2026-08-21, 06:13
Medlem
MollanTigerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Min uppfattning är att Mohamsson vill visa stöd för en krympande och starkt utsatt minoritet i Sverige, inte stödja Israels otroligt brutala ockupationsmakt.

Jag frågade AI hur många judar, muslimer och romer det finns i Sverige. Så här svarade AI:

Judar: 15.000-20.000, varav 6000 registrerade i en officiell judisk församling.

Muslimer: Uppåt en miljon, varav 200.000 registrerade i muslimska trossamfund.

Romer: 50.000-100.000.

Den judiska gruppen är alltså mindre i Sverige än den romska gruppen, och den är upp till 50 gånger mindre än den muslimska gruppen.

Jag frågade AI hur många hatbrott som registreras i Sverige med antisemitiska respektive islamofobiska motiv. AI svarade att 217 antisemitiska hatbrott hade polisanmälts år 2024, medan 199 islamofobiska hatbrott hade polisanmälts samma år.

Alltså: Det var fler antisemitiska än islamofobiska hatbrott som anmäldes i Sverige år 2024, trots att den muslimska gruppen är upp till 50 gånger större än den judiska. Dessutom växer den muslimska gruppen i Sverige, medan den judiska gruppen krymper.

Att man inte kan se att den judiska gruppen behöver stöd och support i Sverige, det är faktiskt obegripligt för mig. Därför applåderar jag Mohamssons Davidsstjärna.

Håller med dig! Det är galet hur judar eller israeler avhumaniseras. Palestinavänstern mobbar och trakasserar folk som inte håller med dem, det är vidrigt.🫤
Citera
2026-08-21, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det handlar förstås om att låtsas tro. Man vet att det inte är ett allvarligt menat dödshot, men man låtsas det, därför att det främjar en själv och ens agenda. Det hemska och allvarliga är att inte bara anonyma debattörer på nätet medvetet ljuger om att det handlar om hot, utan att sådana som Mohamsson, våra domstolar och diverse journalister gör det. Man utnyttjar människor som medel att uppnå politiska mål, som även om denna människa verkligen agerat klandervärt som i det här fallet är ett avskyvärt beteende, inte minst för att man gör sig till drivande i ett drev.

En sådan människa är uppenbarligen Mohamsson, och precis som andra som henne suddar hon också ut den viktig linjen mellan ”hat” , dvs ogillande - något som är viktigt och tillåtet i ett demokratiskt samhälle och regelrätta hot.

Jag håller med om att det inte var ett allvarligt menat dödshot. Likväl var det ett mycket hotfullt uttalande som hade postats offentligt.

Ska det vara tillåtet att polisanmäla ett offentligt hotfullt uttalande från en "halv-offentlig" person mot en högst offentlig person, även om det finns all anledning att tro att det uttalade hotet inte kommer att verkställas?

Mitt svar på frågan är ja. Nej, vi har ingen anledning att tro att Valley Ghanem faktiskt planerade att döda Simona Mohamsson. Men hon uttryckte offentligt en önskan att Mohamsson skulle dö, kanske rent av dödas.

"Alla" vet vem Simona Mohamsson är. Många är arga på henne. Om någon relativt offentlig person skriver på sociala medier att en av våra mest framträdande politiker borde dö eller dödas, så kan detta inspirera någon annan, som kanske bestämmer sig för att försöka göra det som Valley Ghanem önskade sig.

Är den risken stor? Det kan jag inte avgöra. Finns risken över huvud taget? Ja, det anser jag. Bör Valley Ghanems hot polisanmälas, därför att det ökar hotet mot Mohamsson?

Ja, det tycker jag. Men ska polisen betrakta Valley Ghanems uttalande som stämpling till mord?

Nej, det vore ju väldigt överdrivet.
Citera
2026-08-21, 06:19
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Min uppfattning är att Mohamsson vill visa stöd för en krympande och starkt utsatt minoritet i Sverige, inte stödja Israels otroligt brutala ockupationsmakt.

Jag frågade AI hur många judar, muslimer och romer det finns i Sverige. Så här svarade AI:

Judar: 15.000-20.000, varav 6000 registrerade i en officiell judisk församling.

Muslimer: Uppåt en miljon, varav 200.000 registrerade i muslimska trossamfund.

Romer: 50.000-100.000.

Den judiska gruppen är alltså mindre i Sverige än den romska gruppen, och den är upp till 50 gånger mindre än den muslimska gruppen.

Jag frågade AI hur många hatbrott som registreras i Sverige med antisemitiska respektive islamofobiska motiv. AI svarade att 217 antisemitiska hatbrott hade polisanmälts år 2024, medan 199 islamofobiska hatbrott hade polisanmälts samma år.

