2026-08-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Då ber jag dig att länka till de fallen. Kom ihåg de ska inte ha förekommit våld, hot eller utsatt situation.

De flesta erkänner ju att de haft sex. Vet ej angående Umeåfallet. Innan du påstår att det är jag får du väl kolla upp det. Tror du argumenterat mot många fler än mig.

Du har redan fått länkar till exempelvis både fallet i Visby och Ljusdal. Där väljer du aktivt att bortse från utsatta situationer.
Citera
2026-08-16, 20:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Du har redan fått länkar till exempelvis både fallet i Visby och Ljusdal. Där väljer du aktivt att bortse från utsatta situationer.

Det är ju inte några fall där tjejerna har sagt nej.
Citera
2026-08-16, 20:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Finner du det lustigt att två personer kan misshandla varandra också?

Förstår inte vad du gör iden här tråden? Du borde ha lämnat för länge sedan.
Citera
2026-08-16, 20:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Syftade på fallet i Flen. Länken till domen i den tråden är död.

Gällande fallet i Ljusdal så har jag redan länkat domen från hovrätten i sin helhet. Jag länkar den igen så kan alla som vill se domskälen.

https://files.catbox.moe/p4crxv.pdf

Du undviker återigen att svara på raka frågor. Jag gör dock ett nytt försök.

Anser du att utsatt position föreligger om GM uppger att BO var så kraftigt berusad att GM bar upp BO till bostaden?

Och återigen, i vilka andra brott anser du att GM skall undkomma ansvar på grund av berusning när brottet begicks?

Du har ju inte svarat på frågan att tjejen i Ljusdalsfallet enligt egen utsago och enligt vittnen varit delvis drivande i sexakten fastän killen var riktigt drängfull han också.

Tänker att du kan läsa om domen och återkomma med vad du läst dig till.

Jag kan lova dig att det finns många situationer där polisen har valt att se till en persons berusning som en förmildrande omständighet till något de gjort något. Är inte du helt övertygad om det?
Citera
2026-08-16, 20:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej Jocke, du framstår som mer och mer desperat. Om en total främling på krogen avvisar intresse så fortsätter man inte att tjata om sex på andra ställen.

Ta ett nej och gå vidare.

Helt ärligt Jocke, tror du ens själv på det du skriver?

Jag tänker att vi bör ha en lag som är rättssäker. Återigen behöver du inte vara orolig för min skull.

Så detta barn är olovligen på krogen och hånglar med en helt okänd man. Återigen har du inte visat var i FUP det framkommer att hon har sagt till honom att hon inte är intresserad. Däremot har hon agerat på ett sätt som kan tolkas som intresse.
Citera
2026-08-16, 21:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hela ditt argument går ut på att bara för att någon sagt generellt nej, visat noll sexuellt intresse och tagit noll sexuella initiativ, så är det rimligt att anta att personen är supersugen på något annat.

Att begära att någon ens skall behöva söka samtycke för något som inte specifikt har avböjts är enligt dina argument ohyggligt långsökt.

Linjen är inte så tunn. Kom ihåg att endast cirka 5% av alla sexualbrott leder till åtal. I dessa fall som når åtal finns ett gott bevisläge om att ett brott har begåtts.

Har även noterat att du enbart bryr dig om gärningsmannens eventuella stigma.

Offrets upplevelse och trauma är uppenbarligen helt ointressant för dig.

Linjen är väldigt tunn. Kan du tala om för mig hur du kommer fram till att den inte är det?

Inser du att det säkerligen är jävligt traumatiserande att bara bli anmäld och misstänkt för våldtäkt?

Jag inser absolut att kvinnor som verkligen blir våldtagna upplever en traumatisk upplevelse. Har inte samma förståelse för alla fall. Har man haft samtyckande sex och sedan känner att man inte vill men säger inget eller gör inget för att den andra parten ska förstå och sluta har jag lite svårt att förstå det traumatiska.

Hur förklarar du t.ex. att tjejen i Visbyfallet låter sig "våldtas" utan att ens säga ett pip? Inte ta till en enda liten fysisk grej för att försöka avstyra "våldtäktsmannen" i hans "överlagda gärning"?

Hur förklarar du att tjejen i Chalmersfallet (han friades sedan i HD) efter att ha haft sex i flera timmar påstår sig blivit våldtagen ändå låter killen sova i hennes säng, hon lägger sig i bara trosorna och låter killen som enligt henne "våldtagit" honom ligga och hålla om henne? Hon var tydligen svensk mästare i Judo så helt oförmögen till fysisk kamp hade hon nog inte varit.

Du tjatar ju om Ljusdfalsfallet. Vad gjorde de efter den påstådda våldtäkten?
Citera
2026-08-16, 21:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Att begära att någon ens skall behöva söka samtycke för något som inte specifikt har avböjts är enligt dina argument ohyggligt långsökt.

Tolkar jag dig här som att du inte tycker att vi bör ha något som kallas för tyst samtycke? Tycker du att man ska behöva fråga om precis allting? I vissa fall räcker det ju inte ens att man frågat.
Citera
2026-08-16, 21:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Linjen är inte så tunn. Kom ihåg att endast cirka 5% av alla sexualbrott leder till åtal. I dessa fall som når åtal finns ett gott bevisläge om att ett brott har begåtts.

Anser du att det är lika svårt att bevisa en "våldtäkt" idag som innan samtyckeslagen trädde i kraft?

Varför tror du expertisen hade så fel när de sade att de var ganska säkra på att det inte skulle leda till fler fällande domar med den nya samtyckeslagen?
Citera
2026-08-16, 21:15
Medlem
Citat:
Förstår inte vad du gör iden här tråden? Du borde ha lämnat för länge sedan.

(Jag är bland annat här för att korrigera dina eviga misstolkningar.)
Citera
2026-08-16, 21:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Tror du att det räcker med att jag säger att du har misshandlat mig och så har jag berättat det för min kompis också som vittnar om att jag var skärrad när jag berättade det?

Eller vad är det du är ute och far efter?
Citera
2026-08-16, 21:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Här är ytterligare ett fall där det stod ord mot ord. Ni säger ju att det inte kan hända.
https://www.youtube.com/watch?v=bmEwBeSUL_Q
Citera
2026-08-16, 21:58
Medlem
Citat:
Tror du att det räcker med att jag säger att du har misshandlat mig och så har jag berättat det för min kompis också som vittnar om att jag var skärrad när jag berättade det?

Eller vad är det du är ute och far efter?
Att nu har du upptäckt att två personer kan våldta varandra och tycker det är lustigt. Tycker du det är lustigt att två personer kan misshandla varandra. Men då har man oftast försatt sin chans att få se någon dömd eftersom man ses som två lika goda kålsupare och "den som gett sig in i leken den får leken tåla".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in