2026-08-20, 12:29
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Undrar vad som hade hänt i Somalia om busschaufförer vägrat arbeta för att de ogillar reklamen på bussen.

Troligtvis hade arbetsgivaren där inte varit lika förstående.
Vad vill du ha sagt?
Citera
2026-08-20, 12:29
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Nu var det inte kan utan vill...svenskarna är för lata för att göra det, vill ha andra jobb eller gå på a-kassa.

Somalier har bra arbetsmoral när de väl får chansen. Vi måste bara sluta diskriminera dom.

Haha, har du det kul i 1997? Resten av världen och Sverige har fattat hur det är.
Citera
2026-08-20, 12:34
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Uppsägning på direkten för arbetsvägran men då kommer ju rasistkortet upp på bordet direkt!

Varför rasistkortet?
Var ska dom hitta 20 busschaufförer på dagen?
Vad måste dom punga ut med för att sparka 20 pers?

Dom drog det smarta kortet och backade för en betydelselös skitsak.
Citera
2026-08-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Förstår inte din text.

Nej det är självklart helt uppåt väggarna att en grupp individer i Sverige genom utpressning ska försöka förhindra att ett demokratiskt parti får ha sina valaffischer uppe. Det är mot vår grundlag!

Ser du verkligen inte hur detta gör att Sverige glider ner för det sluttande planet mot icke-demokrati och inskränkt yttrandefrihet??

Nyss var det ju bara information och nu är valaffisch, Hur ska du ha det?
I vilken grundlag och paragraf står det att du som individ är tvungen att åka runt med propaganda på din arbetsplats?
Citera
2026-08-20, 12:50
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagsattbytanick
I vilken grundlag och paragraf står det att du som individ är tvungen att åka runt med propaganda på din arbetsplats?

Tror du att Sveriges lag är utformad så att allt som är tillåtet och lagligt är nedskrivet i lagboken? Visa mig lagen där det står att jag får äta snickers på en tosdag. Vilken grundlag och paragraf reglerar det?

Det är information och valaffisch.

Självklart är det ett hot mot demokratin. Men egentligen är motivet vanlig arbetsskygghet. Såklart. Manifesterat av historiens kanske ABSOLUT MINST framgångsrika kultur: Svenska somalier.
Citera
2026-08-20, 12:54
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
När människor inte integreras skapar det ett osynligt förakt och en känsla av orättvisa dvs ett vi mot dom. Jag känner många invandrare, dom flesta är förvisso från Europa forna Jugoslavien vissa från Albanien och några från Turkiet och är enligt mig idag nästan lika mycket svensk som mig, dom har familj och arbete sen finns det alltid ett ruttet ägg det går inte att komma ifrån, men dom är inte otacksamma och dom förstör heller inte för andra utan precis som alla normala människor kämpar på för att få ett bättre liv.
Det är snart lika många anstalter som höghus i förorterna.

Men jag vet inte, dom flesta jag känner både svenskar och folk som kom på 90 talet lutar ju mot SD och man kan ju undra varför

Det är inte svårt att förstå varför. SD är inga nazister/rasister men de är det partiet som är mest strama med vem som ska släppas in i Sverige, vem som inte bör stanna, de ger invandrare som vill hem ett bidrag för att kunna göra detta och de har stramat åt straffen för gängvåld och utökat polisens verktygslåda för att komma åt detta, mest av alla partier. SD ställer rimliga krav på den som vill vara och bli en svensk medborgare - detta har vänstersidan aldrig gjort!

Sedan är det skillnad på invandrare och invandrare! Det är skillnad på om det kommer en ukrainare hit eller om en muslim från Gaza kommer hit.
Vi i Norden har inget med dessa religioner-traditioner-kulturer från Mellanöstern att göra överhuvudtaget och det går inte att integrera folk från detta område. Vi är för olika!

Det har vi väl sett vid det här laget? Eller måste vi överbevisas lite till? Behöver vi lite mer våldtäkter, gängskjutningar, bedrägerier? Lite mer hedersmord och balkongflygningar?

Är vi inte nöjda snart?
Citera
2026-08-20, 12:56
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagsattbytanick

Om du är anställd har arbetsgivaren fattat beslut om hur arbetsplatsen ska utformas.
I det här fallet har arbetsgivaren sålt reklamplatser för stora pengar.
Dessutom har kostsamma skyltar tryckts upp sannolikt på partiernas bekostnad och monterats upp.

Självklart måste en anställd finna sig i vad arbetsgivaren beslutar om denne vill jobba där.

Detta kommer kosta Skaraborgstrafiken stora summor för avtalsbrott.
Senast redigerad av coli 2026-08-20 kl. 13:06.
Citera
2026-08-20, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bildburgare
Haha, har du det kul i 1997? Resten av världen och Sverige har fattat hur det är.

Rätt övertygad att den genomsnittlige somaliern är smartare än dig!
Citera
2026-08-20, 13:02
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bildburgare
Tror du att Sveriges lag är utformad så att allt som är tillåtet och lagligt är nedskrivet i lagboken? Visa mig lagen där det står att jag får äta snickers på en tosdag. Vilken grundlag och paragraf reglerar det?

Det är information och valaffisch.

Självklart är det ett hot mot demokratin. Men egentligen är motivet vanlig arbetsskygghet. Såklart. Manifesterat av historiens kanske ABSOLUT MINST framgångsrika kultur: Svenska somalier.

Definitivt är det ett hot mot demokration om en grupp individer genom hot kan tvinga fram att ett riksdagspartis valafischer tas ner 3-4 veckor före valet.
Betalda och godkända valafischer på betald plats. Medan andra partiers affischer - som den här utpressargruppen kanske gillar - får sitta kvar.

Det brakar utför med vårt demokratiska land......
Citera
2026-08-20, 13:04
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Rätt övertygad att den genomsnittlige somaliern är smartare än dig!

Jaha?
Citera
2026-08-20, 13:08
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Nu får du nog förklara dig. Vilken debatt är det SD försöker tysta ner?

Du felciterade nog
Citera
2026-08-20, 13:11
Avstängd
Såhär säger Tobias Andersson själv om denna canceling-kulturen:

https://www.youtube.com/watch?v=XDcYimgoEcc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem