Citat:
Ursprungligen postat av
RarPonny
Han ljuger mammaa. Han är duum!! Wää wää.
Ni är ju fan dumma i huvudet allihopa. Vad skulle jag tjäna på att ljuga om att jag har gått på bidrag hela livet and love it.
Tror ni inte på att man får 15k i månaden på att gå hos AF? Sen om det betalas ut via FK är skitsamma. Jag har aldrig haft något med dom att göra. Jag är bara inskriven hos AF fast jag har aldrig behövt göra någon motprestation alls. Inga kurser, inga möten, inga mupputbildningar. Allt handlar om att ha lite munläder och vara jobbig. Att ha utbildning skadar inte heller, då kan man bara typ köra med att -du jag letar jobb just nu men det är tufft vetu.. och han fattar ingenting.
Arbetsförmedlaren vågar inte säga något då jag står över honom i utbildningshierarkin. Allt är ett spel.
Citat:
Ursprungligen postat av
BetterStories
AF utbetalar inga bidrag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Fast du har ju inte det.
TS har helt rätt i sin beskrivning av systemet. Först A-kassa sen AF och FK.
Jag fick ett avgångsvederlag samtigt som jag fick ärva. Hade ingen lust att hoppa på ett arbete direkt , utan jag reste runt i världen.
Blev riktigt förvånad att det bara fortsatte med aktivitetsstöd efter A-kassa.
Jag körde på i fem år. Sista åren skickade jag bara in rapporten till AF utan att ens söka några jobb.
Det TS skriver om utbetalningar stämmer också. Man behöver inte ifrågasätta allt bara för man inte har kunskap om hur saker och ting fungerar.