Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Bilden är ju skön, ju! Ser ut som en bild från Slagskott, eller liknande. Hjärndöda hockeylirare i bortalaget (så klart).
Den är störtskön! Det blir inte mycket mer beer league än så där
Nåja... snart dags för ny säsong... det känns väldigt konstigt tycker jag med tanke på allt som hänt senaste säsongen och under denna silly för våran del. Jag är allt annat än nöjd med hur ledningen agerat senaste åren, men framförallt senaste året.
Dock gillar jag Cam, även om han inte riktigt känns som "Färjestad". Men jag gillar hans stil och kravställning. Han tycks också funka väldigt bra med Tolle i tränarstaben vilket såklart är ett stort plus. Tolle är en oerhört skön person som jag tror är en klockren assisterande tränare. han har en bra balans av att också ställa höga krav, att alltid ge allt, och sen är det bara att kolla på inställningen han hade som spelare.
Även om jag inte alls har någon koll på den andra assisterande tränaren Pierre, så gillar jag att vi tagit in ytterligare en nordamerikan i tränarstaben. De har en helt annan inställning och ett helt annat taktiskt tänk kring hockey som jag gillar. Det återstår att se om just Pierre är rätt nordamerikan att ta in.
Med det sagt så är det lite blandade och konstiga känslor jag går in i den här säsongen med. Jag är fruktansvärt besviken på flera saker, men det finns också andra saker som jag gillar och känner mig optimistisk inför.
Hur kommer det gå? Det känns som det kan bli allt mellan plats 1-10 beroende på hur alla pusselbitar faller på plats, från högsta ledningens agerande ner till siste man ut på isen.