2026-08-19, 19:25
Medlem
Citat:

Att muslimer oftare blir terrorister har inte med boken att göra utan att krig och elände är en grogrund för extremism av alla slag. De flesta terrorister kommer från länder som USA eller andra har sprängt i bitar och totalförstört och de drivs nog ner av desperation eller har/hämnd än nåt annat.

Ändå lite märkligt att döda just HBTQ- folk i Miami, Oslo och Berlin om man är sur på USA. Köra ihjäl folk på Drottninggatan som hämnd mot USA känns också konstigt. Uzbekistan har invaderats av icke-västliga länder, ej USA. Kniva Salman Rushdie och japanska och italienska översättare av Satansverserna pga desperation och USA? Sur på Frankrike kan man ju vara, men varför rikta vreden mot just serietecknare på Charlie Hebdo? Lars Vilks?
Saudier och emiratier som orsakade 9/11, har USA bombat eller skapat fattigdom i Dubai? Många av terroristerna i de dåd jag nämner är födda i väst.

Visst kan fattigdom och krig göda extremism, men de att religion är en starkt bidragande orsak går nog ej att blunda för.
Citera
2026-08-19, 19:25
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Du kanske ska hålla isär vem som skriver vad.
Jaha, du var en annan. Men tack för att du visade exempel på vad jag menade.
Citera
2026-08-19, 19:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderaren39
En snabb betraktelse av islamistens nuna gjorde att jag känner mig övertygad om att det hon åsyftade med kommentaren var att hon ville att M skulle brännas bokstavligen.

Det är så muslimer blir uppfostrade att tänka enligt många exmuslimer som Apostate Prophet. De är trevliga utåt, men inom familjen så blir de uppfostrade att de en dag ska mörda de otrogna.
Citera
2026-08-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det spelar ingen roll vad du tycker, det är så. Alkilov var precis en sån här person, det var en muslim som drack alkohol och käkade bacon, ångrade sig och fattade att han var tvungen att dö martyrdöden för att komma till himlen.

98% av alla offer av terrorism de senaste 20 åren har varit från muslimer.

Trams. Han var en utstött jäven som radikaliserades av IS-propaganda och ville begå dådet för att hämnas för att Sverige skickat minröjare till irak, stött nato och en massa annat. Jävla tok var han.

Men klart du tror att huvudanledningen var att han gjorde det för att han druckit pilsner ungefär den slutledningsförmågan man kan förvänta sig av dig.
Citera
2026-08-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Trams. Han var en utstött jäven som radikaliserades av IS-propaganda och ville begå dådet för att hämnas för att Sverige skickat minröjare till irak, stött nato och en massa annat. Jävla tok var han.

Men klart du tror att huvudanledningen var att han gjorde det för att han druckit pilsner ungefär den slutledningsförmågan man kan förvänta sig av dig.
Jo och majoriteten av offren I västvärlden är från högerextrema såsom Christchurch, Las Vegas, Breivik.

Islamism är också farligt, men högern är värst.
Citera
2026-08-19, 19:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Huvudanledningen var att han var muslim, den sekundära anledningen var att han begått synd så han kunde inte komma till himlen på något annat sätt. Det är inte kostigare än att vikingar ville dö i strid. Precis samma princip.
Citera
2026-08-19, 19:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jo och majoriteten av offren I västvärlden är från högerextrema såsom Christchurch, Las Vegas, Breivik.

Inte de senaste 20 åren nej. Här är rapporten från förra året: https://www.europol.europa.eu/cms/sites/default/files/documents/EU_TE-SAT_2025.pdf

Citat:
KEY FINDINGS
Quantifying terrorism in the EU in 2024
A total of 58 terrorist attacks (34 completed, 5 failed and 19 foiled) were reported by 14
Member States. 24 of the total attacks were attributed to jihadist terrorism, which marked
an increase compared to the 14 reported the previous year. 21 attacks were attributed to
left-wing and anarchist terrorism and eight attacks were categorised as other or not
specified form of terrorism. There were four separatist attacks and one right-wing terrorist
attack reported, all of which were completed.
Jihadist terrorism remained the most lethal, resulting in five victims killed and 18 injured.

