2026-08-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Har det framkommit NÄR dom blev varse att handväskan fanns arkiverad? För det extrainsatta förhöret med J.J skedde ju i förrgår (15 augusti)...

Kan inte minnas att jag läste det.
Att den finns i FUP mm jo.
Men inte var sedan?
Citera
2026-08-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
aja jaj aja ja som jag sa det kunde dyka uppmera annorlunda bevis.

synd den autistiske självutnämnde juridikexperten haaaag sa det är helt omöjligt och visade en bild på stämmningsansökan

Det är fan inte lätt vara sosse idagens läge

Men denna DNA-träffen hittades ju i helgen. När du förde diskussion om "att mer DNA finns" då var ju din tes att man hade fler DNA-träffar som man inte redovisat. Din tes var ju knappast att man skulle upptäcka nytt DNA dagarna före rättegångsstart!? Det är ungefär som att jag skulle säga att det finns elefanter som lever fritt i Sverige. Varvid alla skulle säga emot mig, och det några dagar senare skulle rymma en elefant från en cirkus, och jag då säger: "Jag sa ju att det fanns elefanter i Sverige!?"

/Sedan uppmanar jag dig att ta ansvar för hur du beter dig. Ingen här i tråden önskar massa fokusförskjutning och förolämpningar som du ägnar dig åt i upprepade trådar.
Citera
2026-08-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wapocnn
Kan vi snälla lägga ned trådsanningen om att Gerd var vid livet när hon släpades in i ladan? Det är inte alls säkert.
Medesinskt kan även en lekman se att hon blött hela vägen in i ladan, han drog henne i anklarna och så mycket blod hade hon inte kunnat ha i håret så med all sannolikhet slog hjärtat fortfarande.
Citera
Medlem
Länk till de få bilder som finns på JJ i vuxenlivet.
(Samt bevis på att jag hittade bilderna först!)

Bilder på JJ:
https://imgur.com/a/k86Wz26
Citera
Medlem
Citat:
Kan vi snälla lägga ned trådsanningen om att Gerd var vid livet när hon släpades in i ladan? Det är inte alls säkert.

Vi får nog hålla det som HÖGST troligt att hon "levde" i och med att kroppen pumpade ut så pass mycket blod under hela tiden från utanför huset, över grusplanen och in i verkstadsdelen av ladugården. Hade hjärtat slutat slå så hade blodet knappast räckt in och inte minst inte bildat en pöl av blod där hon låg senare. Så du får nog ta till dig både logik och medicinsk kunskap att hon förmodligen var vid liv minst en stund inne i ladugården.
Citera
2026-08-17, 21:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Vad pratar du om? Det är ingen trådsanning. Det kommer från åklagaren, när hon presenterade åtalet, och som rättsläkaren ska vittna om.
Citera
2026-08-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Nu är väl det senaste fyndet alldeles nytt. Eftersom det kompletterar FUP:en.

Åklagaren tog upp det som bevis under förhöret i helgen..
Det står ingenstans hur länge de har haft detta dna bevis överhuvudtaget..
Citera
2026-08-17, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
tar inte polisen några bilder när dom tar in honom?

Har faktiskt inte hittat något ännu och ej heller något om daktning....
Citera
2026-08-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Fast mordet 31/5 blev ju inte känt förrän 2/6, 2 dagar senare, så redan där har du en fråga varför folk skulle memorera bilar på en vanlig dag till och från jobb eller sommarstuga.

Sedan har du det faktum att de första vittnesmålen om bilar kommer in 2/6, och då är det olika bilar på ’raksträckan’. Första gången någon nämner bilar på uppfarten är 6/6 och på gårdsplanen får vi vänta till 8/6. Den kända ”röda Volvon” nämns först 16/6, och då står den på uppfarten. En röd Volvo på gårdsplanen dyker inte upp förrän 15/9 och en annan Volvo i oktober. Så varför skall någon ta idén om en röd Volvo på gården på allvar?

Till syvende och sist är det enkel logik och kända data. Om du läser tabellen i FUP s.600 så är det uppenbart att de flesta av observationerna är antingen rena påhitt eller från fel dag. Det är helt orimligt att en mörk/röd/vit/blå/grå Volvo/Honda/Mercedes/Valiant alla stått parkerade på gården/uppfarten/gräsfickan. Samma dag, olika platser, vid olika tidpunkter mellan 9 och 15. Slutsatsen är att de flesta, högst troligt alla, har tagit fel. För om en av dem faktiskt har rätt, varför har inte de andra sett samma sak…?

Om vi skall tro på någon av dem så säger all logik att det är de första vittnesmålen, i så fall en röd Volvo parkerad på raksträckan runt 15:00 (uppgift från 2/6) eller en bil ”mindre än en Volvo” på uppfarten 21:45 (6/6) och möjligen ”en mörk kombi” vid 11:00* (8/6).

*) detta är dock nästan säkert fel eftersom Gerd svarar i tfn 11:34 - 11:40 och berättar att Tor hugger ved utan att nämna något om bilburna besökare på gården.

Edit: kollade vittnesmålet av Frycklund från 8/6 och det handlar inte om en bil på gården, så tabellen verkar ha ett fel.

Dessutom förekom det så klart en massa fordon på platsen från och med 2 juni. Inte otänkbart att folk som gjort bilobservationer då tidigarelagt dem i minnet.

Man kan dra en parallell till den ökända fantombilden som tycks vara baserad på en journalist som lurkade runt i dikena flera dagar efter mordet. När det uppdagades var porträttlikheten och överensstämmelsen i beteende rätt slående.

Tror också att den här typen av iakttagelser måste tas med en nypa salt så länge de inte kan hakas upp på nåt särskilt som cementerar dem i tid. Vet inte hur det var med den saken i det här fallet.
Citera
2026-08-17, 21:43
Medlem
Var tveksam först men nu man hittat handväskan ocskå... Vafan.. Erkänn bara lol
Citera
2026-08-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiisnumberone
Länk till de få bilder som finns på JJ i vuxenlivet.
(Samt bevis på att jag hittade bilderna först!)

Bilder på JJ:
https://imgur.com/a/k86Wz26

Snyggt jobbat!!
Citera
2026-08-17, 21:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Nu har åklagaren presenterat nya dna som satt på Gärds handväska som låg inne i skogen. Blir då svårt att påstå att han inte varit i huset där väskan fanns.

Japp- men inte PÅ väskan utan INUTI….

”I tilläggsfupen som tillkom den 15 augusti står det att den misstänktes dna påträffades i inre/bakre facket på Gerds handväska.” ”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/folj-rattegangen-om-dubbelmordet-i-brattas

Dessutom om det skulle avse inuti ytterfacket, så var det stängt när det återfanns. Se bild på väskan från FUP (jag har bara ökar skärpan)

https://ibb.co/WXtfypP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in