Igår, 09:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Chassinumret.

Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Chassinumret fanns inte instansat i karossen utan satt på en nitad bricka på torpedväggen i motorrummet. Utan brickan och registreringsskyltar så var bilen oidentifierbar.

Tack för ditt svar.

Bra då vet vi hur det förhöll sig.
Citera
Igår, 10:04
Medlem
448s avatar
Citat:
Utan kroppar i bilen så blev det väl inte mycket till skenmanöver?

Är du också halvt förståndshandikappad?

Ett skenmål skall fungera ett tag och ge tid , men för vissa är det fortfarande effektivt

Du tror ju fortfarande på det trots all information om grabbarna
Senast redigerad av 448 Igår kl. 10:22.
Citera
Igår, 12:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett skenmål?

Citat:
Ursprungligen postat av 448

Ett skenmål skall fungera ett tag och ge tid , men för vissa är det fortfarande effektivt

Så kan det förstås också ha kunnat gott till.

Om så var fallet så kan detta ha inträffat tidigt augusti och efter att Gay hamnade på detta omtalade nybygge. Teorin med att de alla tre drunknade i samband med en olycka och att de skulle ha kört ner i en ev. sjö är den mest lättförklarade och också den mest lättförståeliga orsaken.
Citera
Igår, 23:10
Medlem
brucenots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strutfena
Massvis. Är det en sjö har bilen sjunkt ner en bra bit i dyn vid det här laget. Finns gott om sjöar i området, vi vet ju egentligen inte vilket håll de åkte.

Och havet. Där fanns väl långa vägsträckor längs vattnet?

Så bilen kan kraschat ner i havet eller i någon av alla sjöarna eller vattendragen (inklusive kanaler och annat där en bil ryms).
Som nålen i stora höstacken.
Citera
Idag, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brucenot
Och havet. Där fanns väl långa vägsträckor längs vattnet?

Så bilen kan kraschat ner i havet eller i någon av alla sjöarna eller vattendragen (inklusive kanaler och annat där en bil ryms).
Som nålen i stora höstacken.

Precis så är det, en nål i en höstack. Och som sagt, jag säger inte att de andra teorierna är omöjliga, bara mindre troliga.
Citera
Idag, 11:26
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Ett skenmål ska ge sken av att vara på riktigt. Ett skenmål som ingen ser skulle väl möjligtvis fungera i Jönssonligan.
Citera
Idag, 13:19
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Så kan det förstås också ha kunnat gott till.

Om så var fallet så kan detta ha inträffat tidigt augusti och efter att Gay hamnade på detta omtalade nybygge. Teorin med att de alla tre drunknade i samband med en olycka och att de skulle ha kört ner i en ev. sjö är den mest lättförklarade och också den mest lättförståeliga orsaken.

Kan skriva nån dag här om hur det låg till i den kriminella och polisiära miljön vid denna tid men hinner inte nu.

Mycket kött på benen utlovas
Citera
Idag, 14:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
En intressant tanke.

Citat:
Ett skenmål ska ge sken av att vara på riktigt. Ett skenmål som ingen ser skulle väl möjligtvis fungera i Jönssonligan.

Den här teorin om ett ev. skenmål som 448 har framfört har mig veterligen aldrig tidigare diskuterats.

Själv har jag aldrig haft den här teorin i åtanke under alla år. Om detta ev. var fallet har jag naturligtvis ingen som helst aning om. Borde i s f ha skett efter att Gay mötte sitt öde tidigt augusti 1965. Det skulle ev. ha kunnat varit orsaken till detta rykte att bilen hade sänkts i en sjö gick i Haga under senare delen av 1965? Hur som helst en intressant tanke.
Citera
Idag, 14:30
Medlem
448s avatar
Citat:
Den här teorin om ett ev. skenmål som 448 har framfört har mig veterligen aldrig tidigare diskuterats.

Själv har jag aldrig haft den här teorin i åtanke under alla år. Om detta ev. var fallet har jag naturligtvis ingen som helst aning om. Borde i s f ha skett efter att Gay mötte sitt öde tidigt augusti 1965. Det skulle ev. ha kunnat varit orsaken till detta rykte att bilen hade sänkts i en sjö gick i Haga under senare delen av 1965? Hur som helst en intressant tanke.

Det blir ju automatiskt ett skenmål aka olycka om en bil med grabz på väg till kusten försvinner spårlöst även om inte det var en tanke bakom.

Varför jag tror bilen ligger i Götaälv mellan angeredsbron och ringön är att vattendrag betyder flod,älv,kanal eller wat ever utom en sjö

Det sades att bilen dumpades i ett vattendeag
Citera
Idag, 15:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sjö?

Citat:
Det blir ju automatiskt ett skenmål aka olycka om en bil med grabz på väg till kusten försvinner spårlöst även om inte det var en tanke bakom.

Varför jag tror bilen ligger i Götaälv mellan angeredsbron och ringön är att vattendrag betyder flod,älv,kanal eller wat ever utom en sjö

Det sades att bilen dumpades i ett vattendeag

Ligger en del i detta.

Ryktet på den tiden i Haga gjorde i a f gällande att det skall ha varit i en sjö.

(FB) Dahlsjö-fallet, Göteborg (1965-07-29)
Citera
Idag, 15:12
Medlem
448s avatar
Citat:
Ligger en del i detta.

Ryktet på den tiden i Haga gjorde i a f gällande att det skall ha varit i en sjö.

(FB) Dahlsjö-fallet, Göteborg (1965-07-29)

Nånstans har jag hört att bilen skall finnas i ett vattendrag i göteborgsnejden
Citera
Idag, 15:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vattendrag av något slag.

Citat:
Nånstans har jag hört att bilen skall finnas i ett vattendrag i göteborgsnejden

Jadå det har också omnämnts ett vattendrag.

Bara det att ryktet gjorde gällande i en sjö. Kan lika gärna ha varit ett vattendrag av något slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in