2026-08-19, 11:29
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Ingen vet väl vilken religion Simona företräder. Antar att hon är ateist. Att ha en Davidsstjärna är väl inget att gnälla över. Hon får väl ha vilket halssmycke som helst. Judar och och muslimer är samma folkslag, men med olika religiösa böcker. Båda religionerna accepterar inte att Jesus föddes utav Maria och är Guds son, varpå vår kristna bibel består av både det gamla och det nya testamentet. Judarna lever fortfarande efter det gamla testamentet och väntar på Jesus födelse. Muslimerna lever också efter gamla testamentet, men har ändrat i texterna och hittat på Mohammed. Både judarna och muslimerna lever därför efter sina regler att våld svaras med våld. Det har de hållit på med i flera tusen år.
Tyvärr förstår inte västvärldens politiker att de Aldrig ska blanda sig i Muslimernas och Judarnas hat och krig mot varandra och olika muslimska sekters krig mot varandra. Västvärlden ska inte lura sig in i Gazas, Afghanistan, Syrien, Iran, Irak, Turkiet och Kurderna med flera av alla dessa 52 Mellanöstern ländernas krigande mot varandra. Det bästa är att västvärlden sköter sitt och den muslimska mellanösternvärlden sköter sitt.
Jag välkomnar nog hellre att västvärlden tar emot en massa flyktingar som är judar. Medans muslimerna kan fortsätta bo kvar i Mellanöstern.
Ps. Jag har knappt träffat en jude, på sin höjd en eller två i verkligheten. Bor i mellan Sverige. Och de judar som finns i Sverige är som vilken etnisk svensk som helst. Medans dessa muslimer ser man dagligen massor utav i Sverige och jag vill knappt vistas på allmänna platser då deras kvinnosyn med dessa klädesplagg är osmakliga att se på. Sedan pratar de hela tiden högt på arabiska så alla i deras omgivning ska påtvingas höra dem oavsett det är på allmänna platser, arbetsplatser eller skolor. För svenska språket vill de ju inte prata på. Sedan alla dessa konstiga namn som inte går att uttala, gäller även polackerna med flera öststats befolkning som kommit till västvärlden.

Hade det blivit bättre, tror du, om all religion förbjöds? (Eftersom det är detta folk gladeligen vill mörda varandra för?)

En värld utan religion? Hade det funkat? Hade människor blivit sams eller hade de hittat på andra själ att mörda varandras barn för?
Citera
2026-08-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Gaza skrev jag , din analfabet. Finns inga universitet i Gaza längre eftersom Israel har sprängt alla. Västbanken är bara ockuperat hittills medens 80+% av byggnaderna och 90+% av bostadshusen samt i princip all civil infrastruktur i Gaza är sönderbombad.

Att Hamas beter sig som rena rama IDF vet vi ju redan. Japp, de mördar folk som inte stödjer de och är allmänt ondskefulla. Det är som att Hamas och Israel tävlar om vem som kan utsätta sina medmänniskor för mest lidande och att Israel vinner med hästlängder. Hamas går och mördar 36 barn och sen bräcker Israel de genom att mörda 20000 barn.

Det är förjävligt och omvärlden borde gå in med fredsframtvingande trupper och hålla bägge dessa monster borta ifrån oskyldiga män, kvinnor och barn. Att Israel bedriver ett folkmord mot palestinierna råder det ingen tvekan om och det är därför så många myndigheter, experter och tunga människorättsorganisationer har kommit fram till samma sak. Läs nån av de väldigt många rapporterna som publicerats om det så kan du se varför det bör klassas som just det. Kan ge dig länkar i PM om du vill.

Jo, i princip alla tyckte det var fel att slakta civila israeler även om det inte uppstod ur ett vakuum och att Israel redan hade mördat flera hundra palestinier det året. Att erkänna att det finns ett orsakssamband är inte samma som att ursäkta mördandet.

