2026-08-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Precis. Det är en statsvetare vi pratar om. Inte en analfabet som kom till landet igår. Statsvetaren VET vad hon sade.

Jepp. Och när jag kollat vilka som instämmer och försvarar dårskapen är det idel styrelsemedlemmar på barnrättsorganisationer, kommunala samordnare, stadsplanerare, Amnesty-pristagare osv.
Inte en enda har ett riktigt jobb utan alla får betalt med skattepengar för att styra samhället/städer ideologiskt.
Riktigt otäckt hur långt det gått i Sverige.
Skam över de som rekryterat alla fundamentalister.
Vi har en skyhög arbetslöshet bland samhällsvetare. Det är hög konkurrens om de här jobben och alla tillsätts med islamistiska fundamentalister som är vänner med varandra vad det verkar.
Jag vill se alla (säkert) 600 sökande till tjänsten Valley hade på Malmö stad, alla minst lika kompetenta i CV:t.
Varför fick just hon med sina antidemokratiska värderingar jobbet?
Citera
2026-08-20, 23:42
Medlem
Citat:
Varför ska du tolka något som är extremt tydligt redan som det är? Är du skev i huvudet pga inavel eller vad är felet på dig?

Det har jag förklarat. Tror hon satt och var arg bakom tangenten. Tror inte det är ett seriöst dödshot. Då gör det ingen skillnad om det är "brinna" eller "brännas".

Har förklarat detta tillräckligt många gånger nu. Undrar du nåt annat så kan du börja med att läsa igenom mina inlägg i tråden. Har med största sannolikhet redan svarat på din nästa, efterblivna fråga.
Citera
2026-08-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det handlar förstås om att låtsas tro. Man vet att det inte är ett allvarligt menat dödshot, men man låtsas det, därför att det främjar en själv och ens agenda. Det hemska och allvarliga är att inte bara anonyma debattörer på nätet medvetet ljuger om att det handlar om hot, utan att sådana som Mohamsson, våra domstolar och diverse journalister gör det. Man utnyttjar människor som medel att uppnå politiska mål, som även om denna människa verkligen agerat klandervärt som i det här fallet är ett avskyvärt beteende, inte minst för att man gör sig till drivande i ett drev.

En sådan människa är uppenbarligen Mohamsson, och precis som andra som henne suddar hon också ut den viktig linjen mellan ”hat” , dvs ogillande - något som är viktigt och tillåtet i ett demokratiskt samhälle och regelrätta hot.

Självklart. Det är lågt hängande frukt. Tror inte en sekund på att dessa nötter på riktigt tror detta var ett seriöst mordhot och håller med om problematiken du beskriver.

Nåt vi alla kan enas om är att det var ett riktigt idiotdrag av statsvetaren.
Citera
2026-08-20, 23:46
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Det har jag förklarat. Tror hon satt och var arg bakom tangenten. Tror inte det är ett seriöst dödshot. Då gör det ingen skillnad om det är "brinna" eller "brännas".

Har förklarat detta tillräckligt många gånger nu. Undrar du nåt annat så kan du börja med att läsa igenom mina inlägg i tråden. Har med största sannolikhet redan svarat på din nästa, efterblivna fråga.

"må du hängas från kranar så som de gör i Iran, din skabbiga hund"

Gå och tolka det nu.

Om du tolkar det som annat än att jag vill bjuda dig på glass och lite dans så överdriver du grovt.

Jag undrar om det är så att man måste exemplifiera det så hårt för att såna tröga samhällsbromsare som du ska fatta någonting öht, bara lite.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-08-20 kl. 23:49.
Citera
2026-08-20, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Det är din tolkning.

Nej det är fakta. Hon attackerar kvinnors frihet och mänskliga rättigheter i text, hon skriver att Gud valt att kvinnor ska bära slöja och att människorättsaktivister gör fel och inte fattar vad religion är när de hävdar att kvinnor ska få välja att ha slöja.
Enligt henne ska inget val existera, kvinnor ska bara ha slöja. Hon tillägger aggressivt att Sverige verkar ha glömt vad religion är.
Ja, för vi är ett sekulärt, demokratiskt land med mänskliga rättigheter och fria kvinnor!
Vi brände kvinnor på 1600-talet i religionens namn ja.
Kyrkan styrde samhället innan vi var en demokrati.
Varför nu det är relevant eller något att skämmas för att man gått ifrån.
Citera
2026-08-20, 23:49
Medlem
Citat:
"må du hängas från kranar så som de gör i Iran, din skabbiga hund"

Gå och tolka det nu.

