2026-08-20, 13:38
Medlem
Jag hoppas hon flyttar snarast
För du är RIKTIGT SJUK I HUVUDET
Citera
2026-08-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
fy fan vilket helvete att bo med sådana som du, rätt åt kvinnor som väljer att leva tillsammans med den här typen av svensson. De förtjänar det, säg till henne från mig att kom inte och klaga över män efter hon valt idioter som du själv.

" drog jag helt enkelt av 58 kr från min del av gemensamma räkningarna."

58 kr är en principfråga. Låter man folk nalla lite i början utan konsekvenser sitter man snart där med en tonåring som dammsuger hela kylskåpet på ens bekostnad medan biologiska farsan skrattar hela vägen till banken. Tydliga gränser från dag ett sparar enormt mycket tjafs i längden.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Att hon ens blev tillsammans med dig, än mindre flyttade in med dig, är helt otroligt.
Du funderar inte på att få mer empati och förståelse?

Empati" betalar varken elräkningen eller ICA-kassen. Det är inte brist på empati att förvänta sig att två vuxna människor tar ekonomiskt ansvar för sina egna avkommor.

Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Millimeterrättvisa, sexigt. Gissar på att du även har diverse personlighetsdefekter i form av narcisstiska drag, autism och att du lätt faller in i rättshaveristiska beteenden.

Dumpa din sambo, hitta en kärring utan barn så du kan dela 50/50 på exakt allting ner i minsta detalj, det blir smidigast så.

Att ha stenkoll på sin privatekonomi och vägra bli utnyttjad kallas grundläggande självbevarelsedrift, inte autism. Och ja, 50/50 är det enda rimliga i ett vuxet förhållande – allt annat är bara förtäckt försörjningsstöd.

Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Hoppas verkligen du trollar.
Stackars grabb och stackars kvinna.
Uppdelat kylskåp - det märks att du inte är van vid barn/ungdomar.
Skärp dig om du vill ha ett förhållande, fast det är nog försent.

Grabben svälter knappast, hans morsa har två egna hyllor och grönsakslådorna fulla med mat.
Problemet är att han saknar respekt för andras ägodelar och tar saker som inte är hans. Grundläggande hyfs och uppfostran kallas det.

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ha ha. Det där förhållandet kommer inte att hålla länge.

Håller det inte så beror det på att hon letade efter en ekonomisk sponsor och inte en jämbördig partner. Ingen större förlust i så fall.
Citera
2026-08-20, 13:40
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Tvärtom. Det kommer hålla längre än förhållanden där kvinnan som en parasit suger sig fet och rik på mannens bekostnad, och sedan snabbt byter ut mannen när han är tömd på blod.

Varför håller det längre? För hon väljer honom av äkta känslor, inte för att dricka hans blod (åtminstone inga större mängder).

TS problem löses genom att de blir särbo. Så är hon välkommen till TS när hon vill bli knullad av en riktig man.

Må vara en troll tråd, men det jag skrev ovan är sant ändå.

Ja de flesta kvinnor uppfattar ju snålhet som väldigt manligt och sexigt.
Citera
2026-08-20, 13:47
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsLeffe
Att ha stenkoll på sin privatekonomi och vägra bli utnyttjad kallas grundläggande självbevarelsedrift, inte autism. Och ja, 50/50 är det enda rimliga i ett vuxet förhållande – allt annat är bara förtäckt försörjningsstöd.

Nej, det är ett övertydligt tecken på autism. "Slitage av möbler", du luktar intellektuell funktionsnedsättning.

58 kronor är du så jävla fattig att 58 spänn öht existerar i din värld så har du något allvarligt fel i huvudet din lille riksautist.

Du får nog be din handläggare på soc om lite mer fickpengar helt enkelt så 58 spänn inte svider lika mycket mellan skinkorna
Citera
2026-08-20, 13:54
Medlem
Jadu.. Eftersom ni pratade om detta innan ni flyttade ihop och du var tydlig så är det märkligt att hon börjar sura till. Märkligare är att hennes mamma lägger sig i.

Kan förstå från ditt perspektiv till viss del men inte fullt ut. Är väl inte så kul att betala för nån annans unge men samtidigt gick ni båda med på att bli sambos. Måste du verkligen räkna på exakt allt? Ner till minsta lilla?

Och din sambo borde inte ta dig förgivet eftersom ni diskuterade detta tydligt innan.

Ja jag tycker att det är rimligt att hon åtminstone betalar mer för maten när sonen är där och ser till att handla det han gillar. Vet inte hur mycket han sitter med datorn och hur mycket det drar i elförbrukning. Men dasspapper.. Kan du inte bjuda på det?
Citera
2026-08-20, 13:55
Medlem
Citat:
Jag och min sambo flyttade ihop i min trea för drygt ett halvår sedan. Hon har en 12-årig son sedan ett tidigare förhållande som bor hos oss varannan vecka. Jag har inga egna barn.

Redan innan vi flyttade ihop var jag stenhård med att jag inte tänker gå in i någon "bonusfarsaroll" eller agera ekonomisk sponsor åt en annan mans unge. Hyran delar vi rakt av 50/50, men eftersom grabben sliter på lägenheten och förbrukar resurser när han är här har jag infört ett enkelt och rättvist system för att slippa irritation:

1. Kylskåpet: Vi har delat upp hyllorna. Jag har min mat och hon har sin och sonens mat. När ungen råkade ta två av mina proteinpuddingar och drack upp min juice förra månaden drog jag helt enkelt av 58 kr från min del av gemensamma räkningarna.