Alltså: Det var fler antisemitiska än islamofobiska hatbrott som anmäldes i Sverige år 2024, trots att den muslimska gruppen är upp till 50 gånger större än den judiska. Dessutom växer den muslimska gruppen i Sverige, medan den judiska gruppen krymper.

Att man inte kan se att den judiska gruppen behöver stöd och support i Sverige, det är faktiskt obegripligt för mig. Därför applåderar jag Mohamssons Davidsstjärna.

Passar det inte så kan dom (judarna) väl dra? Det är ingen som kommer att gråta, liksom...

Hur eller hur, så är symbolernas budskap otroligt viktiga, och just i en partiledardebatt några veckor före ett val är det viktigaste budskapet för en partiledare att visa, att han eller hon bryr sig om Sverige och svenskarna i första hand. Men tydligen var judarna det absolut viktigaste för Mohamsson (vad är det för NAMN, förresten?!). Då VET vi det. Tack och adjö Liberalerna, ni kommer inte heller att vara saknade av någon!
Citera
2026-08-21, 06:26
Medlem
Citat:
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?

Nej! När det kommer från vänsterhåll, så är detta helt bortglömt om 2-3 dagar och detta kommer nämns väldigt lite, om än alls i gammelmedia för då dram det upp vem de har i sina led och det är inte populärt.
Men oavsett om hon talade om att bränna någon i affekt, så säger det ändå en del om vad hon är för en människa.
Detta är en representant av den värsta sorten av islam och de ska inte alls ha framträdande positioner eller borde förmodligen inte ens vara i Sverige, för uttalar man sig så att någon borde brännas, så har man verkligen inte fattat vad demokrati är.
Citera
2026-08-21, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Passar det inte så kan dom (judarna) väl dra? Det är ingen som kommer att gråta, liksom...

Hur eller hur, så är symbolernas budskap otroligt viktiga, och just i en partiledardebatt några veckor före ett val är det viktigaste budskapet för en partiledare att visa, att han eller hon bryr sig om Sverige och svenskarna i första hand. Men tydligen var judarna det absolut viktigaste för Mohamsson (vad är det för NAMN, förresten?!). Då VET vi det. Tack och adjö Liberalerna, ni kommer inte heller att vara saknade av någon!

Jag ogillar ditt uttalande. De flesta judar som bor i Sverige är vanliga människor som inte har gjort oss någonting. Och de är mer utsatta för hot och trakasserier än någon annan grupp i Sverige, möjligen med undantag för romerna.

Judarna har en lång, lång historia av hot och hat och till och med pogromer och massmord bakom sig. De har gjort allt för att passa in i Sverige. Ska vi säga till dem att de får dra om de inte gillar de trakasserier de möts av i Sverige?

Och vart tar judarna vägen ifall judehatet hos oss driver bort dem från Sverige? Jo, då flyttar de högst sannolikt till Israel. Inflyttningen av fler judar till Israel kommer inte att göra det lättare för de palestinier som bor i området.

Ifall det är palestiniernas välfärd du värnar om, så bör du inte uppmana svenska judar att dra!
Citera
2026-08-21, 06:36
Medlem
Citat:
Jag håller med om att det inte var ett allvarligt menat dödshot. Likväl var det ett mycket hotfullt uttalande som hade postats offentligt.

Ska det vara tillåtet att polisanmäla ett offentligt hotfullt uttalande från en "halv-offentlig" person mot en högst offentlig person, även om det finns all anledning att tro att det uttalade hotet inte kommer att verkställas?

Mitt svar på frågan är ja. Nej, vi har ingen anledning att tro att Valley Ghanem faktiskt planerade att döda Simona Mohamsson. Men hon uttryckte offentligt en önskan att Mohamsson skulle dö, kanske rent av dödas.

"Alla" vet vem Simona Mohamsson är. Många är arga på henne. Om någon relativt offentlig person skriver på sociala medier att en av våra mest framträdande politiker borde dö eller dödas, så kan detta inspirera någon annan, som kanske bestämmer sig för att försöka göra det som Valley Ghanem önskade sig.

Är den risken stor? Det kan jag inte avgöra. Finns risken över huvud taget? Ja, det anser jag. Bör Valley Ghanems hot polisanmälas, därför att det ökar hotet mot Mohamsson?

Ja, det tycker jag. Men ska polisen betrakta Valley Ghanems uttalande som stämpling till mord?

Nej, det vore ju väldigt överdrivet.
Risken att en muslim anammar hennes ord är ju nästan obefintlig. Islam är ju fredens religion, och muslimer är väl inte direkt kända för att utföra bestialiska vansinnesdåd. Tur att hon inte var kristen och hade uppmanat till korsfästning. Då hade hon suttit uppspikad samma dag.

