Citat:
Ursprungligen postat av
Varmlandskorven
Jack Berglund har skrivit NHL-Kontrakt med Philadelphia Flyers. Förhoppningsvis blir han utlånad till FBK nästa säsong .
Jag har tänkt mycket kring JB och NHL.
Han kommer ju spela i AHL nu, och sen säger Walleballe att han både tror och hoppas på att vi får låna honom nästa säsong.
Alltså, Jag älskar Jack berglund, och han är en riktigt bra spelare som skulle kunna platsa i bottom 6 i NHL på sikt.
...Om det inte vore för hans skridskoåkning tänker jag. Han är ju i ärlighetens namn inte jättesnabb på skridskorna, ens här i SHL. Och i NHL går det ju ännu fortare.
Jag har svårt att se att han kan ta en plats i NHL, då skridskoåkningen och farten är så pass viktig. Eller vad säger ni?
Kanske är det bara rent önsketänkande från mig, för att jag vill ha kvar honom hos oss tills han blir lika gammal som Åslund.
Jättebra att förlänga med Åslund förresten.
Visst, han ska inte vara den ledande spelaren rent poängmässigt eller vinna skytteligan i laget. De kraven hade jag inte ens haft på honom som 25-åring. Men han har rutin, lugn, karaktär, ledaregenskaper och är ett stort föredöme både på och utanför isen.
En sådan är oerhört viktig att ha i laget så länge de klarar av spelet på isen i någon sorts roll, även om den skulle vara av mindre art.
Och spelet klarar han av än så länge utan problem.