2026-08-21, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Precis. Dessa somalier har nu lärt sig att det svenska samhället är svagt och ger efter för utpressning. Det bäddar för större problem i framtiden.

Fantastiskt också med svenskar som tar strid för att somalierna inte skall åka hem utan stanna här. Jag antar att samtliga godhetsapostlar som sprider sådant bor i kvarter där de inte har några somaliska grannar.
De kanske har åkt buss.
Citera
2026-08-21, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag bara undrade vad alla dessa svenskar som skulle kunna köra buss men inte gör det, gör istället?

Här skriver Åsa Linderborg lite om dem:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Pdallz/magdalena-kan-stoppa-upp-sin-pizza-i-bakugnen
Citera
2026-08-21, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Hade du kört en buss med texten ”gapa svennejävel”?

Hade varit skitroligt haha. Vore jag Somalier hade jag ropat ut "Detta är bussen till Mogadishu, alle man ombord!" Hahaha.
Citera
2026-08-21, 09:31
Medlem
Finns endast två lösningar på problemet som är rimligt här, egentligen är det samma lösning på problemet men olika tillvägagångssätt.

1. Sparka chaufförerna
2. Skicka hem dom till Somalia
Citera
2026-08-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jag tycker helt enkelt bara att det bleknar i jämförelse med vad Västtrafik gjorde mot dem.
Va? Vad har vösttrafik gjort mot dem mer än att låta ett politiskt parti(med 1/5 av svenska folket bakom sig) sätta upp reklam på bussarna??
Citera
2026-08-21, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Va? Vad har vösttrafik gjort mot dem mer än att låta ett politiskt parti(med 1/5 av svenska folket bakom sig) sätta upp reklam på bussarna??
Vanlig politisk reklam är en sak. Det här var ett budskap som i princip var "Stick hem blattejävel" fast lite finare formulerat.
Citera
2026-08-21, 10:00
Medlem
Citat:
Vanlig politisk reklam är en sak. Det här var ett budskap som i princip var "Stick hem blattejävel" fast lite finare formulerat.

Bara en vänsterdåre kan tolka det på det sättet. Vilket får en att fundera på om de som regelvidrigt sjukskrivit sig själva kommit på den här "genialiska" idén eller om det ligger något annat politiskt parti bakom aktionen.

Det är ju inte främmande för vänsterdårar att vara emot yttrandefrihet om det är politiska motståndare som man kan försöka kväsa på odemokratiska sätt.

Haha, jag har läst en bok så jag har blivit inbjuden att bli moderator på Flashback... säger ju en hel del om moderatorgruppen... det är som på många andra ställen, har du bara "rätt" åsikter så blir man inbjuden.

Men, man får väl hoppas att du fantiserar och ljuger om detta också, precis som vanligt.
Citera
2026-08-21, 10:08
Medlem
bangarangas avatar
Att busschaufförerna protesterar är en sak. Men sjukförsäkringen är inte en påse pengar för att den som vill protestera ska slippa betala för sin egen protest.

Det är ett brott att fuska med sjukförsäkringen.

Jag utgår från att alla är lika inför lagen och att busschaufförerna nu får ta konsekvenserna av de brott de har begått.
Citera
2026-08-21, 10:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nej det gör inte ”alla”!

Försök inte normalisera sjukanmälningsfusk!
Det är ett olagligt skitbeteende precis som allt annat bidragsfusk. Det ska skambeläggas, avslöjas och bestraffas. Det är som att snatta/stjäla i någon affär - gör du det också?

De flesta ansvarsfulla kollegiala laglydiga ärliga invånare gör inte sånt.
Definitivt inte heller alla egenföretagare som tvärt om ofta jobbar trots att de är krassliga.
Det är ett jäkla otyg att det finns de som fuskar likt busschaufförerna här.
Det tär på hela det skattefinansierade välfärdsupplägget som är till för den som verkligen blir sjuk och behöver ekonomisk hjälp.

Det är möjligt att du är helt perfekt men alla andra normala människor bryter mot lagar och regler lite då och då.

Dock så tycker jag det är hedervärt av busschaufförerna att sjuka sig för att få till en bättre arbetsmiljö jämfört med nån som sjukar sig för bakfylla vilket bara är själviskt.
Citera
2026-08-21, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Bara en vänsterdåre kan tolka det på det sättet. Vilket får en att fundera på om de som regelvidrigt sjukskrivit sig själva kommit på den här "genialiska" idén eller om det ligger något annat politiskt parti bakom aktionen.

Ja, det är mycket möjligt att det fanns en syndikalist eller feminist eller liknande på arbetsplatsen som talade om för chaufförerna vad som stod på skyltarna samt talade om för dem hur de skulle tolka det.

Det brukar vara så.
Citera
2026-08-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videopac

Det är ju inte främmande för vänsterdårar att vara emot yttrandefrihet om det är politiska motståndare som man kan försöka kväsa på odemokratiska sätt.

Haha, jag har läst en bok så jag har blivit inbjuden att bli moderator på Flashback... säger ju en hel del om moderatorgruppen... det är som på många andra ställen, har du bara "rätt" åsikter så blir man inbjuden.

Men, man får väl hoppas att du fantiserar och ljuger om detta också, precis som vanligt.
Nä, för självklart skriver SD så för att de är så godhjärtade och vill dem väl. Jo, tjena.

Bara sverigedemokrater och autister tolkar INTE meddelandet på det sättet.

Får jag fråga vad tjafset om inbjuden till att bli moderator kommer ifrån? Ser inte relevansen av det alls.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-08-21 kl. 11:05.
Citera
2026-08-21, 11:41
Medlem
Citat:
Nä, för självklart skriver SD så för att de är så godhjärtade och vill dem väl. Jo, tjena.

Bara sverigedemokrater och autister tolkar INTE meddelandet på det sättet.

Får jag fråga vad tjafset om inbjuden till att bli moderator kommer ifrån? Ser inte relevansen av det alls.

Det är ren information, man behöver inte hitta på en massa tjafs för att försöka misstolka allt som ens politiska motståndare säger eller uttrycker. Men lutar man åt vänster så ser man spöken överallt. Trist men uppenbarligen sant.

Ah, förlåt, det var en annan vänsterdåre som skrev det så jag blandade ihop er. Inte lätt när det är samma agenda hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in