Om du tolkar det som annat än att jag vill bjuda dig på glass och lite dans så överdriver du grovt.

Nazister skriver alltid att politiker ska hängas i lyktstolpar i Finspång. Valley och Elin eller vad Amnestypristagaren/Junis-direktören hette är verkligen på den nivån.
Citera
2026-08-20, 23:51
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Nazister skriver alltid att politiker ska hängas i lyktstolpar i Finspång. Valley och Elin eller vad Amnestypristagaren/Junis-direktören hette är verkligen på den nivån.

Det är omöjligt att ha en intellektuell konversation med islamister. Inavel i tusentals år är något riktigt jävla sjukt att se och handskas med.
Citera
2026-08-20, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det handlar förstås om att låtsas tro. Man vet att det inte är ett allvarligt menat dödshot, men man låtsas det, därför att det främjar en själv och ens agenda. Det hemska och allvarliga är att inte bara anonyma debattörer på nätet medvetet ljuger om att det handlar om hot, utan att sådana som Mohamsson, våra domstolar och diverse journalister gör det. Man utnyttjar människor som medel att uppnå politiska mål, som även om denna människa verkligen agerat klandervärt som i det här fallet är ett avskyvärt beteende, inte minst för att man gör sig till drivande i ett drev.

En sådan människa är uppenbarligen Mohamsson, och precis som andra som henne suddar hon också ut den viktig linjen mellan ”hat” , dvs ogillande - något som är viktigt och tillåtet i ett demokratiskt samhälle och regelrätta hot.

Det är olagligt att uppvigla till mord på en riksdagspolitiker även om du säger i rätten att du skrev hotet när du var arg och inte menade det.
Med tusentals läsare... Offentligt.
Citera
2026-08-20, 23:53
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Det är olagligt att uppvigla till mord på en riksdagspolitiker även om du säger i rätten att du skrev hotet när du var arg och inte menade det.
Med tusentals läsare... Offentligt.

Noterar att den efterblivne HusvagnSvensson är moderator på detta forum. Snacka om att det finns riktigt extrema och sjuka jävlar som modererar oss.
Citera
2026-08-20, 23:53
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Med tanke på de senaste utspelen från L inför valet undrar man ju om imamen inte menade att det är hemma det ska brännas. Eller kanske bränna (s).
Citera
2026-08-21, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?
Min röst i valet går allt mer mot Liberalerna efter jag har läst om det här. Att man ens kan uttala sig på det viset år 2026 som en person med ett uppdrag inom samhället är direkt hårresande.
Citera
2026-08-21, 00:56
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jag reagerade negativt när jag såg att hon haft halsbandet med davidsstjärnan. Upplevde det som att hon med eftertryck ville visa att hon minsann stämde in i regeringens ”stöd” till Israel när de går bärsärkagång i Gaza.

Sen så ändrade jag mig lite när jag fick reda på att hon hade just palestinskt ursprung (har inte grävt i hennes ursprung), och jag uppfattade det då mer som att hon även hade en uns av ”we-shall-overcome-tanke” med det.

Men det du säger får mig att ställa mig frågan: Har hon talat till ”sitt folk” här och manat till besinning och försoning och gett dem nån form av stöd? Har hon på det sen talat till ”sionisterna” och israelkramarna och bett dem sansa sig och bett dem rikta sig till Israel med kritik över dess agerande?

För mig framstår hennes agerande som att hon vill ställa in sig hos tidöklanen och jaga röster. Hon vet mycket väl att tidöanhängarna skyr palestinier/araber/muslimer som pesten och dyrkar Israel.

Hon har inte gjort något vettigt alls. Helt onyttig, onödig människa - som hela hennes parti.

Ditt sista stycke är dock inte sant. Vi är många "Tidöanhängare" som inte håller med om just detta. Men man måste ju rösta på det som är bäst för Sverige, trots allt. Inrikespolitiken är viktigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in