2026-08-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Du kan på fullaste allvar inte jämföra att en person du pratar med på internet ligger med någon annan med att du sätter upp en fälla för att mörda någon.
Det är precis sådär en person med antisocial personlighetsstörning skulle resonera.
Du verkar ha svårt för att se nyanser av händelser och gärningar.

För att förenkla det för dig. Ni har inte varit i ett officiellt förhållande, ni har inte varit intima, ni har inte träffats, du har inte ens känt människans doft. Det är inte ett förhållande.
Det är en vänskap online som skulle kunna leda till ett förhållande ifall ni klickade även irl.

Vad hade hänt ifall bruden ifråga visade sig lukta på ett sätt du inte gillade irl, var allmänt pinsam och klär sig fult, går fult och inte längre passar in i din bild av perfekt? Skulle du kalla henne för ditt ex eller för en brud du pratade med på internet?

Det du säger är att det finns inget som helst fel i det som tjejerna gjorde. Då måste ju du också ha någon slags störning?
Citera
2026-08-20, 12:20
Medlem
Citat:
Antisocial betyder inte per se att man inte är social.
Det du beskrivit i ditt första inlägg gav mig dom vibbarna då du beskrev att du har väldigt specifika krav på en partner och hittat två ”perfekta.” Det är typiskt den personlighetsstörningen att lägga mycket vikt vid att partnern är på ett visst sätt som romantiseras i början på ett orealistiskt sätt för att sedan krusas och discardas.

Personer med den här typen av störning kan heller inte se vad dom själva har för brister, utan ser sig ofta som offer för omständigheter.

En del beteenden kan misstas för ADHD eller autism. Psykologer brukar dock efter ett tag inse att det handlar om antisocial personlighetsstörning och avbryter då behandlingen.

Den typen av person är inte hos psykolog för att hitta en lösning som andra är, utan för att få prata om sig själva och eventuellt för att få hitta tips på hur dom kan få sin omgivning att förstå dom och anpassa sig efter dom.
Dessa personer har sällan om aldrig viljan att själva ändra sig.

Ditt beteende kan iofs också förklaras av bristande erfarenhet av sociala sammanhang.

Jag är diagnotiserad med ADHD. Med misstanke om autism och bipolär men bipolär har de uteslutit.
Citera
2026-08-20, 12:22
Medlem
Citat:
Du skriver i trådstarten ” Jag har väldigt svårt att känna riktig sympati. Har väldigt specifika krav på en partner som jag bara inte kan ignorera. Jag är fast i en ond cirkel där jag vet vad jag än gör så blir det inte bättre. Dom ända två jag mött som var perfekta lurade mig för uppmärksamhet”

Ditt mindset är att du vill ha den perfekta partnern. Den perfekta enligt en mall du byggt upp, trots att du själv verkar vara långt ifrån perfekt.
Du verkar inte ens vara medveten om hur du själv är trots att du lägger ord på dina beteenden.

Fråga dig själv vad du har att bring to the table för den perfekta partnern?
Ett negativt mindset, depressivt sinne och diagnoser.
Sedan inbillar du dig att du är ”för snäll”. Tro mig, ingen kvinna nekar en man bara för att han är för snäll. Det är något dumpade män inbillar sig.

Jag gissar på att du är mycket mer självcentrerad än vad du förstår själv, vilket får kvinnor att tröttna på dig.
Sedan när dom träffar dig irl så inser dom att du heller inte är snygg nog för att leva upp till dina egna orealistiska krav och då dumpar dom dig för bättre alternativ.

Jag som kvinna kan säga dig att dessa egenskaper är dom minst attraktiva en man kan besitta.
Vi tillskillnad från män letar kvinnor inte efter ”den perfekta partnern”.
Därför har vi mycket större utbud än vad ni har.
Vi letar efter en kombination av driv, entusiasm, positiv energi, utseende och aura. Efter 25-30 års åldern blir mannens karriär också viktig.

Det du behöver göra är att sluta tänka negativt. Gör allting annorlunda från det du brukar.

