2026-08-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jodå det finns 1st bild i FUP, från hans CV. Dessutom en bild från hans systers Facebook:

Här är skärmdumpar av bilderna på honom:

https://ibb.co/5y25Bw8
https://ibb.co/zWtByVSj

Har inte såna här ofta ett ganska nollställt, generiskt utseende? Man skulle kunna se dem dagligen men inte känna igen dem.
Citera
2026-08-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Åklagaren tog upp det som bevis under förhöret i helgen..
Det står ingenstans hur länge de har haft detta dna bevis överhuvudtaget..

Bara för att klargöra lite:

1. En rättegång fungerar ju inte som ett polisförhör där man kan ställa en fråga till den misstänkte, få "fel svar" och sedan slänga upp ny motbevisning på bordet. En rättegång bygger ju på den bevisning som framkommit under förundersökningen. I samband med att åtal väcks så har åklagaren ansvar att utforma en stämningsansökan där det framgår vilken bevisning som åberopas under huvudförhandlingen, vilket åklagaren också hade gjort. Denna ordning finns för att den tilltalade skall veta vad som läggs honom till last och vilken bevisning han skall försvara sig emot.

2. En åklagare som mörkar eller döljer bevisning (för att sedan använda det som ett överraskningsmoment) gör sig inte bara skyldig till tjänstefel - utan skulle även bryta mot EKMR och Rättegångsbalkens bestämmelser om rätten till en rättvis rättegång, rätten till partsinsyn, rätten till ett försvar samt rätten till skäligt rådrum.

3. Däremot kan ju bevisning tillkomma sent i processen. Det kan handlaa om nya tekniska analyser och det kan handla om nya tips i allmänhet. Det kan vara strax före åtal, strax före rättegång och t.o.m ibland mitt under huvudförhandling. Ordningen brukar då vara att man får hålla kompletterande förhör, upprätta ett tilläggsprotokoll samt i vissa fall t.o.m få skjuta upp åtal/huvudförhandlingen p.g.a att det föreligger hinder för förhandling.

4. Ser vi till denna nya bevisning så kan vi ju konstatera att man haft ett kompletterande förhör så sent som i fredags eller lördags, samt att ett tilläggsprotokoll därefter förts in i åtalet. Man kan alltså konstatera att det rört sig om sent tillkommen bevisning. Vi kan också konstatera att försvaret inte på något sätt begärt anstånd, yrkat på hinder för förhandling eller på annat sätt flaggat upp för att den tilltalade fått sin rätt till rättvis rättegång kränkt. Inte heller Tingsrätten har haft några processuella eller rättssäkerhetsmässiga invändningar mot detta. Även detta visar ju att detta är bevisning man accepterar och förstår har tillkommit sent på ett naturligt sätt.

5. Viktigt att tillägga är att sådan här slags bevisning inte går att "mörka" eller "förhala". Detta för att ALLT samlas i förundersökningen. Med det menar jag dokument som redovisar när man skickat föremål på analys och när man sedan fått svar på dessa. Det är ju heller inte omöjligt att den som gjort dessa analyser skulle kunna kallas som vittne - och då skall ju den analytikern kunna svara under ed när man gjort detta och hur det gått till.

/Så du kan nog släppa det här med att det skulle handla om en "kupp" från åklagarens sida...
Citera
2026-08-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Här är han.

https://imgur.com/a/bratt-s-mgm-GWkbHXO

Ser helt normal ut.
Citera
2026-08-17, 22:21
Medlem
Verkar som många drar slutsatsen att skoavtrycket i storlek runt 38 är från en modern kvinna. Men en lågprissko låter mer som något en gamling skulle köpa eller något man köper till ett barn. Skon kan tillhöra en grabb ända ner till mellanstadieålder utan konstigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
nu chansar du och bygger en egen teori efter dina tidigare teorier.

åklagaren kan ha mer bevis har jag sagt.

åklagaren sa tom den hade mera bevis du motsatte dig och visade en stämningansökan, åklagaren har haft det här esset i rockärmen hela tiden,men väljer lägga fram den nu så inte jj ska hinna hitta på en alldeles för konstig historia igen som han redan gjort och låst fast sig i ett hörn.

