2026-08-21, 12:58
Medlem
Vad förväntar de sig av en som heter Simona? Det är som att tro att Sara står på Hagars sida. Då är man bra dum och naiv.
Citera
2026-08-21, 13:05
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Hemskt vad du tar i. Akta så du inte skiter på dig av upprördhet.

Det jag säger är att om man tror sig ha bevittnat ett grovt brott som direkt eller indirekt kan leda till en annan människas död så tar man givetvis och anmäler det till polisen. Annars är man antingen feg, lat, dum eller empatilös. Jag anser att det är ens plikt att agera vid ett sånt tillfälle även om man inte är lagligt tvingad att göra det.

Att du ser den tanken som absurd och likställer det med att anmäla "allt man läser i tidningen" vittnar om att det egentligen är så du ser det och att du bara är ett skenheligt mongo.

Man kan bara hoppas att en propp i knoppen går hos dig denna sköna fredag. "må du proppas"
Citera
2026-08-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Ridå för dig där. Du snubblar på dig själv och kan inte ens hejda din egen affekt som verkligen ser just "skitnödig" och upprörd ut. Snart kommer väl "Må du brännas!" också.

Simona har som sagt polisanmält det så du behöver inte oroa dig över att det inte kommer lagföras

Precis. Hade jag varit så upprörd som du får för dig så är det ett sånt tillfälle då "må du brännas" hade kunnat göra enré. Och jag tror att lika mycket som det vore ett seriöst dödshot emot dig (dvs sluta löjla dig ditt överkänsliga proffsoffer) så var det inte heller ett seriöst dödshot av kärringen i fråga.
Citera
2026-08-21, 13:10
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Precis. Hade jag varit så upprörd som du får för dig så är det ett sånt tillfälle då "må du brännas" hade kunnat göra enré. Och jag tror att lika mycket som det vore ett seriöst dödshot emot dig (dvs sluta löjla dig ditt överkänsliga proffsoffer) så var det inte heller ett seriöst dödshot av kärringen i fråga.

Vem gjorde dig till hennes talesman, tolk och företrädare, allt i ett? Håll bara käften din tramsande tölp!

Du har suttit i tråden morgon och kväll ända sen det började och försvarat islamisten. Det är så jävla sjukt alltså.
Citera
2026-08-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Man kan bara hoppas att en propp i knoppen går hos dig denna sköna fredag. "må du proppas"

Ack nej nu blev jag mordhotad. Usch då! Hur ska jag kunna GES en stroke utan att nån agerar fysiskt och allt det där. Stackars mig och vad hemsk du är. Vart är vårt samhälle på väg?!? Hur kan nån tillåta detta övertrampet?!? Måste vara nåt specifikt till din kultur som får dig att agera såhär hårresande ondskefullt och dödshota dina medmänniskor. Den som inte håller med mig om detta är dum, dum, dum osv.
Citera
2026-08-21, 13:14
Medlem
Citat:
Vem gjorde dig till hennes talesman, tolk och företrädare, allt i ett? Håll bara käften din tramsande tölp!

Du har suttit i tråden morgon och kväll ända sen det började och försvarat islamisten. Det är så jävla sjukt alltså.

Vet du vad "jag tror" betyder?
Citera
2026-08-21, 13:16
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Vet du vad "jag tror" betyder?

Du är FÖR engagerad och investerad i ärendet. Det är något sjukt onormalt med det. Släkting? Vän?
Citera
2026-08-21, 13:24
Medlem
Citat:
Du är FÖR engagerad och investerad i ärendet. Det är något sjukt onormalt med det. Släkting? Vän?

Aldrig hört talas om henne tidigare. Skrev bara att jag inte trodde det var ett seriöst hot och sen blev dog-pilead av överkänsligas riksförbund. Majoriteten av mina inlägg i denna tråden har handlat om att jag förstår att det är en skillnad på brinna och brännas men att jag likt förbannat inte tror det var ett seriöst hot på samma sätt som jag inte tror ditt mordhot mot mig var seriöst.
Citera
2026-08-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Ännu en punkt vi kan lägga i pusslet om du är nazist eller inte, nu ska du kränka funktionshindrade också.
Varför är det min moraliska plikt? Du skrev "som svensk". Du resonerar precis som Valley som ska slingra sig ur allt hon sagt med "du borde tolkat det såhär, såklart".
Så ett extremt hatiskt och uppviglande inlägg mot en riksdagspolitiker med klart syfte att tysta både henne och andra kvinnor i Sverige med ursprung i Mellanöstern, det ska tolkas som något harmlöst.
Sen har du bestämt att svenskar har en moralisk plikt att polisanmäla allt de läser om i tidningen och tycker att alla självklart ska vara med på dina personliga tankegångar, samt hålla med.
Varför tjatar du om att jag ska polisanmäla Valley? Är det för att du vill få reda på vem jag är?
Det finns ju ingen mening med det då det är Simona som avgör om hon vill polisanmäla eller inte, en anmälan går inte vidare till åtal om inte den som utsatts vill att det ska det.
Nu vill Simona anmäla det, hon har anmält det.
Fortsätt jobba hårt med rökridåer.
Det är något jag lägger märke till och funderar på ibland. Vänstern och invandrare får liksom lov, nästan en skyldighet att säga att "svenskar" gör si och så, "svenskar" är mesiga, "svenskar" är nazister/rasister osv. Oss går det bra att dra över en kant och generalisera, men gud nåde dig om du inte särskiljer alla muslimer ifrån varandra utan bara buntar ihop dem till en klump.
Citera
2026-08-21, 13:27
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Aldrig hört talas om henne tidigare. Skrev bara att jag inte trodde det var ett seriöst hot och sen blev dog-pilead av överkänsligas riksförbund. Majoriteten av mina inlägg i denna tråden har handlat om att jag förstår att det är en skillnad på brinna och brännas men att jag likt förbannat inte tror det var ett seriöst hot på samma sätt som jag inte tror ditt mordhot mot mig var seriöst.

Men varför VÄLJER du att "tro" att hon menar brinna, TROTS att hon säger brännas.

Det är en statsvetare vi pratar om. Inte en analfabet som kom med båt igår. OK?!

Varför beter DU dig så här?
Citera
2026-08-21, 13:34
Medlem
Citat:
Men varför VÄLJER du att "tro" att hon menar brinna, TROTS att hon säger brännas.

Det är en statsvetare vi pratar om. Inte en analfabet som kom med båt igår. OK?!

Varför beter DU dig så här?

Har sagt flera gånger att det är sak samma för mig om hon menade brinna eller brännas. Har också påpekat sen första inlägget att jag förstår distinktionen. Hade tolkat ditt mordhot på samma sätt oavsett om du skrev "får en propp" eller "proppas". Jag tror du kände dig upprörd, eventuellt hade lite sand i fiffi som skavde och att du skrev nåt himla hemskt och dumt men som inte bör tas som ett seriöst, regelrätt mordhot.

Tycker det ni gjorde är klandervärt och idiotiskt men tror inte ni på riktigt är ute efter mord.
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2026-08-21 kl. 13:39.
Citera
2026-08-21, 13:46
Medlem
Åh, det är trevligt. Islams verkliga färger avslöjas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här