2026-08-12, 23:05
Medlem
80% är retarderade men simps bekräftar dem i deras åsikter.
Senast redigerad av Skattebetalaren23 2026-08-12 kl. 23:14.
Citera
2026-08-13, 07:37
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Elbilar alltså.. Det finns inte ens stolpar överallt.. Jag har inte råd med en elbil. Jag bor på landet och har långt till jobbet. Ska jag behöva tanka för 35 kr litern för att ta mig till jobbet?

Därav som man bör sikta på att bygga ut infrastrukturen som jag skrev i tidigare inlägg. Elbilspremien skulle möjliggöra att du har råd, kanske inte just idag men när det beger sig, precis som jag skrev i tidigare inlägg. Många arbetsgivare ger möjlighet att ladda bilen gratis på jobbet, det hade du sett om du läst källorna som jag skickade i tidigare inlägg.

Kan vi komma överens om att du börjar läsa det jag skriver?

Vidare, försök tänk 10-15 år fram i tiden. Det är det som jag pratar om inte att du ska köpa en ny fräsig Tesla idag.

På kort sikt så kanske det får bli så, vart kommer summan 35 kr/l ifrån? Vad har du för bil och vad kör du för sträckor idag? Har du sett över din rätt till reseavdrag?
Senast redigerad av Undermedvetenh3t 2026-08-13 kl. 07:48.
Citera
2026-08-15, 07:31
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Just det saker som vård, skola, arbetslöshet sånt bryr sig kvinnor om!

Ja då borde man rösta blått!?
Som faktiskt vill att det ska löna sig att arbeta, som vill ha bättre ordning och säkerhet i skolan. Som vill korta ner vårdköerna och ge oss som patienter större valfrihet till att välja vård.
Citera
2026-08-15, 07:44
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag tycker att man borde inskränka rösträtten inte bara för kvinnor utan för män också. Problemet idag är att man kan rösta om en nations framtid utan att göra det med någon personlig insats eller incitament. Är du bidragsberoende skiter du fullständigt i hur nationen Sverige går, du vill bara ha pengar så att du kan betala hyran och Foodora. Du lever sannolikt ett ganska hedonistiskt liv där du varken arbetar eller är en förebild för någon.

Ska vi ha rösträtt borde den vara reserverad för individer som har ett jobb/företagare som betalar skatt, har familj och är gifta. Typ kärnfamiljer.

Lite så faktiskt. Går man på bidrag eller om man är skuldsatt får man inte låna pengar, köpa bostad, teckna abonnemang m.m. Rösträtt kanske borde innefattas här också. Kan man inte ta hand om sig själv borde man kanske inte få vara med och påverka rikets framtid...
Citera
2026-08-15, 08:37
Medlem
Skurhinkens avatar
För att kvinnor generellt är godtrogna och tror alltid det bästa om folk. Ungefär som barn.
Citera
2026-08-15, 09:10
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Man vet ju att kvinnor röstar vänster och män höger generellt. Så den frågan behöver inte diskuteras.
Fast kvinnor har bevisligen radikaliserats under 2000-talet. Så det är värt att uppmärksamma.
Citera
2026-08-15, 22:44
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Fast kvinnor har bevisligen radikaliserats under 2000-talet. Så det är värt att uppmärksamma.

Ja, kvinnor på 30-talet i Tyskland var nazister i stor utsträckning så en ganska stor grad av anpassning och konformism finns hos kvinnan. Kvinnor är politiskt formbara. Det krävs bara en långsiktig politisk propaganda med morot och piska. Dom verkar dock hålla fast vid vänsteridéer längre än män.

Det är kanske typiska kvinnliga ideal inbakat i mångkulturalism. Tanken om att skänka bort sitt hem till någon annan. Vårda och ta hand om kriminella och vända andra kinden till mm. Det är till viss del moderliga instinkter.

Många vänstersuggor har inte egna barn. Då lever de ut sina modersinstinkter gentemot afghanska vuxna män istället.

https://www.youtube.com/watch?v=zaXa1zbIZXY
Citera
2026-08-18, 19:08
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
SD patrasket prioriterar endast detta och inser inte att folk kanske har andra politiska frågor på agendan.

Blatteimporten kostar så monumentalt mycket att den som faktiskt prioriterar skola, vård, äldrevård o. s. v. inser att det som absolut snabbast kan tillskjuta dessa samhällsinstanser mycket mer pengar är det parti som vill stänga gränsen och kasta ut svartskallar som inte kan bete sig.

Är er sida så här in i helvete lågintelligenta, eller rollspelar ni?
Citera
2026-08-18, 21:10
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Alla partier har varit för invandring tidigare.

Hela samhället kräver någon form av omstrukturering.

Kvinnors sociala intelligens är väl högre samt att kvinnor är mer empatiska.

Jag har iallafall en familj i trappan som är muslimer. En annan familj vet jag inte. Det stör inte mig det minsta och jag har aldrig någonsin haft problem med att bo nära invandrare osv. Skiter fullkomligt i om de omkring mig är ljusa, mörka, blonda, svarthåriga osv. Lika ointressant som vilka kön grannar har. En del är kvinnor, en del är män.

Tror väldigt många kvinnor upplever lite samma sak, att de inte bryr sig om andras utseenden som kriterier på om de är bra eller dåliga.