Haha fast isåfall chansar ju du också och bygger en egen teori efter dina tidigare teorier, eftersom att du inte är åklagare/polis och deltagit i denna förundersökningen. Men låt mig klargöra lite:

1. En rättegång fungerar ju inte som ett polisförhör där man kan ställa en fråga till den misstänkte, få "fel svar" och sedan slänga upp ny motbevisning på bordet. En rättegång bygger ju på den bevisning som framkommit under förundersökningen. I samband med att åtal väcks så har åklagaren ansvar att utforma en stämningsansökan där det framgår vilken bevisning som åberopas under huvudförhandlingen, vilket åklagaren också hade gjort. Denna ordning finns för att den tilltalade skall veta vad som läggs honom till last och vilken bevisning han skall försvara sig emot.

2. En åklagare som mörkar eller döljer bevisning (för att sedan använda det som ett överraskningsmoment) gör sig inte bara skyldig till tjänstefel - utan skulle även bryta mot EKMR och Rättegångsbalkens bestämmelser om rätten till en rättvis rättegång, rätten till partsinsyn, rätten till ett försvar samt rätten till skäligt rådrum.

3. Däremot kan ju bevisning tillkomma sent i processen. Det kan handla om nya tekniska analyser och det kan handla om nya tips i allmänhet. Det kan vara strax före åtal, strax före rättegång och t.o.m ibland mitt under huvudförhandling. Ordningen brukar då vara att man får hålla kompletterande förhör, upprätta ett tilläggsprotokoll samt i vissa fall t.o.m få skjuta upp åtal/huvudförhandlingen p.g.a att det föreligger hinder för förhandling.

4. Ser vi till denna nya bevisning så kan vi ju konstatera att man haft ett kompletterande förhör så sent som i fredags eller lördags, samt att ett tilläggsprotokoll därefter förts in i åtalet. Man kan alltså konstatera att det rört sig om sent tillkommen bevisning. Vi kan också konstatera att försvaret inte på något sätt begärt anstånd, yrkat på hinder för förhandling eller på annat sätt flaggat upp för att den tilltalade fått sin rätt till rättvis rättegång kränkt. Inte heller Tingsrätten har haft några processuella eller rättssäkerhetsmässiga invändningar mot detta. Även detta visar ju att detta är bevisning man accepterar och förstår har tillkommit sent på ett naturligt sätt.

5. Viktigt att tillägga är att sådan här slags bevisning inte går att "mörka" eller "förhala". Detta för att ALLT samlas i förundersökningen. Med det menar jag dokument som redovisar när man skickat föremål på analys och när man sedan fått svar på dessa. Det är ju heller inte omöjligt att den som gjort dessa analyser skulle kunna kallas som vittne - och då skall ju den analytikern kunna svara under ed när man gjort detta och hur det gått till.

/Så du kan nog släppa det här med att det skulle handla om en "kupp" från åklagarens sida...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men denna DNA-träffen hittades ju i helgen. När du förde diskussion om "att mer DNA finns" då var ju din tes att man hade fler DNA-träffar som man inte redovisat. Din tes var ju knappast att man skulle upptäcka nytt DNA dagarna före rättegångsstart!?

Hela rättegången börjar ju likna en fars med en sån usel utredning från början till slut med skoavtryck till höger och vänster och folk som kunnat springa in och ut från mordplatsen innan allt bevismaterial säkrats. Ett DNA som hittas först nu och där väskan farit runt överallt under flera års tid och hanterats av både den ena och andra personen. Det kan ju knappast ha något större bevisvärde.
Citera
2026-08-17, 22:25
Medlem
Diskussionen kring kondomerna finns på sidan 281.

Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Har inte så mycket för angående medium..
Har för mig att sovrummet låg på andra våningen, så varför knata upp med en säck potatis dit och lägga den i sängen dessutom, tänkte jag när jag läste det i fup..

Har kommit upp till sidan 700 idag och sen somnade jag..
Så jag har inte läst något om kådisar ännu..
Ja, det påvisar B.Ö att morbror är pedofil vilket är makabert att uttrycka då det egentligen inte finns några bevis om detta i fup heller..
Hon verkar verkligen vara underlig, dessutom anklagar I.Ö för att inte vara T.Ö dotter..
Jag skulle mer tro att B.Ö inte är det med hennes underliga beteenden som dyker upp imellanåt i fup..

Det som är lite underligt är alla vittnen som sett en hel del bilar vid gården, så får för mig att det är något annat som pågick på gården...
Dessutom ligger gården relativt ödsligt..
Hade det varit inne i ett samhälle så hade det blivit span rätt snabbt vad som pågår...

