2026-08-19, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Du tonar ner det bland annat genom att hävda att kvinnorna redan avrättats innan de brändes. Revisionism. Du vill även få det att se ut som att 300 inte är någon större siffra.

Självklart är det fruktansvärt att bortåt 300 människor avrättades för häxeri i Sverige. Det finns inget försvar för det, annat än att Sverige sveptes med i en kristen häxhysteri som drog över Europa.

Citat:
Häxprocesser i Sverige var få i jämförelse med andra länder i Europa.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Häxprocesser_i_Sverige

Men okej, jag har nu läst den ganska långa Wikipedia-artikeln noggrannare, och på ett ställe ganska långt ner står det faktiskt att omkring 400 personer avrättades i Sverige för häxeri. Så jag tog till i underkant.

Vad avrättningsmetoden beträffar, så står det så här:

Citat:
Endast en känd person under de stora häxprocesserna 1668–1676, Malin Matsdotter, blev bränd levande på bål – i de andra fallen var personerna redan avrättade genom halshuggning och endast kroppen brändes upp.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Häxprocesser_i_Sverige#Antal_och_metoder
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-08-19 kl. 06:57.
Citera
2026-08-19, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BojkottarALLA
Frågan är väl om L kommer klara av spärren efter denna desperata handling

Det gör de säkert inte. Men det beror inte på att Simona Mohamsson valde att bära en Davidsstjärna i en partiledardebatt.
Citera
2026-08-19, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Men du tror att påskkärringen på bilden kan vara något annat än muslim?

Nej. Varför skulle jag tvivla på att hon är muslim?

Återigen försvarar jag inte politisk Islam. Men jag synar er sionister också. Jag skiter fullkomligt i om du blir sur över det.
Citera
2026-08-19, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Självklart är det fruktansvärt att bortåt 300 människor avrättades för häxeri i Sverige. Det finns inget försvar för det, annat än att Sverige sveptes med i en kristen häxhysteri som drog över Europa.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Häxprocesser_i_Sverige

Men okej, jag har nu läst den ganska långa Wikipedia-artikeln noggrannare, och på ett ställe ganska långt ner står det faktiskt att omkring 400 personer avrättades för häxeri. Så jag tog till i underkant.

Vad avrättningsmetoden beträffar, så står det så här:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Häxprocesser_i_Sverige#Antal_och_metoder

Du försöker låtsas vara kritisk mot Kristendomen (jag å andra sidan avskyr både Kristendomen och Islam på riktigt) och påstå att du är ateist samtidigt som du försvarar den etno-religösa rörelsen Sionism.

Du är väldigt, väldigt reddit av dig.
Citera
2026-08-19, 06:58
Medlem
Citat:
...
Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet?
...
Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?
Blir ingen skandal, eftersom en skandal skulle exponera hur vidrig och totalt inkompatibel islam är mer svensk lag och svensk kultur. "Religionsfriheten" trumfar så att journalistkåren tystar ned den förberedande och pågående förintelsen av svenska folket.

Den regering vi får efter valet är framröstad av muslimer, och kommer till betydande del att representativt bestå av muslimer, så ja de kommer självklart att välkomna fler muslimer i både sverige, i regeringen och i socialdemokratiska partiet. De är redan helt öppna med detta.

Muslimer och nya sossar väller ut ur den trojanska halal-hästen, som förökar sig snabbt sedan årtionden.
Citera
2026-08-19, 07:00
Medlem
Citat:
Det gör de säkert inte. Men det beror inte på att Simona Mohamsson valde att bära en Davidsstjärna i en partiledardebatt.

Då vet du inte om sionistlobbyn som finns i Sverige som finns i Amerika. Bästa exempel är Jimmy Åkessons resa till muren för att bli en del av gänget och få fler betalda väljare och IDF kramarna Ebba Busch. KD skulle annars har åkt ut flera år sedan om hon inte lydde. Listan kan bli lång. Hoppas bara att svenska folket har blivit smartare och tänker mer för våra barns framtid än skuldsätta Sverige mer och mer som denna hemska regering har gjort. Blir inte förvånad om tex även tar över Sverige om några år pga skulderna
Citera
2026-08-19, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Så liberal sionist var det då alltså. Ändå ska du försöka tvätta häxprocesserna dock. Rörigt.

Och varför som ateist så mån om att försvara den religiösa gruppen judar?

Jag gick ur kyrkan nästan så fort jag blivit myndig har jag för mig. Är det en tävling eller?

Jag har störda religiösa släktingar som fått mig att se länge vad för sorts skit religion är och vad det gör med folk.

Jag avskyr religiösa extremister. Det spelar ingen roll vilken religion de tillhör, för jag avskyr deras extremism. Ju mer extrema de är, och ju mer de vill tvinga andra människor att lyda dem, och ju mer de använder våld mot andra människor, ju mer avskyr jag dem.

Jag uppfattar muslimer som den mest våldsamma religiösa gruppen i världen idag. Enligt denna Wikipedia-artikel, så har 200.000 människor dödats i islamistiska attacker i världen under perioden 2013-2024. Scrolla ner tills du ser ett stapeldiagram.

Jag förnekar inte ett ögonblick att Israel under Netanyahu har begått fruktansvärda övergrepp mot palestinier och begått massmord i Gaza. Jag förnekar inte heller att Israel har begått svåra övergrepp mot palestinier långt före Netanyahu.

Även kristna stollar har ju mördat i Guds namn. När Trump sa att "en civilisation ska dö i natt" (och syftade på Iran), så var det visserligen mest snack och lite action, men visst är Trump både fruktansvärd och gränslös, och visst använder han Gud som argument.

