2026-09-09, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Alice älskar ju att prata om sina hälsoproblem så om någon på gymmet har försökt ta upp med henne att hon är väldigt mager men ändå tränar maniskt så har hon nog bemött det som hon alltid gör: "Du ska veta att jag har njurstenar och en nervskada och autonom neuropati och epilepsi... Jag kämpar såå med att få hjälp från vården, vill egentligen gå upp 30 kg men jag är så naturligt petite också hihi du borde följa mig på instagram så ser du att jag bakar heeeela tiden, jag blev headhuntad till Hela Sverige Bakar..."

Hahaha tack för dagens skratt! Behövde det där.
Hör hennes hihi-fnitter när jag läser. Vem vet, hon kanske kan vara med i Hela kändis Sverige bakar snart? Hon låg ju på topp 100 över matkonto eller vad det var. Sen att en stor del av visningarna är pga hennes lögner och att man är fascinerad över henne och H är en annan femma.
Citera
2026-09-09, 10:46
Medlem
Agentjosis avatar
Dagens story ”saker jag ALDRIG köper eller använder i mitt kök” med bilder på lightprodukter (och Bregott). Nästa story ”saker jag ALLTID använder i mitt kök” med en bild på vispgrädde och smör.

I förra veckan när hon visade kantarellen L och H plockat såg man en ost i kylen. En lightost som hade 17% fett.

Finns det något denna kvinna inte ljuger om?
Citera
2026-09-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agentjosi
Dagens story ”saker jag ALDRIG köper eller använder i mitt kök” med bilder på lightprodukter (och Bregott). Nästa story ”saker jag ALLTID använder i mitt kök” med en bild på vispgrädde och smör.

I förra veckan när hon visade kantarellen L och H plockat såg man en ost i kylen. En lightost som hade 17% fett.

Ja och när de visade vad de handlat förra veckan eller nåt så låg där en lättmjölk. Samt mandelmjölk är ju superlight.
Citera
2026-09-09, 11:14
Medlem
Skampis avatar
Citat:

Jag fattar inte varför hon så stolt ska påpeka att hon minsann lagar mat med vispgrädde och smör, när hon stoppar i sig obscena mängder proteinbars som innehåller just massor av lightprodukter?! Känns som att hon vill framhäva att hon inte är rädd för kalorier men eh ja, proppar man i sig Propuds proteinbars så framstår det ju annorlunda...
Citera
2026-09-09, 11:22
Medlem
Hon kommer snart lägga upp en video där hon påpekar att 17% osten, lättmjölken och mandelmjölken inte är hennes utan till mamma o L. För A äter minst 3000 kcal/dag, minst!
Citera
2026-09-09, 11:26
Medlem
Agentjosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jag fattar inte varför hon så stolt ska påpeka att hon minsann lagar mat med vispgrädde och smör, när hon stoppar i sig obscena mängder proteinbars som innehåller just massor av lightprodukter?! Känns som att hon vill framhäva att hon inte är rädd för kalorier men eh ja, proppar man i sig Propuds proteinbars så framstår det ju annorlunda...

Plus allt sockerfritt hon plötsligt börjat baka. Förut hette det ”här i familjekollektivet bryr vi oss inte om kalorier, pratar inte om dieter, äter allt med full fetthalt & en massa socker och godis varje dag”. Finns liksom ingen röd tråd hos A. Inte med någonting egentligen. Hon predikar om något och i nästa sekund gör hon tvärtom. Som igår ”jag kan inte gå alls och måste hålla saker med båda händerna” ….few moments later…. springer runt utomhus med proteinbar och mobilen i högsta hugg
Citera
2026-09-09, 11:29
Medlem
Agentjosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Ja och när de visade vad de handlat förra veckan eller nåt så låg där en lättmjölk. Samt mandelmjölk är ju superlight.

Sjukt när det är just en lättmjölk på bilden med saker hon ALDRIG köper 😂
Citera
2026-09-09, 11:34
Medlem
Citat:
Plus allt sockerfritt hon plötsligt börjat baka. Förut hette det ”här i familjekollektivet bryr vi oss inte om kalorier, pratar inte om dieter, äter allt med full fetthalt & en massa socker och godis varje dag”. Finns liksom ingen röd tråd hos A. Inte med någonting egentligen. Hon predikar om något och i nästa sekund gör hon tvärtom. Som igår ”jag kan inte gå alls och måste hålla saker med båda händerna” ….few moments later…. springer runt utomhus med proteinbar och mobilen i högsta hugg
Hon hävdar ju att hennes följare i communit önskar sockerfritt/glutenfritt...yada yada yada..
Citera
2026-09-09, 11:44
Medlem
Ni som är/varit med i community - Visar hon vem som vinner hennes giveaways? Har hon lottat ut glassmaskinen man kunde vinna om man gick med innan september?
Senast redigerad av Plantis789 2026-09-09 kl. 12:05.
Citera
2026-09-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Ni som är/varit med i community - Visar hon vem som vinner hennes giveaways? Har hon lottat ut glassmaskinen man kunde vinna om man gick med innan september?
…den som de skulle lottat ut ett bra tag innan…vad hände där!!??
Citera
2026-09-09, 12:27
Medlem
Hittade utlottningen 15/5! Eller har de köpt en till!?
Citera
2026-09-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
…den som de skulle lottat ut ett bra tag innan…vad hände där!!??

Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Hittade utlottningen 15/5! Eller har de köpt en till!?

Därför jag frågade om någon vet om hon säger vem som vinner eller kan låtsas att hon ger bort massa saker. För upptäckte något intressant.

15 maj finns ett inlägg där dom tävlar ut en Ninja och två stycken paket proteinpulver (pågår till 1/6), i tävlingen ska man följa Alice och proteinpulverföretaget, men tävlingen är för dom som följer henne på instagram och inte community. Vinnaren kontaktas via DM.

17 juni la hon en story och skrev "Ledtråd" där det är en Ninja och ett paket proteinpulver - antar att hon sa att det ska komma en tävling eller något. Osäker på detta dock.

11 augusti visar hon upp lite saker som finns som ska lottas ut i tacksamhets giveaway, där bland annat en Ninja.

29 augusti uppmanar hon folk att gå med i community innan september för att vara med om utlottningen av en Ninja.

Så vad är det konstiga kanske man tänker.
Jo, det är SAMMA Ninja creami deluxe xl dom lottar ut och visar upp! Har skärmdumpar sparade och den som lottades ut i maj har exakt samma skador på lådan som den hon visat upp vid alla andra tillfällen. Kartongen är lite sönder på samma ställe, tejpen på exakt samma ställe.

Är det inte bedrägeri eller något att luras att man lottar ut? En låda kan inte få exakt samma skador på samma ställen. Så Alice verkar generös och lottar ut flera - åtminstone två stycken, vi alla vet att hon gillar att tjata om samma sak länge - men i själva verket har ingen lottats ut?!

Ha dessutom i åtanke att jag har ju tyvärr inte skärmdumpar på allt, vet att hon visat upp glassmaskinen och pratat om den ännu mer än detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in