Södertälje-Oskarshamn förra veckan innebar en ny besvikelse för oss hemmafans. Dra aldrig några växlar utifrån hur det ser ut i en försäsongsmatch har man fått sig itutat varje år, ändå innebär försäsong alltid automatisk ångest.
Känsliga läsare varnas.
Varför får inte jag ha automatisk ångest när Oskarshamn har manuell ågren?
De som tutat allra allra ihärdigast i SSKs matcher såhär långt är annars domarna, 36 st. tvåminutare har jag fått bevittna under de första två matcherna, det lär nog bli anledning att återkomma till bedömningsnivåerna om det fortsätter så här. Men vem är jag att döma egentligen som själv satt tutandet i system (vanligen sitter jag utanför systemet dock)? Vi har alla våra sätt att dämpa försäsongsångesten.
Nu till denna vecka. SSK måste växla upp, sluta ta utvisningar och hitta fokus. Imorgon kommer Linköping, ett klorblekt lejon utan klor som nu när de är utan Kovacs kan liknas vid en pissoar som saknar den blå sockerbiten, svåra att fokusera på. Egentligen hur enkla som helst att pissa på men det är så himla lätt att tankarna fladdrar iväg och man vrider kroppen mot grannen och börjar snacka, sånt leder ofta till att man åker ut. Fokus.
Sedan följer returmöte med Oskarshamn på fredag. Första bortamatchen för året. Det innebär att jag för första gången i livet ska skaffa Aftonbladet+, pirrigt. Inatt drömde jag att jag inte kunde se sändningen för att jag ruvades av Lena Melin, sedan vaknade jag och upptäckte att det var för att jag råkat blunda i sömnen. Det är fan att man ändå tappar fokus ibland. En sak i taget. Nu äre lillördag.
Växjö har hittat en rightare nu, Olivier Nadeau. Känns som en spelare meed lite mer allsvensk klass än SHL efter en snabb EP scouting, förhoppningsvis så är kanske prislappen därefter med.
Övriga sportchefer skulle aldrig våga en sådan värvning. Det är en av anledningarna att Lakers är så framgångsrika. Minst 300.000 i lön för en import, annars är de flesta klubbar inte intresserade.
Right, med lite tyngd. En spelare som gjorde sin bästa säsong förra året och nu tror Evertsson att han hittat ett fynd, som ska hitta ny högre nivå. Att slå sig in i Ahl räcker inte. Han måste visa mer.
Men det är många osäkra kort i Lakers, så är det alltid.
Senast redigerad av MitchRapp 2026-08-30 kl. 17:54.
Calle Järnkrok ska vara klar för en återkomst till Brynäs. Kommer han vara bättre än Bäckström var förra säsongen månntro? Kommer Bäckis vilja komma tillbaka i spel nån gång under säsongen ännu mera nu när på pappret chansen på ett SM-guld stiger i och med Järnkroks intåg?
Järnkrok blev tillsist en verklighet för alla Brynäsare. Stark värvning. Ligger två nu efter Skellefteå att vinna guld skulle jag tro.
Jag tror han kommer bli bra under förutsättning att han håller. Många missade matcher de senaste åren. Brynäs har ju hållit sina äldre spelare besynnerligt friska de senaste åren men 120 missade matcher de senaste åren och där han ju signar först nu skvallrar om en startsträcka.
Jag tror han kommer bli bra under förutsättning att han håller. Många missade matcher de senaste åren. Brynäs har ju hållit sina äldre spelare besynnerligt friska de senaste åren men 120 missade matcher de senaste åren och där han ju signar först nu skvallrar om en startsträcka.
Det är väl någon trio där som tog guld med Brynäs 2012 om jag hörde rätt på sportradion innan idag Järnkrok, Silfverberg och Bäckström. Kan dom göra en repris från 2012 måntro, nu när dom är återsamlade?
Som vanligt får samtliga brynäsare en abnorm hybris och guldet är redan bärgat till Gävle. Ställ in säsongen, Brynäs vinner alla matcher och Järnkrok/Silverberg/Bäckström gör 6000 poäng.
Håller tummarna för att det blir platt fall för BIF.
Det är väl någon trio där som tog guld med Brynäs 2012 om jag hörde rätt på sportradion innan idag Järnkrok, Silfverberg och Bäckström. Kan dom göra en repris från 2012 måntro, nu när dom är återsamlade?
Edit: Eller det va Johan Larsson inte Bäckström
Tror inte på någon av målvakterna nog för att de ska kunna leda laget i ett långt slutspel.
Alla rapporter man får hittills tyder väl på att Bäckis inte kommer spela? Eller har det kommit nåt nytt?
Det är en namnstark och bred forwardsgrupp man har ändå. Och dyr, herrejävlar.
Vet att Silfverberg spelar ordentligt rabatterat, men det lär inte Järnkrok göra. Han väntade in i det sista med att signa och krävde 3 år, när Alcén hade ett optionsupplägg. Han har heller inte tjänat alls samma pengar i NHL.
Utöver Hillström och Gästrin har man nog inte en gubbe under 140 papp i månaden.
Fjärdekedjan lär bestå av 240’ Fjällby och närmare 300’ Lindblom. Saftigt minst sagt.