Det jag har att opponera mig kring invandring är när människor har en extremt dålig kvinnosyn eller människosyn och flyttar hit.

Jag tror inte att hur människor är som personer sitter i deras utseenden eller kläder.

Att jag när jag blev mycket kritisk mot invandringen fortsatte rösta rött var för jämlikhet mellan andra även om jag blev väldigt provocerad av antirasistiska uttalanden som var en väldigt stor grej förr. Sista vändan var väl vid kriget i Ukraina och invandrare omedelbart börkade klaga på att vi skulle ta in folk därifrån med nonsens om hur de såg ut som om vi inte har en gigantisk invandring med folk som inte ser ut som oss. Givetvis ska inte våra grannländers flyktingar fly till Iran eller Somalia för att göra invandrare här nöjda. Samtidigt så berättar det så otroligt mycket om rasismen de för med sig när de omedelbart spelar offer för att folk börjar fly från ett land där människor är ljusare än utomeuropeiska invandrare. Samma sak med Lisa Holm. Omedelbart kom lögner om att vi svenskar aldrig skulle leta efter en mörk flicka eller bry oss om något liknande hände en invandrare. Provokativt absolut. Men inte tillräckligt för att mina åsikter skulle flyga ut genom fönstret.

Sedan så vet jag såklart att det sker en mängd saker med människor i särskild utsatthet och utan samhällets insatser men det är väldigt mycket en klassfråga mer än annat.

Röda har inte endast röstat för invandring och alla partier förr var för invandring eftersom du mer eller mindre blev extremt utpekad om du var emot invandringen eller talade om problem relaterat till andra grupper.

Män är helt enkelt mer självcentrerade överlag och det är lite det som är problemet med invandring också.

Att du fortsätter rösta rött betyder bara att du inte förstått allvaret någonstans.

Du förstår inte allvaret med Islam. Du förstår inte samband verkan. Du förstår inte orsaken till att det knappt bor en enda jude i muslimska länder. Varför länder som Sverige, England och Tyskland blivit kaos senaste åren.

Varför? För vi har alldeles för många människor som du som bara är självcentrerade och skiter fullständigt i allt annat.
Citera
2026-08-18, 21:18
Medlem
RomernasKungs avatar
Eftersom kvinnor är känslostyrda och således ologiska så är det logiskt att de är ologiska och röstar pro invandring. Kvinnor dras starkt med i den sk vänsterfeminismen. Den är mer extrem än högerextremismen är extrem.

Mentalt lever många kvinnor kvar i "Svenska folket öppna era hjärtan" och "Mitt Sverige bygger inga murar!"-eran.
Citera
2026-08-18, 21:40
Medlem
Kvinnor är alldeles för ofta så otroligt naiva och oinformerade..Sen är det de gamla vanliga klassiska anledningarna..

Historisk skuldkänsla som skapar en överdriven humanism, suicidal empati och en vilja att framstå som moraliskt god. De vill undvika stämpeln som rasist eller främlingsfientlig till varje pris. De har ofta asymmetrisk tolerans, tycker att minoritetsgrupper inte kan hållas till ansvar för samma normer som majoritetssamhället.

De tror att alla människor i grunden vill ha samma sekulära, västerländska demokrati bara de får lite pengar och trygghet i Sverige, underskattar styrkan hos andra ideologier. Som Maggan haggan uttryckte det "värderingar kan ju ändras"..

Arv och romantisering av Socialdemokratin. De byggde det svenska välfärdssamhället, så för många är röstningen en del av en gammal identitet snarare än ett aktivt val utifrån dagens partipolitik.

Den skeva suicidala empatin gör också att de gärna glömmer bort eller blundar för våldtäktsstatistik, kriminalitet och otrygghet för att fokusera på välfärd, rättigheter och klyftor när det är dags att rösta.

Den traditionella klassbaserade jämlikheten har till stor del ersatts av identitetspolitik och normkritik. Väljare som inte hänger med i förändringen röstar ändå på tradition..

Det här skapar en förvirrad ofta faktaresistent individ.
Citera
Igår, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Att du fortsätter rösta rött betyder bara att du inte förstått allvaret någonstans.

Du förstår inte allvaret med Islam. Du förstår inte samband verkan. Du förstår inte orsaken till att det knappt bor en enda jude i muslimska länder. Varför länder som Sverige, England och Tyskland blivit kaos senaste åren.

Varför? För vi har alldeles för många människor som du som bara är självcentrerade och skiter fullständigt i allt annat.
Jag har aldrig haft större problem med muslimer än vad jag haft med kristna.

Uppenbart är kvinnosynen hos många rätt unken men jag som varit tillsammans med en del muslimer upplever inte att religionen påverkar män utan andra män vilket innebär att män i grupp är farligare än specifikt muslimsla män.

Om ni andra inte vill bo bland muslimer eller psykiskt sjuka, eller invandrare osv så är det enkelt, bo vid varandra.

Sedan så ska givetvis människor som kommer hit och börjar förfölja andra grupper, utvisas. Invandrare är mer rasistiska eftersom svenskar faktiskt är bland världens minst rasistiska folk även om de själva tycks tro att rasismen är störst bland oss.

Jag förstår nog samband mer än vad du och många andra gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in