2026-08-17, 20:40
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ja det stämmer men som jag uppfattat det så gäller det citat "landslagsspel i det kanadensiska förbundets regi". Som jag tolkar det är det fritt fram att spela klubblagshockey.

Så tolkar jag det också.
Citera
2026-08-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Så tolkar jag det också.

Det dröjer väl några månader så har han ett kontrakt någonstans. Man vågar väl inte skriva kontrakt förrän den heta potatisen svalnat lite.
Citera
2026-08-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Brynäs rockar Tigers-tröjorna mot MoDo.

Milan Sundström, förresten: vilken smart hockeyspelare det är, sin ringa ålder till trots. Han kan nog bli minst lika bra som farsan sin med tiden. Och Elton Hermansson är ju den han är — det är de här killarna man villl se lira hockey när man kollar på MoDo.
Milan rankas fyra hos vissa och trea i the Hockey News inför nästa års draft. Killen är en sinnessjuk talang. Lite Frondell/Stenberg-klass.

Får se om han fortsätter utvecklas eller om han stannat av. Spelsinnet är helt djävla galet bra I alla fall och han lär gå betydligt längre än farsan hans. Susse måste vara topp tio sett till spelsinne i elitserien/SHL genom tiderna. Han var dock betydligt kortare, långsammare, mindre fysiskt och med mycket sämre skott än sonen.
Citera
2026-08-18, 02:27
Medlem
Storstark68s avatar
Timrå smiskar Brynäs men en vänskapsmatch är ju ingen värdemätare. Nästa match för Brynäs blir desto viktigare när kaxiga Löven hälsar på. Vore helnajs om det blir jämnt skägg men det är nog att hoppas på för möe.
Citera
2026-08-18, 10:53
Medlem
Giggsys avatar
LHC plockar in Garrett Roe som scout:

https://www.corren.se/sport/ishockey/artikel/lhc-bygger-ny-scoutingorganisation-med-fem-personer/rxq2wd2j
Citera
2026-08-18, 14:38
Medlem
perry2s avatar
Strax efter HD:s avslöjande bekräftade Rögle på sin webbplats att Fredrik Olofsson förlängt till 2030.

https://x.com/roglebk/status/2089681458197602725

Häromdagen förlängde Rögle med förstemålvakten Arvid Holm till 2029
Senast redigerad av perry2 2026-08-18 kl. 14:47.
Citera
2026-08-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Strax efter HD:s avslöjande bekräftade Rögle på sin webbplats att Fredrik Olofsson förlängt till 2030.

Otroligt stark förlängning
Citera
2026-08-18, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2

Sjuk förlängning Perry! Han och Nilsson va mumma förra säsong!
Citera
2026-08-18, 18:15
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Sjuk förlängning Perry! Han och Nilsson va mumma förra säsong!

Ja det blir fint många år framåt.
Citera
2026-08-19, 20:15
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Stör mig som fan på att det är flera svenska hockeyskribenter som påstår att Marcus Johansson "är för bra" för SHL. Vadå "för bra"? Lite bättre självförtroende över ligan man bevakar tycker jag att man kan ha. Samma personer skulle garanterat aldrig säga samma sak om den schweiziska ligan om han valt att dra dit, trots att den är sämre än SHL.

Vi ska fan ha den absolut högsta svansföringen som det går. Alla dom bästa spelarna ska vilja spela här. Det är ju den ingången man måste ha som verkande inom svensk ishockey, oavsett om man är tränare, spelare eller hockeyjournalist.
Citera
2026-08-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Stör mig som fan på att det är flera svenska hockeyskribenter som påstår att Marcus Johansson "är för bra" för SHL. Vadå "för bra"? Lite bättre självförtroende över ligan man bevakar tycker jag att man kan ha. Samma personer skulle garanterat aldrig säga samma sak om den schweiziska ligan om han valt att dra dit, trots att den är sämre än SHL.

Vi ska fan ha den absolut högsta svansföringen som det går. Alla dom bästa spelarna ska vilja spela här. Det är ju den ingången man måste ha som verkande inom svensk ishockey, oavsett om man är tränare, spelare eller hockeyjournalist.

Jag håller med! Visst, han skulle lätt fått kontrakt i NHL om han ville. Men nu ville han inte det. Han vill spela i SHL! Låt oss vara glada att bra spelare vill spela i SHL. Sen vet jag inte vad det är för skribenter som uttrycker sig så dumt.

NHL urholkar svensk hockey för kaffepengar. De plockar fan spelare vi inte ens vet vilka de är. Vi måste ta bra mycket bättre betalt än vad vi gör för att vara plantskola till NHL.
Citera
2026-08-19, 22:20
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Jag håller med! Visst, han skulle lätt fått kontrakt i NHL om han ville. Men nu ville han inte det. Han vill spela i SHL! Låt oss vara glada att bra spelare vill spela i SHL.
Det skulle han absolut kunnat få, men det betyder ju inte att han är "för bra för SHL". Visst, om han gör 150 poäng i vinter och åker åttor runt varje lag så kan jag villigt erkänna att han är för bra för SHL.
Citat:
Sen vet jag inte vad det är för skribenter som uttrycker sig så dumt.
Sanny Lindström, Jonathan Knekta och jag har läst det på hockeysverige.se också.
Citat:
NHL urholkar svensk hockey för kaffepengar. De plockar fan spelare vi inte ens vet vilka de är. Vi måste ta bra mycket bättre betalt än vad vi gör för att vara plantskola till NHL.
Framförallt nu när NHL ska expandera med ytterligare två lag inom en snar framtid. Svenska klubbar måste få mer betalt från NHL för att kunna konkurrera ännu bättre lönemässigt med Schweiziska ligan. Och om hockeyjournalister som Adam Johansson också kunde sluta suga av Schweiz vid varje möjlighet han får skulle det också vara ett stort plus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in