2026-08-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Få aik-are har hjärta
Linkan visade väldigt stort Färjestad ❤️
Citera
2026-08-12, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Linkan visade väldigt stort Färjestad ❤️
Nej, han blev korsbandsskadad mitt under sin absoluta prime och var muntligt överens med ett schweiziskt lag som sen drog sig ur och då visade snarare Färjestad hjärta och gav honom två välbetalda kontrakt som han aldrig levde upp till

Det är väl snarare efter det, i år och förra året, när han har haft chansen att gå till sitt hjärtas klubb AIK, där han står på läktaren i varje slutspel, men då valt Leksand och sedermera Tappara, som säger mer om hans hjärta för sin favoritklubb.
Senast redigerad av Zorrkan 2026-08-12 kl. 06:26.
Citera
2026-08-12, 16:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Med start kl. 18 spelar IK Oskarshamn sin första match efter sommaruppehållet när man möter Vimmerby. Jag kommer tyvärr inte vara på plats, men jag tänker se mötet online.

Manuel Ågren står över, tråkigt nog, men det ska bli intressant att se de två nordamerikanerna Matt Brown och Danny Dzhaniyev in action. Hoppas även på att man väljer att ge Rögle-lånet Axel Nyman, 19 år, förtroendet i hemmamålet.

Edit: Axel Elofsson, Örebro-lånet som spåtts en ljus framtid, är jag också nyfiken på.
Senast redigerad av Blot-Sven 2026-08-12 kl. 17:08.
Citera
2026-08-12, 17:12
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Färjestads spelare ger ett mycket tryggt och förtroendeingivande intryck
Dom ser ju helt lost ut allihop

https://img.youtube.com/vi/0rlZ2_QDIqQ/maxresdefault.jpg

Hahaa...ja de är nog skitless på all sommarträning och vill spela på allvar med det kanonlag de har nu. Blir det inte final för Fbk till våren är det närmast skandal och risk att arenan brinner. Ska bli najs att se vilken start de får.
Citera
2026-08-12, 17:45
Medlem
Citat:
Färjestads spelare ger ett mycket tryggt och förtroendeingivande intryck
Dom ser ju helt lost ut allihop

https://img.youtube.com/vi/0rlZ2_QDIqQ/maxresdefault.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Hahaa...ja de är nog skitless på all sommarträning och vill spela på allvar med det kanonlag de har nu. Blir det inte final för Fbk till våren är det närmast skandal och risk att arenan brinner. Ska bli najs att se vilken start de får.

Haha! Det där var taskigt! Det var väl nån svår övning, typ pass från def blå till forward som ska avsluta med friläge och helst göra mål. Den är svår att förstå! Vadå? Friläge, göra mål?
Citera
2026-08-12, 19:48
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68

Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Haha! Det där var taskigt! Det var väl nån svår övning, typ pass från def blå till forward som ska avsluta med friläge och helst göra mål. Den är svår att förstå! Vadå? Friläge, göra mål?

Färjestad 2027: Förvirringen i klubben fortsätter
Citera
2026-08-12, 19:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:

Färjestad 2027: Förvirringen i klubben fortsätter
Bilden är ju skön, ju! Ser ut som en bild från Slagskott, eller liknande. Hjärndöda hockeylirare i bortalaget (så klart).
Citera
2026-08-12, 20:21
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Bilden är ju skön, ju! Ser ut som en bild från Slagskott, eller liknande. Hjärndöda hockeylirare i bortalaget (så klart).
Den är störtskön! Det blir inte mycket mer beer league än så där

Nåja... snart dags för ny säsong... det känns väldigt konstigt tycker jag med tanke på allt som hänt senaste säsongen och under denna silly för våran del. Jag är allt annat än nöjd med hur ledningen agerat senaste åren, men framförallt senaste året.

Dock gillar jag Cam, även om han inte riktigt känns som "Färjestad". Men jag gillar hans stil och kravställning. Han tycks också funka väldigt bra med Tolle i tränarstaben vilket såklart är ett stort plus. Tolle är en oerhört skön person som jag tror är en klockren assisterande tränare. han har en bra balans av att också ställa höga krav, att alltid ge allt, och sen är det bara att kolla på inställningen han hade som spelare.