2. El och varmvatten: Grabben duschar i 20 minuter varje morgon och sitter med en speldator som drar ström dygnet runt. Jag räknade ut den extra förbrukningen och lade på 450 kr/månad på hennes del av elräkningen.

3. Förbrukningsartiklar: 150 kr/vecka i schablon för toalettpapper, diskmedel, tvättmedel och allmänt slitage på möbler.

Nu har sambon börjat sura ihop totalt och kallar mig för ”känslokall” och ”sjukligt snål”. Hon menar att det skapar dålig stämning att grabben inte får ta frukt eller en macka från min hylla och att "man måste dela när man är en familj". Hennes morsa har till och med ringt och lagt sig i.

Från mitt perspektiv handlar det bara om grundläggande principer och sunt förnuft. Varför ska mina surt förvärvade pengar gå till att föda och husera någon annans avkomma bara för att jag råkar dela säng med mamman?

Hur hanterar ni andra det här i bonusfamiljer? Är det verkligen jag som är "orimlig" för att jag inte vill betala för andras ungar, eller har min sambo bara en skev bild av ekonomi?
Jag skulle nog eventuellt sagt något i stil med att den andre får betala 1000 kr mer av hyran sen skulle jag inte bitchat som du över några 58 kr hit eller dit. Mer troligt skulle jag inte brytt mig, jag och min fru slog ihop våra ekonomier då vi fick vårt första barn sen har vi aldrig brytt oss om vem som tjänar mest eller drar in mest utan allt jämnar ut sig.
Hade din sambo varit smart skulle hon sagt att vi avrundar 58 kr till 60 och sen dragit ifrån dig
Citera
2026-08-20, 14:00
Medlem
Citat:

1. Kylskåpet: Vi har delat upp hyllorna. Jag har min mat och hon har sin och sonens mat. När ungen råkade ta två av mina proteinpuddingar och drack upp min juice förra månaden drog jag helt enkelt av 58 kr från min del av gemensamma räkningarna.
Nyfiken på om ni lagar mat ihop och äter tillsammans?
Citera
2026-08-20, 14:01
Medlem
Många säger att det är autismo men jag kan köpa kylskåpsuppdelningen faktiskt. Om man veckohandlar och köper precis det man vill konsumera under veckan är det sjukt drygt om någon annan äter upp det. Hade inte heller velat sponsra någon annans barn med mat.

Slitage, elräkning och annat dylikt som hygienartiklar är trams dock, tycker jag. Det får man se som en underhållskostnad för själva förhållandet. Helt rätt att ni inte är en familj, det motsäger väl inte din ståndpunkt heller?
Citera
2026-08-20, 14:08
Medlem
proconsuls avatar
Men för helvete. Antingen är man en familj eller inte. Man delar på det som finns. Olika hyllor i kylen, meddela gärna när hon flyttar ut igen.
Citera
2026-08-20, 14:10
Medlem
Jag undrar hur du, TS, känner inför det övervägande antalet kritiska kommentarerna? Tänker du hålla fast vid ditt inskränkta, rigida tänkande?

För övrigt tycker jag synd om barnet som tvingas växa upp i rådande situation. Man skulle hoppas att mamman inte blir långvarig i det förhållandet.
Citera
2026-08-20, 14:13
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Jag och min sambo flyttade ihop i min trea för drygt ett halvår sedan. Hon har en 12-årig son sedan ett tidigare förhållande som bor hos oss varannan vecka. Jag har inga egna barn.

Redan innan vi flyttade ihop var jag stenhård med att jag inte tänker gå in i någon "bonusfarsaroll" eller agera ekonomisk sponsor åt en annan mans unge. Hyran delar vi rakt av 50/50, men eftersom grabben sliter på lägenheten och förbrukar resurser när han är här har jag infört ett enkelt och rättvist system för att slippa irritation:

2. El och varmvatten: Grabben duschar i 20 minuter varje morgon och sitter med en speldator som drar ström dygnet runt. Jag räknade ut den extra förbrukningen och lade på 450 kr/månad på hennes del av elräkningen.

3. Förbrukningsartiklar: 150 kr/vecka i schablon för toalettpapper, diskmedel, tvättmedel och allmänt slitage på möbler.

Nu har sambon börjat sura ihop totalt och kallar mig för ”känslokall” och ”sjukligt snål”. Hon menar att det skapar dålig stämning att grabben inte får ta frukt eller en macka från min hylla och att "man måste dela när man är en familj". Hennes morsa har till och med ringt och lagt sig i.

Från mitt perspektiv handlar det bara om grundläggande principer och sunt förnuft. Varför ska mina surt förvärvade pengar gå till att föda och husera någon annans avkomma bara för att jag råkar dela säng med mamman?

Hur hanterar ni andra det här i bonusfamiljer? Är det verkligen jag som är "orimlig" för att jag inte vill betala för andras ungar, eller har min sambo bara en skev bild av ekonomi?

Nej det anser jag verkligen inte.. Kanske träffat fel partner då kan jag tycka! leta vidare..
Citera
2026-08-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Jag hoppas hon flyttar snarast
För du är RIKTIGT SJUK I HUVUDET
Oj starka känslor här med stora bokstäver till och med. Nu citerar inte jag dig för att ta TS i försvar men vill gärna veta varför du skriver att han är sjuk i huvudet då TS var tydlig med henne vad som skulle gälla om dom blev sambos i hans 3a som han redan hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in