2026-06-05, 13:29
Medlem
Memnoks avatar
Lyssnade nyligen på ett avsnitt igen efter ett mycket långt uppehåll eftersom Isolde som är svinrolig på sociala medier var med.

Avsnitten handlade om Shaolin heroes, rätt så underhållande, podden funkar tydligen om man har bra gäst och diskuterar lättsamma saker.
Citera
2026-06-10, 14:46
Medlem
HBTKuks avatar
Jävlar vad dålig podden blivit sedan de tog in den nya snubben med konstig röst. De enda temana verkar vara Hbtq, "tokroliga" historier om Sannas barn som alltid är skittråkiga samt Sannas konstanta försök till att vara märkvärdig och rolig. Det faller oftast platt.

Axel är fortarande rolig.
Citera
2026-06-14, 07:18
Avslutad
Jag hittade Axel via hans stream, men kan nu mera inte titta på den då det bara är för mycket...
Men detta ledde mig till haveristerna som jag uppskattar. Började dock inte lyssna förens alldeles nyss (några månader sedan), men jag undrar verkligen vem den här Henke är som tycks ha blivit utmobbad ur gruppen?
Kan någon dra en kort sammanfattning av vad som hänt i haveristerna under åren, alltså om medlemmarna vilka är dom, och vadb gör dom.

Mvh
Citera
2026-06-15, 09:48
Medlem
Collectivism-Killss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Jag uppskattar haveristerna och Axels streams men det är något som skaver utav bara helvete.
Varför blir det alltid bråk när Axel är involverad? Har förstått att det funnits flertalet personer involverade i haveristerna tidigare som nu är "svartlistade" av Axel och hatade.

I verkligheten har Axel ett gränsöverskridande sätt att kommunicera på och en grandios personlighetsbild. Både av att talat med honom i verkligheten och lyssnat via poddar uppfattar jag någon slags personlighetsstörning då jag har erfarenhet av sådana människor. Jag är tämligen övertygad om att han är narcissist. De hamnar ofta i luven med folk när deras lögner eller grandiosa självbild blir hotad.

Citat:
Ursprungligen postat av Blandadajente
Uppväxt med psyksjuk mamma tror jag förklarar mycket.

..

En tvättäkta lögnhals och inte en person som klarar av längre samarbeten med annat än undergivna människor.

Hans barndomstrauma stärker den bilden hos mig då det är en vanlig orsak bakom störningen.

Och det senare har jag sett IRL, hur han förnedrat och förminskat människor bara för att visa dominans. Han kan liksom se att en person är svag och går att trycka ner.
Senast redigerad av Collectivism-Kills 2026-06-15 kl. 09:51.
Citera
2026-06-15, 10:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Collectivism-Kills
I verkligheten har Axel ett gränsöverskridande sätt att kommunicera på och en grandios personlighetsbild. Både av att talat med honom i verkligheten och lyssnat via poddar uppfattar jag någon slags personlighetsstörning då jag har erfarenhet av sådana människor. Jag är tämligen övertygad om att han är narcissist. De hamnar ofta i luven med folk när deras lögner eller grandiosa självbild blir hotad.

Hans barndomstrauma stärker den bilden hos mig då det är en vanlig orsak bakom störningen.

Och det senare har jag sett IRL, hur han förnedrat och förminskat människor bara för att visa dominans. Han kan liksom se att en person är svag och går att trycka ner.
Om det du säger är sant (har ingen anledning att tro att du ljuger), så är det ju bara en katastrof i väntande.
Om han ska fortsätta så så kommer någon tillslut att ledsna och platta till honom ordentligt. Dom här anjo och jockiboy är ju två idioter dom också som han bråkar med.
Menar snarare om han försöker ta sig in i "finrummet", där kommer inte ett sådant beteende axepteras.
Att trycka ner och reta "svaga" individer är det jävligaste man kan göra för att hävda sig själv. Alla som ser det kommer ju förstå vad det är han gör och då inte vilja ha med honom att göra.
Jag hoppas inte han är narcissist för då kommer han inte att se det själv förens det är försent.
Tack för svar du får gärna utveckla det jag skrivit om du kommer på något.
Citera
2026-06-29, 15:10
Avslutad
Nej nu har jag tyvärr ledsnat på "skilleras" aka Axel. Dessa evighets långa streams för att tigga pengar samtidigt som han sitter och tittar på ännu mer obegåvade människor så som Rask och Anjo.
Känns som många som jag som hittade honom via tiktok kommer ramla av nu framåt hösten. Det var kul ett tag men inte dag efter dag med samma content och samma människor.
Hoppas på en cage fight mellan Axel och Anjo/Rask, men fram tills dess så har jag fått nog.
Tack och hej contentpastej.
Citera
2026-07-15, 17:49
Medlem
Citat:
Nej nu har jag tyvärr ledsnat på "skilleras" aka Axel. Dessa evighets långa streams för att tigga pengar samtidigt som han sitter och tittar på ännu mer obegåvade människor så som Rask och Anjo.
Känns som många som jag som hittade honom via tiktok kommer ramla av nu framåt hösten. Det var kul ett tag men inte dag efter dag med samma content och samma människor.
Hoppas på en cage fight mellan Axel och Anjo/Rask, men fram tills dess så har jag fått nog.
Tack och hej contentpastej.

Helt galet att ngn ens skickar ett öre till en fet gammal negergubbe som dessutom är totalt osympatisk och helt värdelös.

En enkelbiljett till Afrika hade varit en mer begriplig anledning o bidra med för samhällets bästa främst.
Citera
2026-07-17, 06:35
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Helt galet att ngn ens skickar ett öre till en fet gammal negergubbe som dessutom är totalt osympatisk och helt värdelös.

