Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Vi vet i a f att endast en resa gjordes för att besöka Gays mor.
Modern har själv berättat om detta besök för systern som sedan berättade detta för mig. Från denna resa återvände Gay, Dahlsjö och O18920 till Göteborg. Systern hade själv pratat med honom och även träffat honom efter den här resan i Göteborg. Sista gången systern såg Gay var tillsammans med Dahlsjö i närheten av Vågmästareplatsen kort tid innan den 29 juli.
Jo, men vi vet ju inte vad de företog sig 29/7. Om de istället för Åsa eller att driva omkring i GBG åkte mot Borås skulle de kunna ha kört av vägen. Riksfemman gick exempelvis precis längs med Viaredssjön som snabbt blir djup längs med vägkanten. Eller varför inte Landvettersjön där vägen också går längs med.
Säger inte att det är så, det är spekulation. Men olyckshypotesen är enormt bred och går ju inte bara ut på att de skulle ha kört av vägen mot Åsa eller inne i Göteborg.
Jag ser det som otroligt att någon skulle fly utomlands och ligga gömd utan att ens försöka kontakta familj. Tråden fylls också av många invecklade kriminella konspirationer, avrättningar, kupper och diverse anonyma uppgiftslämnare vars uppgifter man inte får bekräfta då det är känsligt.
Jag har iallafall inte läst till mig några bevis att någon av trion skulle vara vid liv efter 29/7, dessutom är bilen väck med dem.