Skulle ha citerat han du citerade, fel av mig.
Senast redigerad av Korpen2000 2026-08-21 kl. 06:40.
Citera
2026-08-21, 06:40
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Det är rätt, gör som vi brukar göra. Flytta på de mobbade istället för på mobbaren. Islamisterna är här för att stanna, det är bara att konvertera eller dö.
Citera
2026-08-21, 06:55
Medlem
Tycker det var bra av Mohamsson att hon hade på sig stjärnan, hon satte fingret på hur det fungerar med fanatiska muslimer, säkert helt omedvetet från hennes sida men ändå.
De kommer hit kräver med hänvisning till vår religionsfrihet att de ska få gå/anställas med burka och hucklen samt ovårdade skägg som är långa (råkade själv ut för ett sådant skägg när jag opererades, fräscht minst sagt och frågan är ju varför det krävs av mig som patient att jag ska ta bort skägg och mustasch och maximalt 3mm skäggstubb när inte läkaren som ska utföra det hela får ha sitt, lika med patienter från icke skidåkande land de hade minsann kvar sina mustascher och skägg på avdelningen efteråt) samt att de kräver att få bygga sina moskeer, samtidigt kan de inte respektera religionsfriheten åt andra hållet. Att hetsa upp sig så till den milda grad som denna människa har gjort för ett litet halssmycke visar ju bara på vad det är för en typ av människa och att hon inte har i detta land att göra, och jo jag vet att det också kan tolkas som att Mohamsson är emot palestina folk och är för Israel men även på den punkten har vi i Sverige rätt att vara för eller emot vilken sida vi vill, utan att någon idiot till människa ska börja skrika ut sitt fördömande hot och hat.
Citera
2026-08-21, 06:58
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det är rätt, gör som vi brukar göra. Flytta på de mobbade istället för på mobbaren. Islamisterna är här för att stanna, det är bara att konvertera eller dö.

Va? Du kan inte ha läst vad jag har skrivit genom åren. Jag är verkligen inte någon vän av islamister. Jag var medlem i Sd en massa år och arbetade även aktivt för partiet under en mandatperiod. Men det var innan de började vurma för judarna.
Citera
2026-08-21, 07:02
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Vart kan jag hitta detta?
Här återges hennes inlägg beträffande det:
https://x.com/ofermaimon/status/2090131992922775578
Citera
2026-08-21, 07:06
Medlem
Citat:
Det finns mycket jag ogillar med judarna. Det där att de ser sig som det utvalda folket. Att nästan alla judebarn går i särskilda skolor de får lära sig detta, att de är finare än svenskar och inte ska beblanda sig för mycket. (Och att VI betalar för dessa skolor över skatten är en skam.) Att man som icke-jude aldrig får komma in i deras inre cirkel av vänner, i den får bara judar vara. Det är ett tydligt skrank emellan. (Ja jag haft judiska vänner när jag var ung.)

Att de så ofta inte arbetar på riktigt, utan bara tjänar pengar på pengar. Det är osannolikt ofta så än idag. Att de hjälper varandra på alla möjliga sätt, även olagliga. Att de tycker att de inte behöver följa normala regler i moderna västländer, som att man inte skär bort delar av sina hjälplösa bebisars kroppar - här respekterar vi ju barnets autonomi - och att man inte slaktar djur som är vid medvetande och upplever smärtan och hur livet rinner ur kroppen. Det är barbariskt och primitivt, och det är dessutom respektlöst mot OSS att de inte följer våra regler om de nu ska bo här. Och att vi jamsar med och tillåter detta (nej kosherslakt är inte tillåtet, men det är tillåtet att importera sådant kött hit så djur plågas lika mycket ändå för "våra" judars skull) är äckligt.

Nej du har rätt, det är ett problem att judarna överhuvudtaget existerar på planeten...
Lite komiskt, ditt första stycke kunde lika gärna varit skriven av en sur och avundsjuk Socialdemokrat på tidigt 80-tal. Det hade bara varit att byta ut judarna mot Moderaterna. Och att tjäna pengar om man inte står på fabriksgolvet och slavar borde garantera en enkelbiljett till helvetet. Och att de bara vågar vara snälla och hjälpa varandra, fy fan vilka vidriga människor.
Citera
2026-08-21, 07:07
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Va? Du kan inte ha läst vad jag har skrivit genom åren. Jag är verkligen inte någon vän av islamister. Jag var medlem i Sd en massa år och arbetade även aktivt för partiet under en mandatperiod. Men det var innan de började vurma för judarna.

Kan inte det vara en strategi från SD då, ganska smart sätt att få islamisterna i Sverige att avslöja sig själva?
Är det några som vet hur man handskas med islamister så är det väl judarna?
Desto fler Valleys det avslöjas inom det offentliga desto snabbare kan man stoppa de?
Gör man som de rödgröna och bara jamsar med, då blir snart svårt att vända skutan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in