En enkelbiljett till Afrika hade varit en mer begriplig anledning o bidra med för samhällets bästa främst.

Jag börjar nästan tro att choklad tomten inte kan ha ett vanligt jobb. Eftersom han jobbar med att tigga pengar på tuben. Å så gnäller han på rask att rask inte kan ha ett vanligt hederligt arbete
Citera
2026-07-17, 06:42
Medlem
Citat:
Jag hittade Axel via hans stream, men kan nu mera inte titta på den då det bara är för mycket...
Men detta ledde mig till haveristerna som jag uppskattar. Började dock inte lyssna förens alldeles nyss (några månader sedan), men jag undrar verkligen vem den här Henke är som tycks ha blivit utmobbad ur gruppen?
Kan någon dra en kort sammanfattning av vad som hänt i haveristerna under åren, alltså om medlemmarna vilka är dom, och vadb gör dom.

Mvh

Haveristerna startades av Axel, Henko och Myra, i början höll dom på att granska diverse influencers och i viss mån politiker. Efter ett tag hoppade Myra av, pga samarbertsvårigheter med Axel och Henko, poddar som inte klippts i tid, man ställde in i sista stund osv.

Efter det kom Sanna in i bilden och dom fortsatte på samma gamla spår, men efter några avsnitt om Israel-Palestina konflikten verkar Henko och Axel blivit ovänner och Henko hoppade av. Det är iaf så som jag tolkat det.

Och nu består podden av Axel, Sanna och Isolde.

Jag tycker podden är helt ok överlag, något att ha i bakgrunden medans jag jobbar osv.
Men det absolut sämsta med podden är att dom var jävligt snabba med att diskutera och spekulera i varför Della Q och andra poddar lagt ner men konsekvent vägrar berätta varför folk hoppar av i deras egna podd.
Citera
2026-08-13, 12:37
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinggren
Haveristerna startades av Axel, Henko och Myra, i början höll dom på att granska diverse influencers och i viss mån politiker. Efter ett tag hoppade Myra av, pga samarbertsvårigheter med Axel och Henko, poddar som inte klippts i tid, man ställde in i sista stund osv.

Efter det kom Sanna in i bilden och dom fortsatte på samma gamla spår, men efter några avsnitt om Israel-Palestina konflikten verkar Henko och Axel blivit ovänner och Henko hoppade av. Det är iaf så som jag tolkat det.

Och nu består podden av Axel, Sanna och Isolde.

Jag tycker podden är helt ok överlag, något att ha i bakgrunden medans jag jobbar osv.
Men det absolut sämsta med podden är att dom var jävligt snabba med att diskutera och spekulera i varför Della Q och andra poddar lagt ner men konsekvent vägrar berätta varför folk hoppar av i deras egna podd.

Jag slutade lyssna när Henko hoppade av, delar kanske inte någon av deras åsikter men när det var Axel och Sanna som satt själva ett tag så var det så jävla slött. Antingen så saknar Sanna allmänbildning helt eller saknar agens helt mot Axel.
Henko kan man ju säga lite vad man vill om med sina rants och annat men han lyckades ändå få igång Axel och Sanna på samma ämne. Samt att han även insåg att sitta och lyssna på intervjuer/poddar och pausa för kommentar varje mening som Axel och Sanna höll på med inte var speciellt bra lyssning.
Man märkte att när han Johannes Klenell gästade med enbart Sanna och Axel så blev det genast bättre dynamik och diskussion.

Men så urless på Axel som sitter och pratar om hur han kan datta och ska förklara enkel politik i långa haranger som är något de som lyssnar på podden redan fattar.
Alternativt att han gör det för att Sanna ska begripa något.

Sen hatten av visserligen för många av deras gedigna grävjobb som de gjort tidigare angående Linnéa Claesson, porrfri barndom, Cissi Wallin osv.
Den nya Isolde verkar väl kul så får väl se om det bättrar sig.
Citera
2026-08-14, 06:25
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Jag slutade lyssna när Henko hoppade av, delar kanske inte någon av deras åsikter men när det var Axel och Sanna som satt själva ett tag så var det så jävla slött. Antingen så saknar Sanna allmänbildning helt eller saknar agens helt mot Axel.

Henko var verkligen inte min favorit i podden, därför blev jag förvånad över att den mer eller mindre dog när han slutade. Sanna har blivit en menlös mammis, Isolde vill bara prata om sig själv och Axel autistar loss helt fritt utan att någon stoppar honom. Han snöar in på en sak i taget och då är det bara det som gäller.

Det finns ingen dynamik eller styrning. Man märker att de bara vill fylla ett par timmar och få betalt. De lägger på riktigt 10 minuter på att Sanna tänker på en siffra mellan 1 och 100 och de andra två ska försöka gissa vad det är. ”Är det högre än pensionsåldern?”. Sen har de mage att säga ”betala för att höra mer”.

Vi är långt ifrån granskningar och pärmar nu. Ingen av de inblandade är intresserad av att lägga tid på podden, den är bara lätta pengar. Trenden på Patreon är kraftigt dalande. Det kanske kan sätta fart på Axel som är enda hoppet för podden just nu.
Citera
2026-08-15, 14:08
Avstängd
Axel argumenterar alltså för att dendär somaliern som under knivhot våldtog en svensk 15-årig kille i hans epa inte var raisistiskt motiverad.
Somaliern skrek :

"Gapa svennejävel" och körde in kuken....

Hade skilleras sagt det samma om en svensk våldtagit en somalieunge och skrikit negerunge!! Ytterst tveksamt

https://youtube.com/shorts/yCjLRFnWsIk?si=XN1I9HNC1R-Rhl3_
Senast redigerad av AndreasGranen 2026-08-15 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in