Istället för att tänka att du inte kan avvika från dina specifika krav hos en partner, så programmerar du om din hjärna till att ha andra krav som är mer realistiska.

Var en man och istället för att acceptera att du är fast i en ond cirkel du inte kan komma ur, tänk ”jag är fast i en ond cirkel, hur ska jag rent praktiskt göra för att komma ur den”.

Fråga ai om praktiska exempel på ändringar ifall du inte har kapaciteten att komma fram till egna lösningar.

Du behöver skapa helt nya rutiner och tankesätt. Du behöver också acceptera att den enda som kan ändra ditt sinne och tillvaro är du själv, och det gör man med dagliga rutiner.

Precis som med träning kräver personlig utveckling daglig upprepning.
Köp några böcker om personlig utveckling, snöa in dig på detta i ett år istället för att chatta med brudar på nätet.
Praktisera allt du läser dagligen i ett år.

Jag kan garantera att du om ett år kommer se tillbaka till nuet och tänka ”wow, jag var helt ute och cyklade”.

Vi kvinnor gillar män som löser sina problem, inte ältar dom. Man up.
Gör lumpen om du kan. Det skulle eventuellt vara bra för ditt tankemönster och ditt mående.

Jag är dålig på mina ordval. Perfekt för mig är någon jag gillar. Alltså söt och delar delvis mina intressen. Problemet som uppstår är att jag kan ej falla för någon som haft en relation sedan innan. Hur mycket jag försökt att ”bättra” mig så går det inte. Det är så jag är och jag kan bara acceptera det till slut.
Citera
2026-08-20, 12:25
Medlem
Citat:
Du skriver i trådstarten ” Jag har väldigt svårt att känna riktig sympati. Har väldigt specifika krav på en partner som jag bara inte kan ignorera. Jag är fast i en ond cirkel där jag vet vad jag än gör så blir det inte bättre. Dom ända två jag mött som var perfekta lurade mig för uppmärksamhet”

Ditt mindset är att du vill ha den perfekta partnern. Den perfekta enligt en mall du byggt upp, trots att du själv verkar vara långt ifrån perfekt.
Du verkar inte ens vara medveten om hur du själv är trots att du lägger ord på dina beteenden.

Sedan inbillar du dig att du är ”för snäll”. Tro mig, ingen kvinna nekar en man bara för att han är för snäll. Det är något dumpade män inbillar sig.

Jag gissar på att du är mycket mer självcentrerad än vad du förstår själv, vilket får kvinnor att tröttna på dig.
Sedan när dom träffar dig irl så inser dom att du heller inte är snygg nog för att leva upp till dina egna orealistiska krav och då dumpar dom dig för bättre alternativ.

Jag som kvinna kan säga dig att dessa egenskaper är dom minst attraktiva en man kan besitta.
Vi letar efter en kombination av driv, entusiasm, positiv energi, utseende och aura. Efter 25-30 års åldern blir mannens karriär också viktig.

Det du behöver göra är att sluta tänka negativt. Gör allting annorlunda från det du brukar.

Istället för att tänka att du inte kan avvika från dina specifika krav hos en partner, så programmerar du om din hjärna till att ha andra krav som är mer realistiska.

Var en man och istället för att acceptera att du är fast i en ond cirkel du inte kan komma ur, tänk ”jag är fast i en ond cirkel, hur ska jag rent praktiskt göra för att komma ur den”.

Fråga ai om praktiska exempel på ändringar ifall du inte har kapaciteten att komma fram till egna lösningar.

Du behöver skapa helt nya rutiner och tankesätt. Du behöver också acceptera att den enda som kan ändra ditt sinne och tillvaro är du själv, och det gör man med dagliga rutiner.

Köp några böcker om personlig utveckling, snöa in dig på detta i ett år istället för att chatta med brudar på nätet.

Jag kan garantera att du om ett år kommer se tillbaka till nuet och tänka ”wow, jag var helt ute och cyklade”.

Gör lumpen om du kan. Det skulle eventuellt vara bra för ditt tankemönster och ditt mående.

