av mig.
Nej för det gick ju bra för Salman Rushdie, Charlie Hebdo och Lars Vilks när de fått dessa reaktioner...
Citat:
Ursprungligen postat av
Undermedvetenh3t
Tack för länken. Då lämnar vi det, det blir upp till betraktaren att avgöra. Trist med offerkoftor.
Vad som däremot är intressant och kan tolkas på många sätt är valet att bära Davidsstjärnan av Simona. Om vi ska bena ut det, vad tänker du skulle kunna vara rimliga orsaker till att hon väljer att bära symbolen? Roligare desto fler vi kan komma på, jag börjar:
1. För att stötta judar i Sverige
2. För att provocera och förhoppningsvis får kommentarer som gynnar hennes parti
3. Stärka internationella relationer (med Israel och deras andra allierade)
De kan så klart samexistera. Tänker att nummer 1 rimligtvis borde vara med.
Vad har du för fler förslag?
Ditt resonemang är så jävla rasistiskt. Det är en mänsklig rättighet att vara jude och inte bli attackerad. Det är en mänsklig rättighet att uttrycka solidaritet och empati med judar genom att bära deras symbol.
PUNKT.
Du ska inte sitta och spekulera i om det ska vara tillåtet eller inte beroende på "motiv", poängen är att det är för jävligt att en politiker som gör det direkt blir utsatt för det mest sjuka näthat och dödshot!
DET handlar detta om..!
Får man gissa att du röstar på Socialdemokraterna?