2026-08-20, 21:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Då har det inte med etnicitet att göra, utan att arbetet inte passar dig. Poliser får också ta mycket skit. Man kan inte dalta med folk nånstans finns en gräns

Poliser får absolut ta mycket skit men de gnäller också väldigt mycket.

Jag har sett busschaufförer bli spottade på, bli kallade fitta, hora osv. De är en extremt härdad yrkesgrupp som inte klagar i onödan.
Citera
2026-08-20, 21:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Då tar man sina fötter och säger upp sig. Man sjukskriver sig INTE utan att vara sjuk!

Alla sjukskriver sig utan att vara sjuka lite då och då. Bra att de gör det för att få en bättre arbetsmiljö och inte bara för att de är bakfulla.
Citera
2026-08-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selor
Borde såklart få sparken. Jag är inte så förtjust i att bögflaggan vajjar från bussarna heller men det gör de likt förbannat.

Ja låt säga att 20 busschaufförer sjukskrivit sig i protest mot att Västtrafik satt Prideflaggan på deras bussar.

Hade de som nu hyllar somalierna nu låtit likadant så? Att det är ett arbetsmiljöproblem att de tvingas köra buss med en flagga som de mår dåligt av? Att de är modiga som klagar? Att de är omöjliga att ersätta?

Nej, då hade det plötsligt låtit väldigt annorlunda. Hycklare.
Citera
2026-08-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Alla sjukskriver sig utan att vara sjuka lite då och då. Bra att de gör det för att få en bättre arbetsmiljö och inte bara för att de är bakfulla.
Nej, många gör det men inte alla. Det är också ett problem och en anledning att vi tyvärr måste ha karensdagar.

Om man nu säger sig vara för demokrati så kan jag inte förstå att man hyllar de som på olika sätt försöker inskränka den. Som någon sa finns det många som har problem med olika politiska uttryck som t.ex VPK-affischer, pride-flagga, Palestinsk antisemitism mm.

Ni som hyllar detta, vandalisering av valaffischer, störande av partiers torgmöten mm bör då stödja även era ideologiska motståndares förstörelse av demokrati. Gör ni inte det och påstår att ni är för demokrati är ni bara hycklare.
Citera
2026-08-20, 22:06
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Inte för att jag vill försvara busschaufförerna, men finns det uppgifter på att passagerare sagt något till chaufförerna eller fanns det risk för det?

Jag tänker att tanken på att nån skulle försökt skämta eller komma med någon gliring om vart bussen var på väg (kör du via Skövde eller direkt till Mogadishu?). Att risken för det var anledningen till protesten mer än budskapet som sådant.
Citera
2026-08-20, 22:12
Medlem
Kul med de som tycker att man ska sparka busschaufförerna. Deras svenne ungar står säkert på kö för att ta sådana jobb.
Citera
2026-08-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja låt säga att 20 busschaufförer sjukskrivit sig i protest mot att Västtrafik satt Prideflaggan på deras bussar.

Hade de som nu hyllar somalierna nu låtit likadant så? Att det är ett arbetsmiljöproblem att de tvingas köra buss med en flagga som de mår dåligt av? Att de är modiga som klagar? Att de är omöjliga att ersätta?

Nej, då hade det plötsligt låtit väldigt annorlunda. Hycklare.
Det hade kanske varit jämförbart om det bara var en helt vanlig reklam för SD, men det var det inte i det här fallet, utan istället var det en text som i klartext betyder "stick härifrån jävla blatte"

Vidare är jag rätt säker på att om det var ett gäng vita män som sjukskrev sig i protest mot en prideflagga så hade hyllningarna haglat på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Ni som hyllar detta, vandalisering av valaffischer, störande av partiers torgmöten mm bör då stödja även era ideologiska motståndares förstörelse av demokrati. Gör ni inte det och påstår att ni är för demokrati är ni bara hycklare.
Jag hyllar inte vandalisering av valaffischer och störande av torgmöten. Det här är en helt annan sak. Det är en ren arbetsmiljöfråga där ett företag har betett sig sjukt respektlöst mot sina anställda.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-08-20 kl. 22:19.
Citera
2026-08-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Huruvida det var rätt att sjukskriva sig eller inte tycker jag är en jävligt liten detalj i sammanhanget.
Liten detalj?? Hela vårt välfärdssamhälle(som du själv verkar använda eftersom du skiter i hur skattepengar används) bygger på att folk inte utnyttjar systemen/fuskar.
Citera
2026-08-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Liten detalj?? Hela vårt välfärdssamhälle(som du själv verkar använda eftersom du skiter i hur skattepengar används) bygger på att folk inte utnyttjar systemen/fuskar.
Wow, pretty big leap. Så att jag tycker att sjukskrivningen är en liten detalj i just den här specifika situationen gör att jag skiter i hur skattepengar används?
Citera
2026-08-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
För det har ju ingen svensk någonsin gjort 🙂

Bättre att sjukskriva sig för den dåliga arbetsmiljön SD's affischer bidrar med än för att man är lite bakis.
Bara för att vissa svenskar också gör det det inte bättre att invandrare, och dessutom i grupp, gör det. Ni vänsterdårar har lika usla barnsliga argument hela tiden.
Citera
2026-08-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Wow, pretty big leap. Så att jag tycker att sjukskrivningen är en liten detalj i just den här specifika situationen gör att jag skiter i hur skattepengar används?
Ja, att du skiter i att 20 pers sjukskriver sig när de inte är sjuka tyder inte på nån respekt för våra inbetalda medel.
Citera
2026-08-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Bara för att vissa svenskar också gör det det inte bättre att invandrare, och dessutom i grupp, gör det. Ni vänsterdårar har lika usla barnsliga argument hela tiden.
För det är extremt ovanligt att högersidan rättfärdigar sina handlingar med "det var vänstern som började"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in