Jag försvarar inte religiösa stollar som mördar i sin guds namn. Aldrig. Men Davidsstjärnan är mycket mer än en symbol för mord på meningsmotståndare. Det är en symbol som användes av nazisterna för att beskriva judar. Och den gången syftade Davidsstjärnan sannerligen inte på några mord på palestinier.

Davidsstjärnan måste kunna ses som en symbol för människor som tillhör den judiska religionen, på samma sätt som slöjan är en symbol för människor som tillhör den muslimska religionen, och krucifixet är en symbol för kristen religion.

Jag är ateist, men om vi ska tillåta folk att vara kristna och muslimer, så måste vi tillåta andra människor att vara judar.
Citera
2026-08-19, 07:18
Medlem
Citat:
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?

Frågan är nu om denna statsvetare förlorar jobbet. För hade en vit svensk som jobbar som statsvetare skrivit "negerkyssar" här på flashback i en tråd som handlar om bakelser hade han fått kicken.

Min poäng är att det har alltid varit ok att önska någon död eller använda våldskapital så länge det handlar om SD ,L.eller.M.
Citera
2026-08-19, 07:22
Medlem
Återigen Malmö, Islam och tankar, idéer, uttalanden som klart och tydligt visar att islam(ism) tillsammans med nazism, fascism, kommunism etc. är ett stort hot mot vårt samhälle.
Får man gissa att statavetaren röstar på V? MP? S?
En röst på Magdalena är indirekt en röst för mer politiskt färgad islam.
Grattis Malmö, Sverige, EU.
Citera
2026-08-19, 07:26
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Frågan är nu om denna statsvetare förlorar jobbet. För hade en vit svensk som jobbar som statsvetare skrivit "negerkyssar" här på flashback i en tråd som handlar om bakelser hade han fått kicken.

Min poäng är att det har alltid varit ok att önska någon död eller använda våldskapital så länge det handlar om SD ,L.eller.M.
Mycket nära gränsen för vad som kan utgöra uppvigling genom att önska död och våld. 16 kap. 5 § brottsbalken. Du skulle definitivt kunna åtalas för det.
Citera
2026-08-19, 07:29
Medlem
Citat:
Jag avskyr religiösa extremister. Det spelar ingen roll vilken religion de tillhör, för jag avskyr deras extremism. Ju mer extrema de är, och ju mer de vill tvinga andra människor att lyda dem, och ju mer de använder våld mot andra människor, ju mer avskyr jag dem.

Jag uppfattar muslimer som den mest våldsamma religiösa gruppen i världen idag. Enligt denna Wikipedia-artikel, så har 200.000 människor dödats i islamistiska attacker i världen under perioden 2013-2024. Scrolla ner tills du ser ett stapeldiagram.

Jag förnekar inte ett ögonblick att Israel under Netanyahu har begått fruktansvärda övergrepp mot palestinier och begått massmord i Gaza. Jag förnekar inte heller att Israel har begått svåra övergrepp mot palestinier långt före Netanyahu.

Även kristna stollar har ju mördat i Guds namn. När Trump sa att "en civilisation ska dö i natt" (och syftade på Iran), så var det visserligen mest snack och lite action, men visst är Trump både fruktansvärd och gränslös, och visst använder han Gud som argument.

Jag försvarar inte religiösa stollar som mördar i sin guds namn. Aldrig. Men Davidsstjärnan är mycket mer än en symbol för mord på meningsmotståndare. Det är en symbol som användes av nazisterna för att beskriva judar. Och den gången syftade Davidsstjärnan sannerligen inte på några mord på palestinier.

Davidsstjärnan måste kunna ses som en symbol för människor som tillhör den judiska religionen, på samma sätt som slöjan är en symbol för människor som tillhör den muslimska religionen, och krucifixet är en symbol för kristen religion.

Jag är ateist, men om vi ska tillåta folk att vara kristna och muslimer, så måste vi tillåta andra människor att vara judar.
Sluta fåna dig. Det handlar om Sverige här och nu och vår framtid. Det ät inte ateister, agnostiker, kristna och judar som är ett stort hot mot vår demokrati, välfärd, fred, jämlikhet, jämställdhet, yttrandefrihet och sekukarism etc. utan i ke-sekulariserad, dogmatisk islam och islamism. Skärp dig. Våga tänka på detta specifikt.
Citera
2026-08-19, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
En skattefinansierad statsvetare som är islamistisk aktivist skriver hatbudskap helt i linje med koranens uppmaning, och du tror det bara råkade hända i "affekt" som ett litet misstag.

En motsvarande handling av någon känd nazist betalad av skattemedel hade blivit dömd i domstol direkt helt oavsett spekulationer om hypotetisk "affekt".

Japp. Jag tror hon skrev det i affekt och att hon menade nåt motsvarade att hon skulle brinna i helvetet. Tycker allt pekar mot det. Har sett liknande massvis av gånger under mina internetdagar från folk som tycker diverse meningsmotståndare är fullständigt dumma i huvudet.
Har också sett riktiga uppmaningar till mord och dessa uttrycks inte i one-liners på det sättet.

Hade det vart en känd nasse som sa "hoppas hon brinner" eller liknande så hade jag sagt samma sak.

Du får tro det var ett seriöst dödshot hur mycket du vill och din och ts cancel-kultur kommer ta henne oavsett. Detta är en statsvetare och inte en vanlig civil så att uttrycka sig på det sättet offentligt är lika med ett professionellt självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in