Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
Jag har läst Bibeln så jag vet att det där är skitsnack. Gamla testamentet är full med störda lagar som folk uppmanas att leva efter. Dödsstraff för i princip allt, slaveri och elände. Hemsk bok.
Har inte läst koranen mer än nån bit här och där och den verkar också vara fylld med skit.
Det där spelar ingen roll för kristendomen är baserad på nya testamentet. Du vet, Jesus läror? Detta är grundläggande religionslära, hur många gånger måste jag påminna dig om det tills det går in i din tjocka skalle? Jag förstår inte hur du kan försvara islam när du samtidigt erkänner att du inte har läst koranen eller haditherna. Du är uppenbarligen outbildad i det här ämnet. En nyttig idiot för islam, precis som resten av vänstern.
Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
Även om nya testamentet skriver om många av lagarna så använder sig många kristna av gamla testamentet för att rättfärdiga det ena och det andra och har gjort det så länge kristendomen har funnits. De flesta kristna biblar innehåller både gamla och nya testamentet.
Detta är ju rent påhitt. Vad har du för belägg? Hur många kyrkor predikar gamla testamentet? Hur många terroristattentatet har begåtts i Jesus namn?
Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
Alla religioner är skit.
Det där är bara nåt som du påstår för att undvika jämförelsen. Vissa religioner är betydligt mer skit än andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
Att muslimer oftare blir terrorister har inte med boken att göra utan att krig och elände är en grogrund för extremism av alla slag. De flesta terrorister kommer från länder som USA eller andra har sprängt i bitar och totalförstört och de drivs nog ner av desperation eller har/hämnd än nåt annat.
Du menar att du på fullaste allvar tror att anledningen till att islam står för 99% av alla religiösa våldsdåd inte har med deras bok, som predikar mord och terrorism, att göra, utan att det beror på att det är krig i deras hemländer? Är du medveten om att Osama och 15/19 av terroristerna i 9/11-dådet var från Saudiarabien, ett av de rikaste länderna i världen och USA:s främsta allierade? Varenda muslim som begår terrorattentat i västvärlden var antingen född här eller levde här under goda förhållanden på vår bekostnad. Hur förklarar du att muslimer kastar bögar från tak, hugger av händer som straff för snatteri, och behandlar kvinnor som avelboskap? Har det inte heller någonting med islam att göra? Om det är för att dom är "förtryckta", varför begår tibetanska munkar inte självmordsattacker mot Kina som protest mot deras förtryck, trots att de har större anledning än samtliga muslimska länder och deras offermentalitet?
Där kom den ja, "dom förtjänar det". Fredens religion och dess sympatisörer tycker att det är helt okej när oskyldiga civila blir mördade som "hämnd", what a surprise. Personalen på Charlie Hebdo var ju onda som förtjänade att bli mördade, eller hur? Louisa och Maren förtjänade att bli gruppvåldtagna och halshuggna i Allahs namn, eller vad säger du? Och Ebba Åkerlund förtjänade det mest av alla, bra att Akilov tog hand om henne. Eller? Jävla pajas.