Citat:
Ursprungligen postat av
KentDement
När människor inte integreras skapar det ett osynligt förakt och en känsla av orättvisa dvs ett vi mot dom. Jag känner många invandrare, dom flesta är förvisso från Europa forna Jugoslavien vissa från Albanien och några från Turkiet och är enligt mig idag nästan lika mycket svensk som mig, dom har familj och arbete sen finns det alltid ett ruttet ägg det går inte att komma ifrån, men dom är inte otacksamma och dom förstör heller inte för andra utan precis som alla normala människor kämpar på för att få ett bättre liv.
Det är snart lika många anstalter som höghus i förorterna.
Men jag vet inte, dom flesta jag känner både svenskar och folk som kom på 90 talet lutar ju mot SD och man kan ju undra varför
Det är inte svårt att förstå varför. SD är inga nazister/rasister men de är det partiet som är mest strama med vem som ska släppas in i Sverige, vem som inte bör stanna, de ger invandrare som vill hem ett bidrag för att kunna göra detta och de har stramat åt straffen för gängvåld och utökat polisens verktygslåda för att komma åt detta, mest av alla partier. SD ställer rimliga krav på den som vill vara och bli en svensk medborgare - detta har vänstersidan aldrig gjort!
Sedan är det skillnad på invandrare och invandrare! Det är skillnad på om det kommer en ukrainare hit eller om en muslim från Gaza kommer hit.
Vi i Norden har inget med dessa religioner-traditioner-kulturer från Mellanöstern att göra överhuvudtaget och det går inte att integrera folk från detta område. Vi är för olika!
Det har vi väl sett vid det här laget? Eller måste vi överbevisas lite till? Behöver vi lite mer våldtäkter, gängskjutningar, bedrägerier? Lite mer hedersmord och balkongflygningar?
Är vi inte nöjda snart?