2026-08-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Brynäs rockar Tigers-tröjorna mot MoDo.

Milan Sundström, förresten: vilken smart hockeyspelare det är, sin ringa ålder till trots. Han kan nog bli minst lika bra som farsan sin med tiden. Och Elton Hermansson är ju den han är — det är de här killarna man villl se lira hockey när man kollar på MoDo.
Bara räkna in båda i Brynäs nästa år då
Citera
2026-08-14, 13:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Bara räkna in båda i Brynäs nästa år då
Jepp! Milton Gästrin är redan där.
Senast redigerad av Blot-Sven 2026-08-14 kl. 13:30.
Citera
2026-08-14, 17:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Det såg redan tunt ut på backplats i HV, och nu behöver de ytterligare en back när Niklas Hansson tycks bli borta ett bra tag. Så, toppcenter + två backar in för HV. Det går bra nu...
Citera
2026-08-15, 08:45
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Säsongspremiär för Sport. På andra sidan isen stod Kalleskoga, krigarlaget, som sedan innan redan hade utkämpat sitt första slag. Informationen är knapp, men jag har förstått att de var i Norge med ett likartat resultat som Kalle dussin, igår var dock det gamla Kalleskoga återuppståndet. Halleluja.

Det är något särskilt irriterande med värmlänningar, man förstår ju att det var till de trakterna Calle fossing tog sin pick och pung för att slå ner bopålarna, där hade han kunnat vara en i mängden. Otur för honom dock att kaffesponsorn inte ville förknippas med en tepåse.

Det blev mycket stök och bök. Utvisningarna haglade i en grinig match. Analys av spelet och matchens resultat lämnar jag gärna därhän. Men det gladde mig att SSK hade taggarna utåt och var stingsliga från första nedsläpp till sista handslag, man fyllde bl.a. mittcirkeln efter slutsignalen så att BIK inte kunde köra sitt ”klubborna mot taket”-firande. Det är bra, det var match och då ska man vara arg, träningsmatch kanske man kan kalla det men ve den som säger vänskapsmatch.
Citera
2026-08-15, 10:50
Medlem
Aho såg pigg ut. Finns det något backpar som skrämmer mer än Persson-Aho. Har Lakers bara någon som kan ta emot passningarna så borde det kunna vara ett av seriens mest effektiva backpar. Åtminstone innan serien drar igång. Men såklart kostar de också mycket.

Efter att ha varit något tveksam tidigare så såg det bättre ut än jag trodde mot Malmö. Det kan vara en klassvärvning med ligans standard.

Brogan Rafferty anslöt den 6 september förra året, vilket visar att det går att hitta bra spelare även sent. Men annars tycker jag samtliga lag ser ut ha svårt att hitta några spelare som verkligen inger respekt, det ser mest tyst ut från alla håll, tyvärr.
Senast redigerad av MitchRapp 2026-08-15 kl. 10:57.
Citera
2026-08-15, 19:04
Medlem
Elvis avatar
MrMadHawk kopplar ihop Carter Asthon med Leksand, skulle sitta riktigt fint!
Citera
2026-08-16, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
MrMadHawk kopplar ihop Carter Asthon med Leksand, skulle sitta riktigt fint!
Snart kk i Leksand
Citera
2026-08-16, 20:53
Medlem
Elvis avatar
Jack Kopacka skulle sitta mumma!
Citera
2026-08-17, 11:27
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Jack Kopacka skulle sitta mumma!
Märkligt att han inte signat än, men tittar han åt Europa så finns det nog lukrativa erbjudanden i finland/Tyskland att ta ställning till. Säkert något lag i SHL som tar han med.
Citera
2026-08-17, 20:19
Medlem
Bartman777s avatar
Nu har jag i lite smått protest beställt ett äkta autografkort på Cal Foote!

Detta kommer sitta tillsammans med andra spelare som spelat för Färjestad, men råkar representera ett annat lag på kortet.
Han var ju trots allt en del av oss i 48 timmar

Någon som har koll på var han hamnar i höst?
Eller blev han också avstängd från spel? Tyckte mig höra att någon av de där fem involverade blev det...
Senast redigerad av Bartman777 2026-08-17 kl. 20:23.
Citera
2026-08-17, 20:30
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Nu har jag i lite smått protest beställt ett äkta autografkort på Cal Foote!

Detta kommer sitta tillsammans med andra spelare som spelat för Färjestad, men råkar representera ett annat lag på kortet.
Han var ju trots allt en del av oss i 48 timmar

Någon som har koll på var han hamnar i höst?
Eller blev han också avstängd från spel? Tyckte mig höra att någon av de där fem involverade blev det...

Avstängd t.o.m 10/11 enlig vad jag har läst, så han är snart på banan igen.
Citera
2026-08-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Avstängd t.o.m 10/11 enlig vad jag har läst, så han är snart på banan igen.

Ja det stämmer men som jag uppfattat det så gäller avstängningen "landslagsspel i det kanadensiska förbundets regi". Som jag tolkar det är det fritt fram att spela klubblagshockey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in