Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Linjen är väldigt tunn. Kan du tala om för mig hur du kommer fram till att den inte är det?
Inser du att det säkerligen är jävligt traumatiserande att bara bli anmäld och misstänkt för våldtäkt?
Jag inser absolut att kvinnor som verkligen blir våldtagna upplever en traumatisk upplevelse. Har inte samma förståelse för alla fall. Har man haft samtyckande sex och sedan känner att man inte vill men säger inget eller gör inget för att den andra parten ska förstå och sluta har jag lite svårt att förstå det traumatiska.
Hur förklarar du t.ex. att tjejen i Visbyfallet låter sig "våldtas" utan att ens säga ett pip? Inte ta till en enda liten fysisk grej för att försöka avstyra "våldtäktsmannen" i hans "överlagda gärning"?
Hur förklarar du att tjejen i Chalmersfallet (han friades sedan i HD) efter att ha haft sex i flera timmar påstår sig blivit våldtagen ändå låter killen sova i hennes säng, hon lägger sig i bara trosorna och låter killen som enligt henne "våldtagit" honom ligga och hålla om henne? Hon var tydligen svensk mästare i Judo så helt oförmögen till fysisk kamp hade hon nog inte varit.
Du tjatar ju om Ljusdfalsfallet. Vad gjorde de efter den påstådda våldtäkten?
Eftersom det krävs ett väldigt gott bevisläge för att det ens skall leda till åtal. Åklagaren får inte väcka åtal om de inte bedömer att brott är bevisat.
Självklart är det aldrig trevligt att bli misstänkt för ett brott.
Dock visar dina argument klart och tydligt vurmar för dömda GM som med all önskvärd tydlighet begått brotten de dömts för.
Din syn på särskilt utsatt situation är också extremt tvivelaktig.
En 17 åring blir inlurad i en undanskymd korridor där en vuxen man klart visar att han totalt stuntar i hennes vilja. Det är inte långsökt att anta att det upplevs extremt hotfullt.
Du visar också klart och tydligt att det åligger offret att agera enligt ditt tycke helt korrekt. Att gärningsmannen fullständigt struntat i flertalet nej och heller inte senare sök samtycke bortser du helt ifrån.
Lika i Ljusdalsfallet där GM själv säger att BO var så kraftigt berusad att han var tvungen att bära upp henne till bostaden säger allt. Klart att han i din värld hade all rätt att sätta på en däckad tjej.