Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Nej, jag förfalskar ingen historia. Vården fick inte ihop det och man kände oro för att vårdnadshavare förstärkte symtom.
Det är precis det du gör när du slår ihop "vården" till en unison röst. Men det stämmer inte, eftersom oron från det team som faktiskt träffade mamman och Elsa regelbundet inte alls delade den oro som skrivbordsläkaren I.S lämnade in.
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Då är steget inte långt till att börja fundera på om vårdnadshavare även inte skapar dem. Triggern var säkerligen att kolektomi lyftes. Ett irreversibelt uttalat ingrepp.
Ja mamman såg att Elsa blev sämre och sämre pga vårdens misstag och var rätt för hennes liv. Då läste hon väl på om hur man brukar göra och ställde en fråga om det? Det är helt begripligt för mig. Det är helt begripligt för polisen och det är helt begripligt för förvaltningsrätten. Men inte för dig. Varför släpper du inte MbP-spåret nu en gång för allla? Det höll inte. Det föll stenhårt.
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Varför fungerar det bra nu? Nu kan jag bara spekulera utifrån att jag inte vet vad som skett men ska vi ta "patologisk cirkel resonemanget" så skulle det helt enkelt vara att den är bruten. Man vet nu att hon kan äta utan symtom. Man ser att hon mår bättre när hon faktiskt äter adekvat. Klart hon då ska äta?
Det fungerar för att vården gjorde om och gjorde rätt och gjorde om protokollet. Det är inte svårare än så.
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Din historia om varför kosten fungerade i jourhemmet ter sig ju horribel. Det finns ingen som skulle säga till ett sjukt barn ",ät så får du komma hem". Lite konstigt resonemang utifrån att du själv har etablerat att hon åt lika mycket hemma som i jourhemmet.
Det är inte horribelt. Vad tror du själv att de sa till Elsa? De måste ju rimligtvis gett henne någon förklaring till varför de förde bort henne med våld? Eller tror du att de bara satt tysta alla? Det hade ju varit fruktansvärt i sådana fall. De har väl sagt till henne att de är oroliga för att hon inte äter och uppmanade henne att göra det. Med de överlevnadsinstinkter ett barn har så är det inte en omöjlig tanke att Elsa började äta för att få komma hem igen till sin familj. Vad är det som är så konstigt med det?
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Det kan ha varit en räddning. Det kan vi aldrig veta. Dock med kvarvarande mentala sår, det är jag helt medveten om. Det hade varit möjligt med en placering inom familljen. Men jag tror att det hade varit svårt att bryta utan någon insats via soc.
Nej man behöver inte blanda in soc i alla lägen. Det brukar ofta sluta i katastrof. Det här skulle vården sköta själv i samråd med föräldrarna och kallat till SIP-möte istället. Nej det här var ingen räddning. Det var att skada ett barn mentalt för livet.
Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Sen det är med helvetet och Jesus. Där borde man även granska jourhemmet.
Om man inte missbrukar placeringar av barn så behöver man inte anlita suspekta jour och familjhem.