Citat:
Ursprungligen postat av
Klinggren
Haveristerna startades av Axel, Henko och Myra, i början höll dom på att granska diverse influencers och i viss mån politiker. Efter ett tag hoppade Myra av, pga samarbertsvårigheter med Axel och Henko, poddar som inte klippts i tid, man ställde in i sista stund osv.
Efter det kom Sanna in i bilden och dom fortsatte på samma gamla spår, men efter några avsnitt om Israel-Palestina konflikten verkar Henko och Axel blivit ovänner och Henko hoppade av. Det är iaf så som jag tolkat det.
Och nu består podden av Axel, Sanna och Isolde.
Jag tycker podden är helt ok överlag, något att ha i bakgrunden medans jag jobbar osv.
Men det absolut sämsta med podden är att dom var jävligt snabba med att diskutera och spekulera i varför Della Q och andra poddar lagt ner men konsekvent vägrar berätta varför folk hoppar av i deras egna podd.
Jag slutade lyssna när Henko hoppade av, delar kanske inte någon av deras åsikter men när det var Axel och Sanna som satt själva ett tag så var det så jävla slött. Antingen så saknar Sanna allmänbildning helt eller saknar agens helt mot Axel.
Henko kan man ju säga lite vad man vill om med sina rants och annat men han lyckades ändå få igång Axel och Sanna på samma ämne. Samt att han även insåg att sitta och lyssna på intervjuer/poddar och pausa för kommentar varje mening som Axel och Sanna höll på med inte var speciellt bra lyssning.
Man märkte att när han Johannes Klenell gästade med enbart Sanna och Axel så blev det genast bättre dynamik och diskussion.
Men så urless på Axel som sitter och pratar om hur han kan datta och ska förklara enkel politik i långa haranger som är något de som lyssnar på podden redan fattar.
Alternativt att han gör det för att Sanna ska begripa något.
Sen hatten av visserligen för många av deras gedigna grävjobb som de gjort tidigare angående Linnéa Claesson, porrfri barndom, Cissi Wallin osv.
Den nya Isolde verkar väl kul så får väl se om det bättrar sig.