2026-08-15, 12:25
Medlem
Hon vill bara tjäna mer pengar va? Har hon börjat bli girig? Förvånar mig inte om det finns några hängivna fans som skickar dm och frågar om nummer och vill bidra med lite pengar.

"Istället för att starta en insamling då har jag community så jag kan ge tillbaka till er de jag kan för att visa min tacksamhet. Självklart kommer vi då också vlogga resan till privat sjukvård och kan då visa hur kontrasten ser ut"

Skamligt om hon menar allvar med att söka privat sjukvård, inte har råd och hennes familj inte hjälper henne. Sen är alla familjer olika såklart men låter märkligt att hon får bo hemma hos H men hon tänker inte hjälpa sin dotter med vård? Eller?

Edit: eller om familjen anser att hon inte är sjuk och därför inte vill hjälpa, det är rimligt. Men H verkar ju vara med på tåget att Alice är så sjuk. Men anser dom att det är för anorexi hon borde söka hjälp för och inte för annat förstår jag att dom inte vill lägga dyra pengar på vård åt henne. Och som sagt, sluta med lyxkonsumtion så är mycket pengar sparade.
Senast redigerad av Plantis789 2026-08-15 kl. 12:45.
Citera
2026-08-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Nu har hon räknat ut att om hon höjer sitt community med 10 kr och få in några fler så har hon råd med privat sjukvård.

Stackars stackars Alice. Låter som att hon försöker ge folk dåligt samvete, få folk att tycka synd om henne för att fiska nya prenumeranter. Också att hon har över 400 personer som betalar men väldigt lite kommentarer på sina inlägg, undra varför.

Den där bilden där hon står och drar i sitt hår också - förlåt men hon ser galen ut. Att göra hela sin personlighet runt sitt hår eller annat som kan förändras är inte bra. Tänk om Alice hade fått cancer och allt hår ramlade av pga behandlingar, hon hade varit förstörd.

Förstår inte varför hon isåfall inte går till en privat vårdgivare som ingår i högkostnadsskyddet? Finns ju hur många som helst..
Citera
2026-08-15, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Förstår inte varför hon isåfall inte går till en privat vårdgivare som ingår i högkostnadsskyddet? Finns ju hur många som helst..

Chatgpt kanske inte gett det förslaget 😂
Citera
2026-08-15, 12:58
Medlem
Nu känns det viktigare än någonsin att exposa henne! Om hon vill ha ännu mer pengar för att kunna ta ännu mer prover etc, när hon inte ens är sjuk… det här har verkligen gått för långt. Snacka om bedragare. Hon lurar folk och spelar på deras medkänsla. Nej det här är inte ok. Skicka till bloggbevakning kanske?
Citera
2026-08-15, 13:14
Medlem
Någon som har en separat Instagram som kan ladda upp domen och sen tagga henne?
Citera
2026-08-15, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Nu känns det viktigare än någonsin att exposa henne! Om hon vill ha ännu mer pengar för att kunna ta ännu mer prover etc, när hon inte ens är sjuk… det här har verkligen gått för långt. Snacka om bedragare. Hon lurar folk och spelar på deras medkänsla. Nej det här är inte ok. Skicka till bloggbevakning kanske?

Skicka! Det här är inte okej.
Hon tigger.
Det är väl inte vårat ansvar att se till att hon har råd med vård. Hon har inte visat ett enda bevis på hennes besvär. Det är liksom misstänksamt....det här är fan bedrägeri.
Hon lovar att ha mer tacksamhetsgåvor och tävlingar. Det kostar pengar för henne att köpa in alla vinster. Så i stort sett betalar prenumeranterna för vinsterna. Inte nån jävla sjukvård.
Citera
2026-08-15, 14:59
Medlem
Hennes muffins hon bakat ser precis ut som såna stora man kan köpa. Skulle kunna tro att hon bara gröpt ur lite muffin för att trycka ner det hon vispat och även lagt på toppen. Men hon säger att hon har bakat.
Citera
2026-08-15, 16:12
Medlem
Citat:
Hennes muffins hon bakat ser precis ut som såna stora man kan köpa. Skulle kunna tro att hon bara gröpt ur lite muffin för att trycka ner det hon vispat och även lagt på toppen. Men hon säger att hon har bakat.

Ja det tror jag också, för hon verkar ha varit och handla; och köpt sån där sommarblomma de flesta matbutiker säljer just nu. Sen säger hon att hon inte har råd att betala 3.500 till privatläkare. Sjukt provocerande.
Citera
2026-08-15, 16:48
Medlem
Citat:
Tänkte exakt samma sak.Såna där köper man styckvis på affären.definitivt inte hembakat,det ser man på långa vägar.
Citera
2026-08-15, 17:02
Medlem
Citat:

Dom är köpta på Ica Ica åkanten i Alingsås för dom har exakt sådana med chokladbitar på och även blomman för den finns i veckobladet. Där handlar hon.
Citera
2026-08-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Ja det tror jag också, för hon verkar ha varit och handla; och köpt sån där sommarblomma de flesta matbutiker säljer just nu. Sen säger hon att hon inte har råd att betala 3.500 till privatläkare. Sjukt provocerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose
Tänkte exakt samma sak.Såna där köper man styckvis på affären.definitivt inte hembakat,det ser man på långa vägar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ninja59
Dom är köpta på Ica Ica åkanten i Alingsås för dom har exakt sådana med chokladbitar på och även blomman för den finns i veckobladet. Där handlar hon.

Men vad pinsamt! Tyckte det såg ut som såna man köper styckvis i affären, men är dålig på bakning så vet inte om man kan göra exakt likadana eller om jag såg fel. Länge sen jag åt såna men väldigt goda.

För visst sa hon att hon har bakat? Dekorerat muffins absolut, men bakat är det ju inte. Varför ljuger man om något sånt?
Citera
2026-08-15, 17:30
Medlem
Citat:
Men vad pinsamt! Tyckte det såg ut som såna man köper styckvis i affären, men är dålig på bakning så vet inte om man kan göra exakt likadana eller om jag såg fel. Länge sen jag åt såna men väldigt goda.

För visst sa hon att hon har bakat? Dekorerat muffins absolut, men bakat är det ju inte. Varför ljuger man om något sånt?
Jag är ganska duktig på att baka och vet att det är svårt att få till den där höga formen på muffinsarna är svår att få till hemma. Man måste ha speciella muffinsformar som är extra höga. Kanske ska fråga Alice vad hon har för några Jag har velat köpa såna jumboformar som de kallas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in