Jag VET att du skrev Gaza som svar på mitt påstående att Israeler inte kan plugga på ett PALESTINSKT universitet, för då mördas de i princip.
Gaza är alltså inte deras enda val, de har mängder av egna universitet att välja på.
De kan även plugga i Israel och gör så, de bor och jobbar i Israel. Tror det var runt 12% eller om det var 20% av Israels invånare som är araber.
Min poäng var alltså då att det inte pågår något folkmord. Tror du att Hitler lät judar plugga på universitet när de bedrev folkmord mot judar? Nej, de jagade dem i hela Europa, enda uppe i Norden. Folkmord innebär att vilja döda ALLA av en viss etnicitet. Israel har dessa människor som sina egna medborgare hos sig.
Men motsatsen går inte eftersom Palestinierna hetsar för ett folkmord på judar. Liksom alla deras anhängare. Judiska studenter attackeras långt utanför Israel. I tex USA.
Av såna som du.
Citera
2026-08-19, 11:31
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Men att SD vill avrätta journalister är bara "bra"?

Satans vad korkad brunsörjan är...

Vill SD detta?
Källa?
Citera
2026-08-19, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Hade det blivit bättre, tror du, om all religion förbjöds? (Eftersom det är detta folk gladeligen vill mörda varandra för?)

En värld utan religion? Hade det funkat? Hade människor blivit sams eller hade de hittat på andra själ att mörda varandras barn för?

Detta handlar inte om religion utan om rasism. Det är onda människor som vill mobba och mörda alla av en grupp. Greta Thunberg är med på detta och hon är inte ens religiös. Det finns mängder av ateistiska antisemiter.
Att tro på Gud, på Gudar, att ha en andlig koppling man känner i hjärtat är inget alls som gör människor aggressiva och hatiska, tvärtom.
Sovjetunionen mördade hur många som helst, och de var ateister.
Citera
2026-08-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jahaaaaaa, så nu måste det vara ett bokstavligt, seriöst dödshot man tänkt utföra själv, har planerat, införskaffat vapen för och kommer att de facto utfärda inom KORT för att det ska vara allvarligt?
Då anser du samma saker om nynazister skriver att x etnicitet ska dö, att en homosexuell kändis ska dö osv och de skriver det på Nordfront inför kokande läsare?
Då gör de ingenting för tror någon seriöst att XX tänkte åka och mörda X idag klockan 19?

Nu skrev hon inte att nån etnicitet skulle dö. Hon skrev att en politiker skulle brinna. Det är lika allvarligt som när nån annan skriver att Löfven borde brinna i helvetet. Jättedumt i allmänhet och riktigt, riktigt korkat att göra om man är statsvetare och politiskt aktiv.

Det är helt okej om du tror det var ett seriöst dödshot och inte bara nåt som folk skriver typ hela tiden på nätet. Min egen tolkning är däremot att det inte var det utan nåt som skrevs i affekt, precis som det brukar vara när man ser den typen av kommentarer. Det tror jag att du egentligen också tror men att man smider medens järnet är hett, så att säga. Detta är ju lite som att hitta ett politiskt slagträ liggandes på marken. Klart man plockar upp det.
Citera
2026-08-19, 11:33
Medlem
Syftar såklart på att brinna i helvetet. Vilket det låter troligt att kättaren kommer att göra
Citera
2026-08-19, 11:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvaMOa/mohamsson-bar-davidsstjarna-fick-hat

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet? Eller kommer nästan alla att säga, nu inför valet, att vi måste förstå att muslimer är förtvivlade över det som händer i Gaza och att vi inte får ta det för allvarligt när muslimer säger att den som bär en Davidsstjärna borde brännas?

För det är ju skillnad när högern säger något otrevligt om sina motståndare och när muslimer gör det? För när högern gör det är det hemskt, men inte när muslimer gör det? Det tycker väl de flesta journalister i Sverige och nästan alla politiker på vänsterkanten?

Och förresten kommer den regering vi får efter valet i september säkert att välkomna många fler muslimer till Sverige, eller vad tror ni?

Att muslimer hatar judar i Sverige är inget nytt.
SD är ju mer pro-Israel än vad KD är.
Citera
2026-08-19, 11:35
Bannlyst
När hon skriver "må hon brännas" begår hon hatbrott!

