Citat:
Ursprungligen postat av
UschKlisterssonIII
Så liberal sionist var det då alltså. Ändå ska du försöka tvätta häxprocesserna dock. Rörigt.
Och varför som ateist så mån om att försvara den religiösa gruppen judar?
Jag gick ur kyrkan nästan så fort jag blivit myndig har jag för mig. Är det en tävling eller?
Jag har störda religiösa släktingar som fått mig att se länge vad för sorts skit religion är och vad det gör med folk.
Jag avskyr religiösa extremister. Det spelar ingen roll vilken religion de tillhör, för jag avskyr deras extremism. Ju mer extrema de är, och ju mer de vill tvinga andra människor att lyda dem, och ju mer de använder våld mot andra människor, ju mer avskyr jag dem.
Jag uppfattar muslimer som den mest våldsamma religiösa gruppen i världen idag.
Enligt denna Wikipedia-artikel, så har 200.000 människor dödats i islamistiska attacker i världen under perioden 2013-2024. Scrolla ner tills du ser ett stapeldiagram.
Jag förnekar inte ett ögonblick att Israel under Netanyahu har begått fruktansvärda övergrepp mot palestinier och begått massmord i Gaza. Jag förnekar inte heller att Israel har begått svåra övergrepp mot palestinier långt före Netanyahu.
Även kristna stollar har ju mördat i Guds namn. När Trump sa att "en civilisation ska dö i natt" (och syftade på Iran), så var det visserligen mest snack och lite action, men visst är Trump både fruktansvärd och gränslös, och visst använder han Gud som argument.
Jag försvarar inte religiösa stollar som mördar i sin guds namn. Aldrig. Men Davidsstjärnan är mycket mer än en symbol för mord på meningsmotståndare. Det är en symbol som användes av nazisterna för att beskriva judar. Och den gången syftade Davidsstjärnan sannerligen inte på några mord på palestinier.
Davidsstjärnan måste kunna ses som en symbol för människor som tillhör den judiska religionen, på samma sätt som slöjan är en symbol för människor som tillhör den muslimska religionen, och krucifixet är en symbol för kristen religion.
Jag är ateist, men om vi ska tillåta folk att vara kristna och muslimer, så måste vi tillåta andra människor att vara judar.