Jag har försökt nu i tio år att bättra mig och göra saker utanför min comfort zone. Men det har gjort mig ännu mer deprimerad och torskat mig en hel del av livslust och pengar. Jag började göra såsom alla säger man ska göra när man är ensam och isolerad. Det blev bara sämre tyvärr. Jag har inga mer options. Lumpen kan jag ej, jag skulle aldrig få för mig att sova med andra män och bli skriken på, samt är det omöjligt med min syn och ADHD diagnos.
Citera
2026-08-20, 12:26
Medlem
Citat:
För att få en bättre helhetsbild.
Hur gammal är du?
Vad jobbar du med?
Har du några vänner du umgås med regelbundet?
Tränar du regelbundet?
Vad är dina framtidsplaner för kommande 5 år?
Vad gör du för att uppnå dessa framtidsplaner på 5 år?

Om du börjar med att bygga den grunden för dig själv, så lovar jag att allting annat kommer att falla på plats av sig själv. Ifall du redan har den grunden, berätta gärna så blir det lättare att ge råd kring vart det eventuellt går fel.
Ingen är fullständigt hopplös, det är 99% av gångerna folks mindset som ställer till det för dom.

Jag jobbar i fabrik, jag är 23 år gammal. Jag har inga vänner. Mitt jobb är väldigt fysiskt så det är min träning. Framtidsplaner vet jag ej överhuvudtaget.
Citera
2026-08-20, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnyPotsandPans
Jag har inte påstått att man är ett par och dessutom har jag confirmat det i en tidigare kommentar.
Men du är sårad.
Citera
2026-08-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Men du är sårad.

Självklart med så länge man lärt känna varann och pratat. Samt har en planerad date där hon flygit ner.
Citera
2026-08-20, 13:30
Medlem
Citat:

Jag vet inte hur tjejer ska tycka att jag är för självcentrerad när dessa två tjejer är dom ända jag har haft att prata med i mitt liv. Jag träffar inga tjejer i min ålder i vardagen. Alla får för sig att jag är något monster i verklighet och det är därför jag är ensam. Jag är ensam för jag inte träffar någon eller något.
Citera
2026-08-20, 14:10
Medlem
Citat:
Det du säger är att det finns inget som helst fel i det som tjejerna gjorde. Då måste ju du också ha någon slags störning?

Jag skulle snarare säga att det är en fullt normal reaktion.

Begreppet otrohet varierar givetvis från person till person, men jag skulle tro att 99.9% av alla människor skulle säga att ingen av tjejerna var otrogen. Ni hade aldrig ens träffats, er relation kan i bästa fall beskrivas som vänskap. Såvida inte tjejerna uttryckligen lovat dig att inte ha sex med någon annan så har dom inte begått något fel.
Att du tolkar det som att ni hade någon speciell form av relation bara för att ni pratat med varandra får stå för dig, men dom flestas definition av ett förhållande varierar rätt kraftigt från din och således också dom flestas definition av otrohet.
Citera
2026-08-20, 14:41
Medlem
Citat:
Jag förstår inte själv. Jag vet inte varför tjejerna var otrogna.
Så hur vet du ens att det var otrogna?
Citera
2026-08-20, 14:46
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Såklart man kan vara otrogen när man har pratat och skrivit med varann varje dag under 9 månader - 1 år. Man öppnar upp sig, tar del varandras liv och introducerat personen till sin familj osv. En köpte till och med en flygbiljett o åkte hit för att träffas.

Den ena skrattade bara i chatten (inte hon som flög hit). Och sa ”jag knulla en grabb igår”. Och där var resan slut. Den andra hade jag köpt present till och var redo att plocka upp dagen efter hon landa. På morgonen blev jag blockad och hon sa att hon blev full o gick hem till en kille o knulla 👍🏻.

Jag tycker inte samma sak som du!!!en sak är om man har ett förhållande och båda är med på detta!!!
Citera
2026-08-20, 16:23
Medlem
HBTKuks avatar
Jag tror ditt misstag är att du tillskrivit relationerna större tyngd än vad de faktiskt haft.

Älskar man någon är man inte otrogen. Du kan aldrig känna någon över internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in