Ska ge mig på fup en stund ikväll igen..
Återkommer om jag ser något underligt...
Citera
2026-08-17, 22:26
Medlem
Citat:
Haha fast isåfall chansar ju du också och bygger en egen teori efter dina tidigare teorier, eftersom att du inte är åklagare/polis och deltagit i denna förundersökningen. Men låt mig klargöra lite:

3. Däremot kan ju bevisning tillkomma sent i processen. Det kan handla om nya tekniska analyser och det kan handla om nya tips i allmänhet. Det kan vara strax före åtal, strax före rättegång och t.o.m ibland mitt under huvudförhandling. Ordningen brukar då vara att man får hålla kompletterande förhör, upprätta ett tilläggsprotokoll samt i vissa fall t.o.m få skjuta upp åtal/huvudförhandlingen p.g.a att det föreligger hinder för förhandling.

Haaaaag har rätt

man kan inte undanhålla bevis och slänga fram det hur som helst efter FUP blivit offentligt. därför det heter tilläggs protokoll , att det blivit tillagt efter man beslutar att väcka åtal
Citera
2026-08-17, 22:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Att dessa bilder finns har jag redan gått igenom i tråden, vi pratar om aktuell bild av JJ som poliserna brukar ta vid daktning som sedan presenteras i FUP.

läs igenom tråden innan du ger tips och trix till alla.

Oj då! Inte behöver vi väl vara otrevliga mot varann här i tråden.

Jag ger gärna ”tips o trix” till de som ev är nytillkomna eller missat något. Allt för att hjälpa diskussionen framåt
Citera
2026-08-17, 22:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Bra jobbat detektiven, du är 3 dagar sen

Sluta hacka på andra härinne. Onödigt spydigt mot en postare som bidragit med mycket till tråden.
Citera
2026-08-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Oj då! Inte behöver vi väl vara otrevliga mot varann här i tråden.

Jag ger gärna ”tips o trix” till de som ev är nytillkomna eller missat något. Allt för att hjälpa diskussionen framåt

Att samma bild länkas dag in och dag ut hjälper inte diskussionen framåt

Men ber om ursäkt om jag framstod som otrevlig när du försöker vara hjälpsam.
Citera
2026-08-17, 22:33
Avstängd
Citat:

Nej som saht jag har varit med förut och det är inte första gången jag ser en åklagare göra såhär, skulle fö inte förvåna mig om den har ännu mera teknisk bevisning.

Det här borde du känna till om du är den mest kunnige på forumet som har ett högt uppsat jobb inom det här. Jag var säker ifrån början åklagaren hade mera och då troligtvis teknisk bevisning på jag inte tror den v¨gade chansa med inte höra ett vittne före om det hade varit sådan bevisning.

Jag sa åklagaren har mer och jag tror han blir fälld, du sa åklagaren har bara dna på gerds fotöeder inget mera överhuvudtaget och stödde den tesen med en stämningsansökan, du har fö sagt du är helt säker på jj blir friad.

Ganska roligt du tror de varit där u8te och hittat dna strax före rätteg¨ngen nu med när hände det 2005? och förundersökningen är klar sedan länge ändå är du helt övertygad om de gjort en brottsplatsundersökning nu och hittat dna

Jag märkte direkt du inte var den du utgav dig för att vara, det ser man fö klart och tydligt i andra trådar med, du har ett behov av berätta hela tiden hur bra du är på det här exebitionistiskt faktiskt, och sedan är du arrogant emot de som inte håller med dina sektistisdka subjektiva åsikter som faktiskt inte visat stämma någonstnas i någon tråd hittills.

jag är själv inte exebitiomist och har absolut inget behov av skriva personliga saker om mig här och hävda mig, däremot kan jag läsa och analysera och det är mycket mera intressant givande och en egenskap som många inte ägnar tid åt, jag tror du är en vilsen feministisk kvinna som är med i sekten sossarna, fdu ljuger precis som andra feminister gör och fyller i dina egna lögner ihopp om folk ska börja tro på dem och bli trådsanningar, flera skribenter av släktet nazi feminister kör samma stil vilket gör er otroligt lättlästa, och det slår fel varje gång med då era teorier är en utopi
Senast redigerad av nodraketen 2026-08-17 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in