Nu har min fobi och rädsla för henne som person i synnerhet, men mot muslimer i allmänhet ökat min rädsla för Islam och muslimer

Är det mitt fel eller hennes eget fel pga vad hon sagt?
Citera
2026-08-19, 11:37
Medlem
Citat:
Nu skrev hon inte att nån etnicitet skulle dö. Hon skrev att en politiker skulle brinna. Det är lika allvarligt som när nån annan skriver att Löfven borde brinna i helvetet. Jättedumt i allmänhet och riktigt, riktigt korkat att göra om man är statsvetare och politiskt aktiv.

Det är helt okej om du tror det var ett seriöst dödshot och inte bara nåt som folk skriver typ hela tiden på nätet. Min egen tolkning är däremot att det inte var det utan nåt som skrevs i affekt, precis som det brukar vara när man ser den typen av kommentarer. Det tror jag att du egentligen också tror men att man smider medens järnet är hett, så att säga. Detta är ju lite som att hitta ett politiskt slagträ liggandes på marken. Klart man plockar upp det.

Håll reda på korten nu. Mitt svar var till ett funkofobiskt inlägg som påstod att det inte var något att bry sig om att hon skrev "Må hon brinna", att "alla borde fatta att hon inte tänkt mörda henne för det".
Etnicitet har definitivt med det att göra, hon attackerade Mohamssom för sin etnicitet och skrev att hon var en vidrig förrädare som borde hamna under en buss, "må hon brinna" osv.
Hon skrev alltså att ingen med arabisk/muslimsk bakgrund får visa solidaritet med judar. Precis som Hamas som mördar alla Palestinier som är homosexuella, oliktänkande, som inte hyllar Hamas och som Gud förbjude visar empati med judar.
Citera
2026-08-19, 11:39
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Gaza skrev jag , din analfabet. Finns inga universitet i Gaza längre eftersom Israel har sprängt alla. Västbanken är bara ockuperat hittills medens 80+% av byggnaderna och 90+% av bostadshusen samt i princip all civil infrastruktur i Gaza är sönderbombad.

Att Hamas beter sig som rena rama IDF vet vi ju redan. Japp, de mördar folk som inte stödjer de och är allmänt ondskefulla. Det är som att Hamas och Israel tävlar om vem som kan utsätta sina medmänniskor för mest lidande och att Israel vinner med hästlängder. Hamas går och mördar 36 barn och sen bräcker Israel de genom att mörda 20000 barn.

Det är förjävligt och omvärlden borde gå in med fredsframtvingande trupper och hålla bägge dessa monster borta ifrån oskyldiga män, kvinnor och barn. Att Israel bedriver ett folkmord mot palestinierna råder det ingen tvekan om och det är därför så många myndigheter, experter och tunga människorättsorganisationer har kommit fram till samma sak. Läs nån av de väldigt många rapporterna som publicerats om det så kan du se varför det bör klassas som just det. Kan ge dig länkar i PM om du vill.

Jo, i princip alla tyckte det var fel att slakta civila israeler även om det inte uppstod ur ett vakuum och att Israel redan hade mördat flera hundra palestinier det året. Att erkänna att det finns ett orsakssamband är inte samma som att ursäkta mördandet.

Det är ju detta jag säger! ALLA BABBAR är svagsinta, avarter som borde hållas där de är - ta fan inte in dem i Sverige för det blir INTE bättre här! Vi ser det jämt, att de tar sina krig, konflikter och meningsskiljaktigheter hit och tror att det fungerar bättre denna gång. Judar ska hålla sig i Israel, musse ska hålla sig i musseland, araber ska hålla sig i sina länder osv. Vilken FRED vi då skulle ha!
Vi ser tydligt att de löper amok över ett sketet halsband och är beredda att mörda folk för detta.

SINNESSJUKT!
Citera
2026-08-19, 11:41
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Väldigt ansvarslöst att Mohamsson går runt och bär sionistsymboler.
Nä, väldigt bra.

Brukar alltid rösta i alla val men just nu känner jag att det inte spelar någon roll och har lust att låta bli. Men ska nog rösta ändå och kasta bort min röst på L. Bara för att.
Citera
2026-08-19, 11:44
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det var precis tanken med hennes Davidsstjärna. Hon ville fiska efter reaktioner som Sionistpressen sedan är snabba att skriva om.

Jaha. Det är en sedvanlig judisk konspiration. (Ja, iscensatt av en palestinier då men vad fan..) Men du genomskådar kroknäsorna! Ett sant geni är vad du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in