Notera "REMAINED the most lethal". Så trots att muslimerna är en MINORITET i Europa så står de ÅR EFTER ÅR FÖR FLEST offer.

"aLlA rEligIoNeR äR lIkA dÅlIgAh!" muh muh muh jävla idioter öppna ögonen för helvete.
Senast redigerad av Melange5738 2026-08-19 kl. 19:54.
Citera
2026-08-19, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Det där spelar ingen roll för kristendomen är baserad på nya testamentet. Du vet, Jesus läror? Detta är grundläggande religionslära, hur många gånger måste jag påminna dig om det tills det går in i din tjocka skalle? Jag förstår inte hur du kan försvara islam när du samtidigt erkänner att du inte har läst koranen eller haditherna. Du är uppenbarligen outbildad i det här ämnet. En nyttig idiot för islam, precis som resten av vänstern.

Detta är ju rent påhitt. Vad har du för belägg? Hur många kyrkor predikar gamla testamentet? Hur många terroristattentatet har begåtts i Jesus namn?

Det där är bara nåt som du påstår för att undvika jämförelsen. Vissa religioner är betydligt mer skit än andra.

Du menar att du på fullaste allvar tror att anledningen till att islam står för 99% av alla religiösa våldsdåd inte har med deras bok, som predikar mord och terrorism, att göra, utan att det beror på att det är krig i deras hemländer? Är du medveten om att Osama och 15/19 av terroristerna i 9/11-dådet var från Saudiarabien, ett av de rikaste länderna i världen och USA:s främsta allierade? Varenda muslim som begår terrorattentat i västvärlden var antingen född här eller levde här under goda förhållanden på vår bekostnad. Hur förklarar du att muslimer kastar bögar från tak, hugger av händer som straff för snatteri, och behandlar kvinnor som avelboskap? Har det inte heller någonting med islam att göra? Om det är för att dom är "förtryckta", varför begår tibetanska munkar inte självmordsattacker mot Kina som protest mot deras förtryck, trots att de har större anledning än samtliga muslimska länder och deras offermentalitet?

Där kom den ja, "dom förtjänar det". Fredens religion och dess sympatisörer tycker att det är helt okej när oskyldiga civila blir mördade som "hämnd", what a surprise. Personalen på Charlie Hebdo var ju onda som förtjänade att bli mördade, eller hur? Louisa och Maren förtjänade att bli gruppvåldtagna och halshuggna i Allahs namn, eller vad säger du? Och Ebba Åkerlund förtjänade det mest av alla, bra att Akilov tog hand om henne. Eller? Jävla pajas.

Har inte försvarar islam. Alla religioner är fulla med skit. Jag skrev ju att jag läst några bitar av Koranen och att den också verkar vara full av skit.

Du verkar inte ha nån koll själv. Typ alla kyrkor predikar gamla testamentet ditt nöt. Vart tror du "varde det ljus", Edens lustgård, de tio budorden och allt det där kommer ifrån? Johannesevangeliet? Nej det är gamla testamentet. Varför tror du de inkluderar gamla testamentet i svenska biblar?

Japp, folk blir terrorister av av hat/hämnd/psykisk ohälsa eller desperation. Finns hur mycket forskning som helst på området vid detta laget och vilka som utför flest terrordåd för tillfället varierar. Ett tag var det IRA, ETA och liknande, ett tag var det anarkister, ett tag etno-nationaloster, ett tag var det Buddhister (ja de finns också. Googla) och nu har det varit islamister. Kristna har stått för en del också. Breiviks manifest var fullt av korsriddarreferenser., Christchurch terroristen var kristen vill jag minnas. X antal dåd i USA har begåtts av kristna tex en hel del skjutningar och sprängningar av abortkliniker osv. Vad vi vet är att människor som har det bra och mår bra väldigt sällan begår några terrorattentat.

