2026-08-21, 01:03
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?

Det handlar ju om att hon sviker sitt eget folk. Simona härstammar ju från Palestina. Klart att muslimerna blir förbannade över att hennes publikfriande (som hon själv tror, men många infödda svenskar är inte alls imponerade av den där Davidsstjärnan, de heller) för att få sitta kvar vid makten, är viktigare än solidaritet med hennes eget folk.

Tänk dig samma situation här: om Sverige skulle bli ockuperat av en främmande makt. Och så skulle en svenska som lever i exil och gör politisk karriär i sitt nya hemland - USA kanske - sitta i TV med ockupationsmaktens symbol om halsen för att försöka vinna röster? Skulle du inte också bli förbannad då?
Citera
2026-08-21, 01:29
Medlem
S.Jorgens avatar
Att överhuvudtaget häva ur sig en sån kommentar (hot) på grund av en Davidstjärna säger en del om deras värdegrund.
Det visar vilken makt islam har över dem. Hur underkastade de är, drillade sen barnsben.

Beredda att offra sitt liv för vidskepelsen.
Citera
2026-08-21, 03:33
Medlem
MollanTigerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Nu börjar tvättandet av Israels etniska rensningar och känslosåsen om sjunde Oktober också.

Ni är som en ständigt hackig skiva av självgodhet, offermentalitet och gråtmobbning vid det här laget.

Försvinn för evigt ur min synrand och hörselgång med ditt jävla gnylande.

Oj, ja jävlar! Ta det lugnt, du var en lättkränkt liten jävel.😂😂😂
Det gick alldeles för lätt att få dig att gny, frusta och sparka som en snorunge.😂😂
Citera
2026-08-21, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollanTigern
Oj, ja jävlar! Ta det lugnt, du var en lättkränkt liten jävel.😂😂😂
Det gick alldeles för lätt att få dig att gny, frusta och sparka som en snorunge.😂😂

Tala istället för dig själv. Sluta projicera och försvinn nu ur min synrand och hörselgång. För evigt.
Citera
2026-08-21, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
Att överhuvudtaget häva ur sig en sån kommentar (hot) på grund av en Davidstjärna säger en del om deras värdegrund.
Det visar vilken makt islam har över dem. Hur underkastade de är, drillade sen barnsben.

Beredda att offra sitt liv för vidskepelsen.

Och Davidsstjärnor och judisk eskatologi är inte vidskepelse? Vad är liksom upphovet till både kristen och muslimsk vidskepelse till att börja med? Eller är du född igår?

Ingen ska vara förvånad över att en islamist lackar. Vatten är blött liksom. Men Mohamsson visste vad hon gjorde. Det här är exakt vad hon sökte efter med tilltaget.
Citera
2026-08-21, 03:53
Medlem
MollanTigerns avatar
Citat:
Tala istället för dig själv. Sluta projicera och försvinn nu ur min synrand och hörselgång. För evigt.

Lille gubben ska inte va’ ledsen finns säkert nån woke-mammut eller nazisthäxa som vill amma dig.☝🏻😂
Citera
2026-08-21, 04:26
Medlem
MollanTigerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Lite kuriosa. Denna damen blev av med sin anala oskuld före hennes vagina fick påhälsning. Hon var en stygg flicka som yngre, till trots att hon kallat sig muslim.

Nästan poetiskt.😁
Citera
2026-08-21, 04:46
Medlem
MrMarios avatar
Man blir ändå förvånad av hur intoleranta muslimer och/eller vänsterpartister faktiskt är, de hotar alltså folk bara för att de har ett smycke från judendomen.
Tycker det är talande att det inte var en enda bonnig sverigedemokrat som anmärkt på att hon bar davidsstjärna, utan alla hoten kommer från muslimer och vänsterpartister.

Man undrar hur muslimer ska kunna fungera i ett civiliserat land när de är beredda att ta till våld bara för att nån sympatiserar med judar.
Citera
2026-08-21, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollanTigern
Lille gubben ska inte va’ ledsen finns säkert nån woke-mammut eller nazisthäxa som vill amma dig.☝🏻😂

Sjuka fantasier du har då. Är det woke-mammutar och nazisthäxor du själv fantiserar om eller?

Försvinn nu för evigt ur min synrand och hörselgång. Det är sista gången jag säger åt dig.
Citera
2026-08-21, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det handlar ju om att hon sviker sitt eget folk. Simona härstammar ju från Palestina. Klart att muslimerna blir förbannade över att hennes publikfriande (som hon själv tror, men många infödda svenskar är inte alls imponerade av den där Davidsstjärnan, de heller) för att få sitta kvar vid makten, är viktigare än solidaritet med hennes eget folk.

Tänk dig samma situation här: om Sverige skulle bli ockuperat av en främmande makt. Och så skulle en svenska som lever i exil och gör politisk karriär i sitt nya hemland - USA kanske - sitta i TV med ockupationsmaktens symbol om halsen för att försöka vinna röster? Skulle du inte också bli förbannad då?

Min uppfattning är att Mohamsson vill visa stöd för en krympande och starkt utsatt minoritet i Sverige, inte stödja Israels otroligt brutala ockupationsmakt.

Jag frågade AI hur många judar, muslimer och romer det finns i Sverige. Så här svarade AI:

Judar: 15.000-20.000, varav 6000 registrerade i en officiell judisk församling.

Muslimer: Uppåt en miljon, varav 200.000 registrerade i muslimska trossamfund.

Romer: 50.000-100.000.

Den judiska gruppen är alltså mindre i Sverige än den romska gruppen, och den är upp till 50 gånger mindre än den muslimska gruppen.

Jag frågade AI hur många hatbrott som registreras i Sverige med antisemitiska respektive islamofobiska motiv. AI svarade att 217 antisemitiska hatbrott hade polisanmälts år 2024, medan 199 islamofobiska hatbrott hade polisanmälts samma år.

Alltså: Det var fler antisemitiska än islamofobiska hatbrott som anmäldes i Sverige år 2024, trots att den muslimska gruppen är upp till 50 gånger större än den judiska. Dessutom växer den muslimska gruppen i Sverige, medan den judiska gruppen krymper.

Att man inte kan se att den judiska gruppen behöver stöd och support i Sverige, det är faktiskt obegripligt för mig. Därför applåderar jag Mohamssons Davidsstjärna.
Citera
2026-08-21, 06:03
Medlem
MollanTigerns avatar
Citat:
Sjuka fantasier du har då. Är det woke-mammutar och nazisthäxor du själv fantiserar om eller?

Försvinn nu för evigt ur min synrand och hörselgång. Det är sista gången jag säger åt dig.

Du är jävligt kul Uffe eller Usche, faktiskt! Det är kul att småjävlas med dig just för att du så specifikt vill att jag ska försvinna för evigt från din synrand och hörselgång, nästan som om jag blir en röst i ditt huvud. Jaja, hursomhelst. Ha en bra helg så drar jag iväg och smider planer med mina illuminati-sionist-polare och rymdödlorna.✌🏻🥳
Citera
2026-08-21, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Den stora nyheten är väl att Aftonbladet berättar om det?

AllahBladet med alla sina Quislingar på redaktionen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in