Citat:
Ursprungligen postat av
BlackRockInc
fy fan vilket helvete att bo med sådana som du, rätt åt kvinnor som väljer att leva tillsammans med den här typen av svensson. De förtjänar det, säg till henne från mig att kom inte och klaga över män efter hon valt idioter som du själv.
" drog jag helt enkelt av 58 kr från min del av gemensamma räkningarna." 
58 kr är en principfråga. Låter man folk nalla lite i början utan konsekvenser sitter man snart där med en tonåring som dammsuger hela kylskåpet på ens bekostnad medan biologiska farsan skrattar hela vägen till banken. Tydliga gränser från dag ett sparar enormt mycket tjafs i längden.
Citat:
Ursprungligen postat av
GormDenGamle
Att hon ens blev tillsammans med dig, än mindre flyttade in med dig, är helt otroligt.
Du funderar inte på att få mer empati och förståelse?
Empati" betalar varken elräkningen eller ICA-kassen. Det är inte brist på empati att förvänta sig att två vuxna människor tar ekonomiskt ansvar för sina egna avkommor.
Citat:
Ursprungligen postat av
One2Many
Millimeterrättvisa, sexigt. Gissar på att du även har diverse personlighetsdefekter i form av narcisstiska drag, autism och att du lätt faller in i rättshaveristiska beteenden.
Dumpa din sambo, hitta en kärring utan barn så du kan dela 50/50 på exakt allting ner i minsta detalj, det blir smidigast så.
Att ha stenkoll på sin privatekonomi och vägra bli utnyttjad kallas grundläggande självbevarelsedrift, inte autism. Och ja, 50/50 är det enda rimliga i ett vuxet förhållande – allt annat är bara förtäckt försörjningsstöd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Betongfeeling
Hoppas verkligen du trollar.
Stackars grabb och stackars kvinna.
Uppdelat kylskåp - det märks att du inte är van vid barn/ungdomar.
Skärp dig om du vill ha ett förhållande, fast det är nog försent.
Grabben svälter knappast, hans morsa har två egna hyllor och grönsakslådorna fulla med mat.
Problemet är att han saknar respekt för andras ägodelar och tar saker som inte är hans. Grundläggande hyfs och uppfostran kallas det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Ha ha. Det där förhållandet kommer inte att hålla länge.

Håller det inte så beror det på att hon letade efter en ekonomisk sponsor och inte en jämbördig partner. Ingen större förlust i så fall.