2026-08-19, 23:14
Medlem
RarPonnys avatar
Han ljuger mammaa. Han är duum!! Wää wää.

Ni är ju fan dumma i huvudet allihopa. Vad skulle jag tjäna på att ljuga om att jag har gått på bidrag hela livet and love it.

Tror ni inte på att man får 15k i månaden på att gå hos AF? Sen om det betalas ut via FK är skitsamma. Jag har aldrig haft något med dom att göra. Jag är bara inskriven hos AF fast jag har aldrig behövt göra någon motprestation alls. Inga kurser, inga möten, inga mupputbildningar. Allt handlar om att ha lite munläder och vara jobbig. Att ha utbildning skadar inte heller, då kan man bara typ köra med att -du jag letar jobb just nu men det är tufft vetu.. och han fattar ingenting.

Arbetsförmedlaren vågar inte säga något då jag står över honom i utbildningshierarkin. Allt är ett spel.
Citera
2026-08-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusmag
Jadå, är medveten om FK i de flesta fall, men jag har ju inte angett något felaktigt dock. De frågar om man haft över 100k på kontot "föregående året". Och jag har ju naturligtvis sett till att pengarna hamnat på annat konto innan dess, alltså har jag inte "fifflat"... Jag har ju "gett bort" pengarna förstår du väl?

Det är bara att skriva kvitton på skiten i värsta fall.
Precis ett sådant beteende som en vacker dag kommer bita dig i svansen.

Varför behöll du inte lägenheten och lånade upp ett par hundra tusen som du kunde slösa upp?
Citera
2026-08-19, 23:16
Medlem
Jag hatar också jobb och hela jävla hamsterhjulet, så jag förstår hur TS tänker.

Men hur går den stora blåsningen till nu när aktivitetsstödet ständigt trappas ner? Till slut räcker det ju inte ens till hyran längre.

Kör ni slackers helt slut på sparpengar och andra tillgångar för att sedan kunna söka socialbidrag också?

Och hur lyckas ni fortsätta slingra er undan jobb när ni dessutom är intvingade i Rusta & Matcha, med en handläggare som håller koll på ert arbetssökande?

Låter som en rätt ansträngande tillvaro.. Tyvärr. Allt var nog bättre för som arbetslös.
Senast redigerad av Chillgren 2026-08-19 kl. 23:22.
Citera
2026-08-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RarPonny
Ni är ju fan dumma i huvudet allihopa. Vad skulle jag tjäna på att ljuga om att jag har gått på bidrag hela livet and love it.
Fast du har ju inte det.
Citera
2026-08-19, 23:18
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Nej nej nej. Det är helt enkelt inte sant.

Det är såå lätt att snacka sig ur sånt där. Och även om man får nån insats så hndlar det typ om att gå och dricka en kaffe en gång i veckan som tar 30min. Alltså vi pratar en 30min arbetsinsts. Sen ka-thing pengarna trillar in.

[/quote]

Vad får dig att tro det? eller rättare sagt hur fan lyckas du amigo med det som du själv nämner?
Tror inte det är så enkelt.
AMS eller SOC eller Försäkringskassan är alla bundna med varandra dvs. gör du något så får alla veta det.

Sedan i min stad västerås så får du själv söka arbete i 24 månader innan AMS kommer med i bilden till dess är du i SOCs klor och de (SOC) är extemt noggrann med allt som har pengar att göra. Har du ex. 10 000 SEK insatt i banken så får du först bränna de sedan får du komma tillbaka för hjälp med det ekonomiska och du placerar de dig antingen i "torka röv" eller "skura toaletter".

Sedan som någon i tråden sa du får inget mer än 4500 SEK + hyra (maxtak på 10 000 SEK i västerås). De hjälper inte mera!

