2026-08-20, 22:29
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Lagliga och lagliga. Om det hade gått till domstol hade jag inte blivit förvånad om domstolen hade sagt att det inte är ok att påtvinga de anställda att behöva skylta med sådana budskap.

Men jösses!

Folk jobbar ju på byggarbetsplatser där träplanken runt om är nedlusade med valaffischer för olika partier. I tunnelbanan, på torg och gator, på bussar och till och med på träd i skogsdungar sitter det valaffischer.

Naturligtvis måste man acceptera att det gör det just nu - och att det finns val-slogans och partier man inte sympatiserar med. Eller till och med blir förbannad över - som höjda skatter på löner till exempel.

Man kan ju inte vägra jobba på en plats för att det där det sitter något partis valbudskap som man inte gillar! Ska gatuarbetarna, byggarbetare, tunnelbaneförare, SL-kontrollanterna, polisen, målarna, brandmännen, snickarna, tunnelbaneförarna, alla andra busschaufförer och yrkesarbetare också kräva censur av valaffischer??? Annars vägrar de jobba??

Tänk efter vad dessa tjugo busschafförer med somaliskt ursprung nu kräver av Sverige under vår demokratiska valrörelse. De kräver nedmontering och censur av ett politiskt riksdagspartis affischer..
Något som totalt strider mot vår demokrati. Sådant hör hemma i totalitära stater.
Ger man efter för deras krav och viker ner sig - vad kommer de då kräva nästa gång?
Citera
2026-08-20, 23:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Nej, många gör det men inte alla. Det är också ett problem och en anledning att vi tyvärr måste ha karensdagar.

Om man nu säger sig vara för demokrati så kan jag inte förstå att man hyllar de som på olika sätt försöker inskränka den. Som någon sa finns det många som har problem med olika politiska uttryck som t.ex VPK-affischer, pride-flagga, Palestinsk antisemitism mm.

Ni som hyllar detta, vandalisering av valaffischer, störande av partiers torgmöten mm bör då stödja även era ideologiska motståndares förstörelse av demokrati. Gör ni inte det och påstår att ni är för demokrati är ni bara hycklare.

Jag känner absolut ingen som aldrig sjukanmält sig utan att vara sjuk. Men du hänger väl bara med massa bror duktig.

Så vitt jag vet så är det ingen av dessa busschaufförer som rivit ner affischer så jag vet inte vad du dillar om.
Citera
2026-08-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
För det är extremt ovanligt att högersidan rättfärdigar sina handlingar med "det var vänstern som började"?
Visst händer det också, men generellt har högern betydligt bättre argument än ”det gjorde han också”.
Citera
2026-08-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag känner absolut ingen som aldrig sjukanmält sig utan att vara sjuk. Men du hänger väl bara med massa bror duktig.

Så vitt jag vet så är det ingen av dessa busschaufförer som rivit ner affischer så jag vet inte vad du dillar om.
God moral ditt umgänge verkar ha. Inte undra på att det här landet har gått ner sig oerhört.
Citera
2026-08-20, 23:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
God moral ditt umgänge verkar ha. Inte undra på att det här landet har gått ner sig oerhört.

Det normala är att man nån enstaka gång sjukar sig trots att man inte är sjuk. Det gör alla. Förutom några perfekta individer här på fb förstås. Dessa individer har även 30cm kuk och tjänar 150.000kr i månaden.
Citera
2026-08-20, 23:34
Medlem
Citat:
Det normala är att man nån enstaka gång sjukar sig trots att man inte är sjuk. Det gör alla. Förutom några perfekta individer här på fb förstås. Dessa individer har även 30cm kuk och tjänar 150.000kr i månaden.
Nä, inte alla, sluta påstå saker du inte vet någonting om, utan bara antar utifrån din egen uppenbart kassa moral. Själv har jag tex inte gjort det.
Citera
2026-08-21, 00:03
Medlem
Citat:

Men ge dig. Det gör inte alla. Det är inte ”normalt” att ljuga. Och eftersom du funderar. Jag har inte 30 cm kuk eller tjänar 150 tkr i månaden, inte ens nära. Mem så i helvete att jag ljuger för en futtig ledigdag. Jag har råd med semester och/eller en enstaka tjänstledighet.
Citera
2026-08-21, 06:45
Medlem
colis avatar
Citat:
Alla sjukskriver sig utan att vara sjuka lite då och då. Bra att de gör det för att få en bättre arbetsmiljö och inte bara för att de är bakfulla.

