Citat:
Proteinpudding är ett smidigt och snabbt mellanmål när man tränar på gym och vill ha ordentlig koll på proteinintaget och sina makros utan att behöva ställa sig och steka kyckling mitt på dagen. Det handlar om grundläggande kostdisciplin, inte om att vara 12 år.
Nej, du är inte orimlig eller sjukligt snål. Hade jag pallat med dig? Kanske inte, men det finns någon för alla.
Du verkar vilja ge sken av att vara extremt snål och ordentlig, jag får inte riktigt siffrorna att gå ihop. Se över ditt elavtal och varför köper du proteinpudding och juice? Vem är det som är 12 i hushållet egentligen?
Du verkar vilja ge sken av att vara extremt snål och ordentlig, jag får inte riktigt siffrorna att gå ihop. Se över ditt elavtal och varför köper du proteinpudding och juice? Vem är det som är 12 i hushållet egentligen?
Elavtalet är det absolut inget fel på. Men oavsett vilket avtal man har kostar det onödiga pengar när varmvatten står och sprutar i 20 minuter och elektronik går för fullt dygnet runt. Det handlar om principen att inte slösa med resurser, inte om att man inte har råd.
Citat:
Kanske inte en klassisk golddigger i den bemärkelsen att hon är ute efter lyxbilar och resor, men det är definitivt det klassiska fenomenet där en ensamstående förälder medvetet eller omedvetet försöker glida på en räkmacka och dryga ut sin egen ekonomi på den nya partnerns bekostnad.Jag behöver inte fly i panik. Jag är helt trygg i min position och lägger fram lösningen med en fast månadsschablon. Går hon med på det så är problemet ur världen. Gör hon det inte och fortsätter kräva fri dränering av mina resurser, då är det bara att packa ihop och bli särbos. Bollen ligger helt på hennes planhalva.