2026-08-21, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Om TN till sin ansökan om advokatbyte har bifogat en bilaga med kopia av skriftväxling mellan arbetsgivaren och en annan advokat - undrar man ju hur TN fått tag i detta papper när han sitter häktad med restriktioner?
Någon har kanske på TNs önskan och beskrivning till sitt ombud, hämtat en sparad pärm med kopior av sådan korrespondens hemma hos TN och överlämnat pärmen till TNs advokat.

Arbetsgivaren kanske inte varit informerad om att TN sparat kopior. Nu när arbetsgivaren förstår att TN har gjort det, kanske arbetsgivaren oroar sig över vad mer TN kopierat, sparat och kanske kommer använda sig av för att pressa arbetsgivaren på något.

Nu när allt är förlorat för TN kan han ju göra vad som helst för att sko sig eller hämnas utan hänsyn till framtida relation med arbetsgivare och andra.
Edit: Har läst in mig om hotet arbgiv upplevde. Ursäkta om jag missat nåt men finns det nåt som tyder på att arbetsgivaren upplevt det hotfullt vid advokatbytet ? Har dom uttalat sig på nåt sätt ? Sen undrar jag om TNs lägenhet är öppen för familj osv, eller om polisen spärrat av den ?
Senast redigerad av Regnflingan 2026-08-21 kl. 14:27.
Citera
2026-08-21, 14:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nostradamus1966
Din första spaning är den som ligger närmst min uppfattning, det upplevda hotet ligger i att bli indragna i ett högst privat rättsärende och bli föremål för kollektiv skada.

Uppgiften jag har är att ingen hos arbetsgivaren rekommenderat någon advokat för det här ärendet. Sanningshalten i detta kan jag naturligtvis inte garantera.

Svaret kommer vi nog få så småningom.
Om det stämmer att TN inte fått någon rekomendation av försvarare, ligger det honom i fatet.

Då kan man lägga till att han inte är rädd för att lägga upp lögner i manupulativt syfte, för att framstå i bättre dager kanske, ha status och kontakter. För att få sin vilja igenom. Våghalsigheten och fräckheten, utan tanke på sin arbetsgivare, tänker jag vidare.

Kanske är allt helt oskyldigt, ett missförstånd eller att det finns någon slags sanning i det.
Senast redigerad av notknapparen 2026-08-21 kl. 14:18.
Citera
2026-08-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Mycket diskussioner om TN’s arbetsgivare. Är det inte bara så enkelt att TN är privat bekant med en viss finansman?
Vem då ?
Citera
2026-08-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopHansBrask
Beträffande bevisläget kan jag utan att röja några källor säga att jag själv, på omvägar, fått uppgifter som ger ett synnerligen gott intryck av bevisningens styrka.
. . .
Den andre i tråden som vittnar om stark bevisning och det låter bra.

Min egen bevis-spekulation - när det gäller uppgften tidigare samt nu, om starka bevis - handlar om ljud- (eller bild-) upptagning. Kanske gjord av BO (ljud).

Tänk om det fanns en live-webbkamera från något närliggande fiskgjuse-bo, där "slow-natur-TV" fick bidra med den slutliga lösningen. Men ett sådant scenario hör väl deckarromanen till.

Ljudupptagning är i alla fall det som snurrat i mitt huvud sen användaren KillenArCP skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Bevisläget är enormt bra.

Respektabelt att ni håller inne med det ni vet om bevisläget (även om det lär finnas ett mycket stort intresse för den frågan i tråden).
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-08-21 kl. 14:40.
Citera
2026-08-21, 14:37
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vem då ?
Herr Weil som äger magasin III
Citera
2026-08-21, 14:45
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Den andre i tråden som vittnar om stark bevisning och det låter bra.

Min egen bevis-spekulation - när det gäller uppgften tidigare samt nu, om starka bevis - handlar om ljud- (eller bild-) upptagning. Kanske gjord av BO (ljud).

Tänk om det fanns en live-webbkamera från något närliggande fiskgjuse-bo, där "slow-natur-TV" fick bidra med den slutliga lösningen. Men ett sådant scenario hör väl deckarromanen till.

Ljudupptagning är i alla fall det som snurrat i mitt huvud sen användaren KillenArCP skrev:

Respektabelt att ni håller inne med det ni vet om bevisläget (även om det lär finnas ett mycket stort intresse för den frågan i tråden).
Det finns två anledningar till att jag håller inne på det.
1. Advokaten ska inte få något gratis
2. Med respekt för familjen
Citera
2026-08-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Herr Weil som äger magasin III
Jaha ok. Men är dom nära vänner? mer än en arbetsgivare ?
Citera
2026-08-21, 15:12
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Kan inte tänka mig att de är nära vänner, men det är en väldigt liten arbetsplats och verksamheten har drivits i decennier, så självklart finns det en relation.
Citera
2026-08-21, 16:52
Medlem
colis avatar
Är det inte risk för att de som vill skylta med att fortfarande vara TNs vänner idag är färre än vad som kan räknas på ena handens tumme…?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan inte tänka mig att de är nära vänner, men det är en väldigt liten arbetsplats och verksamheten har drivits i decennier, så självklart finns det en relation.
Citera
2026-08-21, 18:17
Medlem
Alonens avatar
Mängder av ”fakta” i tråden…. men borde inte vi som följer tråden lugnt och stilla avvakta FUP innan vi ”dömer” ut några domar.

Sannolikt kommer mycket att framkomma i framtida utredningar…
Citera
2026-08-21, 18:27
Medlem
apperceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Mängder av ”fakta” i tråden…. men borde inte vi som följer tråden lugnt och stilla avvakta FUP innan vi ”dömer” ut några domar.

Sannolikt kommer mycket att framkomma i framtida utredningar…

Om vi som följer tråden hade väntat på FUP så hade vi inte vetat något om den här händelsen. Nu har vi fått reda på en massa information tack vare gemensamma ansträngningar.

Självklart kommer FUP ge ännu mer information men det ena behöver inte utesluta det andra.

Vi är uppenbarligen många som vill fortsätta följa tråden och läsa det som framkommer – i väntan på FUP.

Det är ingen som dömer ut några domar här, men vissa vill tydligen gissa sannolik straffpåföljd – med mer eller mindre genomtänkta gissningar.

Dock är det upp till var och en.
Det står dig helt fritt att vänta på FUP utan att läsa eller skriva i tråden. Men även du läser och skriver istället för att avvakta FUP
Senast redigerad av apperception 2026-08-21 kl. 18:30.
Citera
2026-08-21, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men då skulle väl inte arbetsgivaren nämna att det var ett hot.
Varför inte? Att arbetsgivaren känner sig hotad är som jag förstått ett påstående/rykte i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in