Nej ditt jävla fån: personalen på Charlie Hebdo var inte onda och andra har inte förtjänat det. Jävla tramsande. Fenomenet terrorism är bara inte lika slätstruken som du vill få det till.
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2026-08-19 kl. 20:19.
Citera
2026-08-19, 20:18
Medlem
Så böcker får vi inte bränna men människor går bra?
Så mycket hat somliga går och bär på. Kan inte vara hälsosamt.
Citera
2026-08-19, 20:19
Medlem
Citat:
Kanske inte men det är ett diskussionsforum så jag flikar in min syn på saken ändå. Tror helt enkelt inte att det var nåt annat än ett idiotiskt uttalande i affekt som jag sett så många andra gånger. Om du tror det måste ligga nåt annat bakom det så är det lugnt med mig. Jag känner inte till kärringen sen tidigare och jag förstår varför känsliga individer hänger läpp över det (eller låtsas göra det iaf). Riktigt idiotiskt av henne var det iaf.

Sannerligen. Som vi kan se så blev det en hel del uppståndelse över saken. Tror säkert hon blir av med jobbet efter detta. Cancel-kulturen är stark på högerkanten.
Cancelkulturen fungerar numera som en oskriven lag, det är väldigt dumt att inte ta hänsyn till dess existens. Man kan likna ofiltrerat glappande i offentligheten med att skjuta sig själv i båda fötterna.

Jag noterar ett ökat bölande över högerns vilja att utöva cancelkultur men låt oss inte glömma att den kulturen är ett monster skapat av vänstern. Högern vore smått korkad om den inte vände ett fungerande vapen mot dess skapare. Cancelkulturen var visst bara rolig när den drabbade motståndarna?

Personligen håller jag varken på jude eller palestinier i denna konflikt, blir bara bedrövad över att vilka stolpskott som helst släpps in i värmen. Att inte förstå att vakta tungan när man nått en position bättre än diskare är oförlåtligt. ”Statsvetare”, my ass.
Citera
2026-08-19, 20:20
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det var precis tanken med hennes Davidsstjärna. Hon ville fiska efter reaktioner som Sionistpressen sedan är snabba att skriva om.
Hon är sannolikt inte medveten om hur få Judar som bor kvar i Sverige. Dom är några få vettskrämda Mosaiker som visar upp sig med en korv med bröd a lá Scherman och Wolodarski.

Hon vinner fler väljare om hon istället förtar med Iranierna och Somalierna. En grön halvmåne och en bajshydda runt halsen.
Citera
2026-08-19, 20:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Har inte försvarar islam. Alla religioner är fulla med skit. Jag skrev ju att jag läst några bitar av Koranen och att den också verkar vara full av skit.

Du verkar inte ha nån koll själv. Typ alla kyrkor predikar gamla testamentet ditt nöt. Vart tror du "varde det ljus", Edens lustgård, de tio budorden och allt det där kommer ifrån? Johannesevangeliet? Nej det är gamla testamentet. Varför tror du de inkluderar gamla testamentet i svenska biblar?

Japp, folk blir terrorister av av hat/hämnd/psykisk ohälsa eller desperation. Finns hur mycket forskning som helst på området vid detta laget och vilka som utför flest terrordåd för tillfället varierar. Ett tag var det IRA, ETA och liknande, ett tag var det anarkister, ett tag var det Buddhister (ja de finns också. Googla) och nu har det varit islamister. Kristna har stått för en del också. Breiviks manifest var fullt av korsriddarreferenser., Christchurch terroristen var kristen vill jag minnas. X antal dåd i USA har begåtts av kristna tex en hel del skjutningar och sprängningar av abortkliniker osv. Vad vi vet är att människor som har det bra och mår bra väldigt sällan begår några terrorattentat.

Nej ditt jävla fån: personalen på Charlie Hebdo var inte onda och andra har inte förtjänat det. Jävla tramsande. Fenomenet terrorism är bara inte lika slätstruken som du vill få det till.
Charlie Hebdo var ett klassiskt muslimskt terrorattentat Kunde blivit värre då de hade en terrorcell som även skulle attackera en idrottsarena men det misslyckades av någon anledning. Endast Breivik toppar det väl? Han var en ensam galning. C.H var en koordinerad attack från en eller flera terroristceller.

Inget nytt i den islamska historien att bränna sina fiender levande. Glöm aldrig den jordanske piloten de brändes levande i en stålbur och samtidigt filmade skiten. Där har du islam i ett nötskal och den här "statsvetaren" påbudar sånt.

Visst är det rätt äckligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in