Nej det gör inte ”alla”!

Försök inte normalisera sjukanmälningsfusk!
Det är ett olagligt skitbeteende precis som allt annat bidragsfusk. Det ska skambeläggas, avslöjas och bestraffas. Det är som att snatta/stjäla i någon affär - gör du det också?

De flesta ansvarsfulla kollegiala laglydiga ärliga invånare gör inte sånt.
Definitivt inte heller alla egenföretagare som tvärt om ofta jobbar trots att de är krassliga.
Det är ett jäkla otyg att det finns de som fuskar likt busschaufförerna här.
Det tär på hela det skattefinansierade välfärdsupplägget som är till för den som verkligen blir sjuk och behöver ekonomisk hjälp.
Senast redigerad av coli 2026-08-21 kl. 06:51.
Citera
2026-08-21, 08:11
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men jösses!

Folk jobbar ju på byggarbetsplatser där träplanken runt om är nedlusade med valaffischer för olika partier. I tunnelbanan, på torg och gator, på bussar och till och med på träd i skogsdungar sitter det valaffischer.

Naturligtvis måste man acceptera att det gör det just nu - och att det finns val-slogans och partier man inte sympatiserar med. Eller till och med blir förbannad över - som höjda skatter på löner till exempel.

Man kan ju inte vägra jobba på en plats för att det där det sitter något partis valbudskap som man inte gillar! Ska gatuarbetarna, byggarbetare, tunnelbaneförare, SL-kontrollanterna, polisen, målarna, brandmännen, snickarna, tunnelbaneförarna, alla andra busschaufförer och yrkesarbetare också kräva censur av valaffischer??? Annars vägrar de jobba??

Tänk efter vad dessa tjugo busschafförer med somaliskt ursprung nu kräver av Sverige under vår demokratiska valrörelse. De kräver nedmontering och censur av ett politiskt riksdagspartis affischer..
Något som totalt strider mot vår demokrati. Sådant hör hemma i totalitära stater.
Ger man efter för deras krav och viker ner sig - vad kommer de då kräva nästa gång?

Översatt från nasse: Somalier vi hatar måste gå med på att tryckas ner på jobbet så vårt parti kan gotta sig åt deras lidande / det är CENSUR att vi inte får tvinga de vi hatar att se vår skitpropaganda dag in och dag ut på jobbet.

Seriöst, hur får man att Sverige skulle vara en totalitär stat utifrån detta?
Citera
2026-08-21, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Ja, att du skiter i att 20 pers sjukskriver sig när de inte är sjuka tyder inte på nån respekt för våra inbetalda medel.
Jag tycker helt enkelt bara att det bleknar i jämförelse med vad Västtrafik gjorde mot dem.
Citera
2026-08-21, 08:28
Medlem
Citat:
Men jösses!

Du kan återkomma när du har förstått att det här inte är vilken slogan som helst och lärt dig läsa mellan raderna.
Citera
2026-08-21, 08:31
Medlem
Citat:

Precis. Dessa somalier har nu lärt sig att det svenska samhället är svagt och ger efter för utpressning. Det bäddar för större problem i framtiden.

Fantastiskt också med svenskar som tar strid för att somalierna inte skall åka hem utan stanna här. Jag antar att samtliga godhetsapostlar som sprider sådant bor i kvarter där de inte har några somaliska grannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in