Citat:
Ursprungligen postat av
NgnJohn
Det där spelar ingen roll för kristendomen är baserad på nya testamentet. Du vet, Jesus läror? Detta är grundläggande religionslära, hur många gånger måste jag påminna dig om det tills det går in i din tjocka skalle? Jag förstår inte hur du kan försvara islam när du samtidigt erkänner att du inte har läst koranen eller haditherna. Du är uppenbarligen outbildad i det här ämnet. En nyttig idiot för islam, precis som resten av vänstern.
Detta är ju rent påhitt. Vad har du för belägg? Hur många kyrkor predikar gamla testamentet? Hur många terroristattentatet har begåtts i Jesus namn?
Det där är bara nåt som du påstår för att undvika jämförelsen. Vissa religioner är betydligt mer skit än andra.
Du menar att du på fullaste allvar tror att anledningen till att islam står för 99% av alla religiösa våldsdåd inte har med deras bok, som predikar mord och terrorism, att göra, utan att det beror på att det är krig i deras hemländer? Är du medveten om att Osama och 15/19 av terroristerna i 9/11-dådet var från Saudiarabien, ett av de rikaste länderna i världen och USA:s främsta allierade? Varenda muslim som begår terrorattentat i västvärlden var antingen född här eller levde här under goda förhållanden på vår bekostnad. Hur förklarar du att muslimer kastar bögar från tak, hugger av händer som straff för snatteri, och behandlar kvinnor som avelboskap? Har det inte heller någonting med islam att göra? Om det är för att dom är "förtryckta", varför begår tibetanska munkar inte självmordsattacker mot Kina som protest mot deras förtryck, trots att de har större anledning än samtliga muslimska länder och deras offermentalitet?
Där kom den ja, "dom förtjänar det". Fredens religion och dess sympatisörer tycker att det är helt okej när oskyldiga civila blir mördade som "hämnd", what a surprise. Personalen på Charlie Hebdo var ju onda som förtjänade att bli mördade, eller hur? Louisa och Maren förtjänade att bli gruppvåldtagna och halshuggna i Allahs namn, eller vad säger du? Och Ebba Åkerlund förtjänade det mest av alla, bra att Akilov tog hand om henne. Eller? Jävla pajas.
Har inte försvarar islam. Alla religioner är fulla med skit. Jag skrev ju att jag läst några bitar av Koranen och att den också verkar vara full av skit.
Du verkar inte ha nån koll själv. Typ alla kyrkor predikar gamla testamentet ditt nöt. Vart tror du "varde det ljus", Edens lustgård, de tio budorden och allt det där kommer ifrån? Johannesevangeliet? Nej det är gamla testamentet. Varför tror du de inkluderar gamla testamentet i svenska biblar?
Japp, folk blir terrorister av av hat/hämnd/psykisk ohälsa eller desperation. Finns hur mycket forskning som helst på området vid detta laget och vilka som utför flest terrordåd för tillfället varierar. Ett tag var det IRA, ETA och liknande, ett tag var det anarkister, ett tag etno-nationaloster, ett tag var det Buddhister (ja de finns också. Googla) och nu har det varit islamister. Kristna har stått för en del också. Breiviks manifest var fullt av korsriddarreferenser., Christchurch terroristen var kristen vill jag minnas. X antal dåd i USA har begåtts av kristna tex en hel del skjutningar och sprängningar av abortkliniker osv. Vad vi vet är att människor som har det bra och mår bra väldigt sällan begår några terrorattentat.
Nej ditt jävla fån: personalen på Charlie Hebdo var inte onda och andra har inte förtjänat det. Jävla tramsande. Fenomenet terrorism är bara inte lika slätstruken som du vill få det till.