Citat:
Ursprungligen postat av
wrathex
Du är full av skit, kör sträckan varje dag, i trakt med Götene-Lyrestad, och värsta förarna kör Volvo, Saab eller Mercedes, ibland någon Porsche. De absolut värsta kör skåpbilar (med all sannolikhet stressade hantverkare) och lastbilar. Lastbilar generellt sett kör riktigt galet på den sträckningen, förmodligen för att de är stressade och irriterade pga bygget redan från Götenehållet
Om du läst vad jag skrivit innan du svarade, kunde du sett att det står "Enligt min erfarenhet från trafiken är att det främst är Audi och BMW (i den ordningen) och då ofta kombimodell, som står för den mer vårdslösa och trafikfarliga körstilen (alltså att dessa är överrepresenterade och sticker ut vad gäller detta)". Och dessutom menar jag generellt i trafiken och inte specifikt Götene-Lyrestad.
Jag skriver "enligt min erfarenhet" och inte att det skulle vara ett faktum! Lär dig skilja på detta innan du skriver.
Men ja, lastbilar på hela sträckan med vägarbete på E20 mellan Götene-Hassle kan köra trafikfarligt där och jag har flera gånger blivit omkörd av lastbilar och mängder med personbilar på avsnitt med 70-skyltning (som är det vanligaste på denna sträcka), trots att jag kör 70 km/ tim. enligt gps. Att olyckor händer är jag inte förvånad över, utan snarare att de inte händer oftare.