Citat:
Ursprungligen postat av
VinnyPotsandPans
Vart någonstans har jag letat fel i folk? Jag har inget annat än sagt att det är jag som har fastnat i detta tankesätt. Jag vet ju ej hur man tar sig ur det.
Du skriver i trådstarten ” Jag har väldigt svårt att känna riktig sympati. Har väldigt specifika krav på en partner som jag bara inte kan ignorera. Jag är fast i en ond cirkel där jag vet vad jag än gör så blir det inte bättre. Dom ända två jag mött som var perfekta lurade mig för uppmärksamhet”
Ditt mindset är att du vill ha den perfekta partnern. Den perfekta enligt en mall du byggt upp, trots att du själv verkar vara långt ifrån perfekt.
Du verkar inte ens vara medveten om hur du själv är trots att du lägger ord på dina beteenden.
Fråga dig själv vad du har att bring to the table för den perfekta partnern?
Ett negativt mindset, depressivt sinne och diagnoser.
Sedan inbillar du dig att du är ”för snäll”. Tro mig, ingen kvinna nekar en man bara för att han är för snäll. Det är något dumpade män inbillar sig.
Jag gissar på att du är mycket mer självcentrerad än vad du förstår själv, vilket får kvinnor att tröttna på dig.
Sedan när dom träffar dig irl så inser dom att du heller inte är snygg nog för att leva upp till dina egna orealistiska krav och då dumpar dom dig för bättre alternativ.
Jag som kvinna kan säga dig att dessa egenskaper är dom minst attraktiva en man kan besitta.
Vi tillskillnad från män letar kvinnor inte efter ”den perfekta partnern”.
Därför har vi mycket större utbud än vad ni har.
Vi letar efter en kombination av driv, entusiasm, positiv energi, utseende och aura. Efter 25-30 års åldern blir mannens karriär också viktig.
Det du behöver göra är att sluta tänka negativt. Gör allting annorlunda från det du brukar.
Istället för att tänka att du inte kan avvika från dina specifika krav hos en partner, så programmerar du om din hjärna till att ha andra krav som är mer realistiska.
Var en man och istället för att acceptera att du är fast i en ond cirkel du inte kan komma ur, tänk ”jag är fast i en ond cirkel, hur ska jag rent praktiskt göra för att komma ur den”.
Fråga ai om praktiska exempel på ändringar ifall du inte har kapaciteten att komma fram till egna lösningar.
Du behöver skapa helt nya rutiner och tankesätt. Du behöver också acceptera att den enda som kan ändra ditt sinne och tillvaro är du själv, och det gör man med dagliga rutiner.
Precis som med träning kräver personlig utveckling daglig upprepning.
Köp några böcker om personlig utveckling, snöa in dig på detta i ett år istället för att chatta med brudar på nätet.
Praktisera allt du läser dagligen i ett år.
Jag kan garantera att du om ett år kommer se tillbaka till nuet och tänka ”wow, jag var helt ute och cyklade”.
Vi kvinnor gillar män som löser sina problem, inte ältar dom. Man up.
Gör lumpen om du kan. Det skulle eventuellt vara bra för ditt tankemönster och ditt mående.