2026-04-09, 16:45
Medlem
Önskar bra värvningar till alla lag!

Denna nyheten gjorde mig glad:
https://www.farjestadbk.se/article/we1atd7-23h01/view

Per Åslund förlänger med Färjestad.

Han är 39år och gjorde mest mål i fbk under grundserien.
Det kanske säger mer om hur dåligt de andra presterat än hur bra Per är. Men jag tycker han förtjänar ett år till. Kämpar alltid och är allt det som jag vill att fbk ska vara.

Nu blickar vi fram mot nästa säsong som bara är några månader bort.
Citera
2026-04-09, 17:10
Medlem
IceEyess avatar
Är inte särskilt optimistiskt. Nubben har siktet inställt på Forsell, en spelare med gles istid, skralpoängskörd och som Färjestad vill bli av med.

Kvoten av Nubbens misslyckade "ska blomma ut"-värvningar och tillika menlösa breddspelare (Lilja, Westfält, Levinsson, Pääjärvi, Lundmark osv) är redan fylld till bristningsgränsen.

En ny sportchef vore det mest önskvärda.

Men kul med Åslund. Han debuterade väl i Färjestad ungefär samtidigt som Koreakriget utbröt?
Citera
2026-04-09, 17:28
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Victor Ejdsell klar för FBK långt kontrakt.
Citera
2026-04-09, 18:41
Medlem
Elvis avatar
Leksand bryter kontrakten med Östman och Linkan. Helt rätt. Linkan är alldeles för skadebenägen för att man skulle vilja förlänga.

Stommen Gidlöf och Eljas kvar, otroliga nyheter!
Citera
2026-04-09, 18:47
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Leksand bryter kontrakten med Östman och Linkan. Helt rätt. Linkan är alldeles för skadebenägen för att man skulle vilja förlänga.

Stommen Gidlöf och Eljas kvar, otroliga nyheter!

Han råkade ut för en skada i Leksand och då är han helt plötsligt skadebenägen. Det var han inte i FBK
Citera
2026-04-09, 18:49
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Jack Berglund har skrivit NHL-Kontrakt med Philadelphia Flyers. Förhoppningsvis blir han utlånad till FBK nästa säsong .
Citera
2026-04-09, 20:32
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Önskar bra värvningar till alla lag!

Denna nyheten gjorde mig glad:
https://www.farjestadbk.se/article/we1atd7-23h01/view

Per Åslund förlänger med Färjestad.

Han är 39år och gjorde mest mål i fbk under grundserien.
Det kanske säger mer om hur dåligt de andra presterat än hur bra Per är. Men jag tycker han förtjänar ett år till. Kämpar alltid och är allt det som jag vill att fbk ska vara.

Nu blickar vi fram mot nästa säsong som bara är några månader bort.

17 mål och +18, inte dåligt i den åldern. Tycker helt klart det är rätt att förlänga, dock ser jag inte Åslund som den som ska leda laget det måste våra "stjärnor" i 25-30 års åldern göra.
Citera
2026-04-09, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
17 mål och +18, inte dåligt i den åldern. Tycker helt klart det är rätt att förlänga, dock ser jag inte Åslund som den som ska leda laget det måste våra "stjärnor" i 25-30 års åldern göra.
Nej leda ska han kanske inte göra. Men han verkar vara en typ med en jävla bra moral. Sånt behövs alltid i ett lag.
Och så länge han inte är sämst i laget så kommer det gå bra👍.
Citera
2026-04-09, 22:15
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Nej leda ska han kanske inte göra. Men han verkar vara en typ med en jävla bra moral. Sånt behövs alltid i ett lag.
Och så länge han inte är sämst i laget så kommer det gå bra👍.

Hur gammal var Jagr innan han lade av? 40?
Citera
2026-04-10, 08:27
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Hur gammal var Jagr innan han lade av? 40?

55 nåt väl?
Citera
2026-04-10, 09:27
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Jack Berglund har skrivit NHL-Kontrakt med Philadelphia Flyers. Förhoppningsvis blir han utlånad till FBK nästa säsong .
Jag har tänkt mycket kring JB och NHL.
Han kommer ju spela i AHL nu, och sen säger Walleballe att han både tror och hoppas på att vi får låna honom nästa säsong.

Alltså, Jag älskar Jack berglund, och han är en riktigt bra spelare som skulle kunna platsa i bottom 6 i NHL på sikt.
...Om det inte vore för hans skridskoåkning tänker jag. Han är ju i ärlighetens namn inte jättesnabb på skridskorna, ens här i SHL. Och i NHL går det ju ännu fortare.

Jag har svårt att se att han kan ta en plats i NHL, då skridskoåkningen och farten är så pass viktig. Eller vad säger ni?
Kanske är det bara rent önsketänkande från mig, för att jag vill ha kvar honom hos oss tills han blir lika gammal som Åslund.

Jättebra att förlänga med Åslund förresten.
Visst, han ska inte vara den ledande spelaren rent poängmässigt eller vinna skytteligan i laget. De kraven hade jag inte ens haft på honom som 25-åring. Men han har rutin, lugn, karaktär, ledaregenskaper och är ett stort föredöme både på och utanför isen.

En sådan är oerhört viktig att ha i laget så länge de klarar av spelet på isen i någon sorts roll, även om den skulle vara av mindre art.
Och spelet klarar han av än så länge utan problem.
Citera
2026-04-10, 18:46
Medlem
Joona Koppanen och Valtteri Puustinen uppges vara klara för Luleå enligt Johan "Madhawk" Svensson. Känns spontant som två riktigt intressanta värvningar till nästa säsong.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in