Även om jag inte alls har någon koll på den andra assisterande tränaren Pierre, så gillar jag att vi tagit in ytterligare en nordamerikan i tränarstaben. De har en helt annan inställning och ett helt annat taktiskt tänk kring hockey som jag gillar. Det återstår att se om just Pierre är rätt nordamerikan att ta in.

Med det sagt så är det lite blandade och konstiga känslor jag går in i den här säsongen med. Jag är fruktansvärt besviken på flera saker, men det finns också andra saker som jag gillar och känner mig optimistisk inför.

Hur kommer det gå? Det känns som det kan bli allt mellan plats 1-10 beroende på hur alla pusselbitar faller på plats, från högsta ledningens agerande ner till siste man ut på isen.
Citera
2026-08-12, 20:50
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Den är störtskön! Det blir inte mycket mer beer league än så där

Nåja... snart dags för ny säsong... det känns väldigt konstigt tycker jag med tanke på allt som hänt senaste säsongen och under denna silly för våran del. Jag är allt annat än nöjd med hur ledningen agerat senaste åren, men framförallt senaste året.

Dock gillar jag Cam, även om han inte riktigt känns som "Färjestad". Men jag gillar hans stil och kravställning. Han tycks också funka väldigt bra med Tolle i tränarstaben vilket såklart är ett stort plus. Tolle är en oerhört skön person som jag tror är en klockren assisterande tränare. han har en bra balans av att också ställa höga krav, att alltid ge allt, och sen är det bara att kolla på inställningen han hade som spelare.

Även om jag inte alls har någon koll på den andra assisterande tränaren Pierre, så gillar jag att vi tagit in ytterligare en nordamerikan i tränarstaben. De har en helt annan inställning och ett helt annat taktiskt tänk kring hockey som jag gillar. Det återstår att se om just Pierre är rätt nordamerikan att ta in.

Med det sagt så är det lite blandade och konstiga känslor jag går in i den här säsongen med. Jag är fruktansvärt besviken på flera saker, men det finns också andra saker som jag gillar och känner mig optimistisk inför.

Hur kommer det gå? Det känns som det kan bli allt mellan plats 1-10 beroende på hur alla pusselbitar faller på plats, från högsta ledningens agerande ner till siste man ut på isen.

Bland övriga fans är vi såklart rankade etta, för det är ju så mycket roligare att slå oss då när de tror det är SHLs stormakt de slår. Vi har ju dock nästan exakt samma backsida som förra året och ska vi vara topp fyra behöver alla backar upp en klass, om nu den klassen finns.
Citera
2026-08-12, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Med start kl. 18 spelar IK Oskarshamn sin första match efter sommaruppehållet när man möter Vimmerby. Jag kommer tyvärr inte vara på plats, men jag tänker se mötet online.

Manuel Ågren står över, tråkigt nog, men det ska bli intressant att se de två nordamerikanerna Matt Brown och Danny Dzhaniyev in action. Hoppas även på att man väljer att ge Rögle-lånet Axel Nyman, 19 år, förtroendet i hemmamålet.

Edit: Axel Elofsson, Örebro-lånet som spåtts en ljus framtid, är jag också nyfiken på.
Det kunde ju gått bättre. Var en del saker i spelet som såg ganska bra ut men de släppte till alldeles för många kontringar.
Citera
2026-08-13, 17:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Det kunde ju gått bättre. Var en del saker i spelet som såg ganska bra ut men de släppte till alldeles för många kontringar.
Håller med, fast tycker väl i ärlighetens namn att det inte såg nåt vidare ut. PP lär de få träna särskilt mycket på. Tur att vi bara är i mitten på augusti än så länge.
Citera
2026-08-13, 19:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Brynäs rockar Tigers-tröjorna mot MoDo.

Milan Sundström, förresten: vilken smart hockeyspelare det är, sin ringa ålder till trots. Han kan nog bli minst lika bra som farsan sin med tiden. Och Elton Hermansson är ju den han är — det är de här killarna man villl se lira hockey när man kollar på MoDo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in