SÅ hur fan bar du dig åt. För att hade jag sagt det du nämner ovan så säger SOC ungefär dra åt helvete vi betalar inte något till dig om du inte går på våra jobb eller underliga möten med kufar.
Senast redigerad av swedenistani 2026-08-19 kl. 23:24.
Citera
2026-08-19, 23:20
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Han ljuger mammaa. Han är duum!! Wää wää.

Tror ni inte på att man får 15k i månaden på att gå hos AF? Sen om det betalas ut via FK är skitsamma. Jag har aldrig haft något med dom att göra. Jag är bara inskriven hos AF fast jag har aldrig behövt göra någon motprestation alls. Inga kurser, inga möten, inga mupputbildningar. Allt handlar om att ha lite munläder och vara jobbig. Att ha utbildning skadar inte heller, då kan man bara typ köra med att -du jag letar jobb just nu men det är tufft vetu.. och han fattar ingenting.

Arbetsförmedlaren vågar inte säga något då jag står över honom i utbildningshierarkin. Allt är ett spel.

Vilken kommun bor du då i? Alla kommuner kräver nämligen att man går på olika möten och deltar i diverse kurser för att fortsätta få ersättning. Din kommun verkar bryta mot svensk lag.
Citera
2026-08-19, 23:20
Medlem
Citat:
https://imgur.com/a/AX0D7My

Betalas ut via FK tydligen, men jag har aldrig haft något med dom att göra vad jag vet. Bara Arbetsförmedlingen.
Måste du inte söka jobb ? Och sen klicka in dagar hos fk? Fattar ingenting
Citera
2026-08-19, 23:22
Medlem
rusmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Precis ett sådant beteende som en vacker dag kommer bita dig i svansen.

Varför behöll du inte lägenheten och lånade upp ett par hundra tusen som du kunde slösa upp?

Tja, vi får se. Som sagt, inte olagligt att "ge bort" pengar, vi har ju ingen gåvoskatt i Sverige längre.

Svårt att låna upp mer när man inte har ett fast jobb... Så jag tänkte skit samma, har ju haft lägenheten i 13 år drygt. Tur var väl det, då jag hade inte fått riktigt lika mycket om jag sålt den idag.

Så, nä idag så lever vi på den "snälla" sidan, inga konstiga överföringar eller liknande. Bara det att jag kan få betald semester när jag önskar, hehe.

Äsch, jag förstår vad du menar dock. Man måste vara försiktig..
Citera
2026-08-19, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pokerboy
Är DU ett troll som arbetsförmedlingen eller någon annan myndighet lejt för en undersökning här på flashback?
Någon högermupp snarare som inte hängt med i att Tidö-nedtrappningen gjorde slut på det roliga där man kunde existera i någon slags sömngångartillvaro med 15kkr/mån i evigheter.
Citera
2026-08-19, 23:25
Medlem
RarPonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Måste du inte söka jobb ? Och sen klicka in dagar hos fk? Fattar ingenting
6 jobb i månaden. Det tar ungefär 1h.

Jag använder samma CV om och om igen som jag modifierar lite snabbt för varje jobb.

Man lär sig snabbt hur man ska göra så det går undan.
Citera
2026-08-19, 23:27
Medlem
RarPonnys avatar
Seriöst. Jag trodde att jag skulle få massor av svar i från folk här som var som jag. Men ni verkar ju helt bortkomna och lost. Ni ifrågasätter utbetalningar och allt möjligt. Whää whää - mamma man kan inte få 15k i månaden! Whää whää!

Trodde det var proffs som hängde på flashback. Tydligen inte.
Citera
2026-08-19, 23:30
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
6 jobb i månaden. Det tar ungefär 1h.

Jag använder samma CV om och om igen som jag modifierar lite snabbt för varje jobb.

Man lär sig snabbt hur man ska göra så det går undan.

Blir det aldrig någon check på dig dvs. någon som gör inspektion som kan hända vem som helst?
Och får du inte söka jobb över hela moder svea ty 6 jobb per månad känns väldigt ohållbar och inte jätte allvarligt jobbsökande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in