2026-08-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Svenskar är rätt bra på slå sina kvinnor och våldta dem det var därför man var tvungen att stifta en lag att förbjuda våldtäkt och våld inom äktenskapet! " I Sverige blev våldtäkt inom äktenskapet 1984 kriminaliserat och möjligt att lagföra." https://www.lu.se/publikation/4449555

Invandrare brukar vara mycket snabba med att tala om att svenskar minsann också utsätter kvinnor för brott. Men invandrare är klart överrepresenterade när det gäller våldtäkter, och även kriminalitet. Och kasta ut kvinnor från balkonger.

Och vi har fått ett nytt problem i Sverige som inte fanns tidigare: hedersrelaterat våld och förtryck. Och könsstympningar. Flera miljoner kommer att läggas på att förhindra detta. Och tidigare hade vi inte problem med påtvingade kusingiften då barnen blir därefter. Så visst är invandrare så mycket värre än oss svenskar. De har tagit hit så mycket skit från sina egna hemländer, och fattar inte att man tar seden dit man kommer. Och är vi förbannade på detta så är vi "rasister". Det är helt obegripligt att så många har fått komma hit och förstört Sverige.
Senast redigerad av Newton555 2026-08-10 kl. 20:05.
Citera
2026-08-10, 19:54
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Kvinnor röstar på partier som vill ha mer invandring. Invandrare våldtar, misshandlar och mördar i större utsträckning än inrikesfödda.

Varför röstar kvinnor för mer invandring?
Om det inte drabbat dem personligen så tror de inte att det existerar några problem. Och dessutom är ju mörka ögon spännande, och även en överfet blondin kommer alltid att locka till sig massor av beundrare.
Citera
2026-08-10, 20:02
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ok men folk röstar inte på att slippa bli våldtagna och misshandlade, de röstar på bättre vård, skola bekämpa arbetslösheten osv! Att du inte klarar av att skydda din kvinna är en annan sak!

SD patrasket prioriterar endast detta och inser inte att folk kanske har andra politiska frågor på agendan.
Citera
2026-08-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nja, många män röstar på det som är rätt. Det vill säga det som är bäst för nationen och inte bäst för sig själva.

Så du menar att de inte röstar vad som känns rätt för dem? Att de tänker "jag röstar på SD för det är bäst för nationen med minskad invandring, men fan det känns inte rätt alltså..."? nejdu. Män röstar minsann också på det som känns rätt för dem!

Kvinnor röstar också vad som är bäst för nationen. Grönt (för miljön, urholkas den så finns ingen nation längre och mänskligheten har dött ut). Rött (för välfärden, så att sjukvård och skola etc. får pengar och kan utbilda framtidens folk i nationen och ta hand om sjuka och gamla etc. som har byggt upp nationen). Att rösta så känns rätt för kvinnorna (och männen) som röstar så.

Du får nog försöka tugga i dig att både män och kvinnor gör rationella val utifrån sina känslor. och att deras val också känns rätt för dem.

Det bästa vore givetvis om det fanns ett parti som hade bra miljöpolitik a la de gröna, stram migrationspolitik/integrationspolitik etc. a la SD, bra välfärdspolitik som sossarna. Ett sådant parti kanske rentav hade fått egen majoritet! Vem vet?
Citera
2026-08-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jag vet inte riktigt var du får din världsuppfattning ifrån men ingenting jag skriver är det minsta kontroversiellt. Kvinnor har alltid dragits till stökiga och ibland våldsamma män eftersom det är spännande och det är exakt likadant nu. Kvinnor står vid gränsen och "tar hand" om "män" där det finns sexuella intentioner i bakgrunden.

Vi ser exakt samma sak i djurriket, där den nya våldsamma dominanta hanen måste ha ihjäl barnen för att få para sig. Vi såg samma sak under världskrigen där kvinnorna tex valde att kära ner sig i Tyska män efter att deras egna blev kanonmat åt tyskarna.

Som jag skrev - det är en evolutionär fördel för en kvinna att vara quisling. Hon överlever, hennes nya barn överlever och sprider vidare kvinnor med samma typ av gener.

Nej. Flertalet kvinnor vill inte ha våldsamma män. Det där har du fått rejält om bakfoten!
Kvinnor vill däremot ha en lugn man, som om det behövs kan försvara henne och deras avkomma! Men det är en helt annan sak, det.

Och vissa kvinnor vill som sagt var hjälpa kvinnor och barn med skyddsbehov, tex. kvinnliga flyktingar/barn som flyr.

Nja, kvinnor våldtas i krig. Att bli på smällen av en våldtäkt är inte detsamma som att vara en quisling.
Citera
2026-08-10, 20:17
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Medias hjärntvätt är effektiv och det är lätt att ”gilla olika” på bekvämt avstånd från förorten.
Citera
2026-08-10, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
SD patrasket prioriterar endast detta och inser inte att folk kanske har andra politiska frågor på agendan.

Lag och ordning, och invandringen, ligger nu på tredje resp. fjärde plats enligt väljarna när det gäller de tio viktigaste politiska frågorna. Inte behövdes det läggas så mycket tid, energi och pengar på detta innan massinvandringen.

Sjukvård och skola ligger nu på första och andra plats. Och även där, speciellt i skolorna, finns det nu mycket stora problem på grund av invandringen med kaos i klassrummen. Och i utsatta områden har c:a 28% stora problem med läs- och skrivsvårigheter när de går ur grundskolan.

Och om det har vällt in nästan två miljoner så orsakar det också stora kostnader och problem inom sjukvården.

Så hur kan kvinnor rösta för invandringen? Den har ju förstört det mesta i det svenska samhället. Jag är en kvinna, och enligt valkompassen så överensstämmer mina värderingar med SD.
Senast redigerad av Newton555 2026-08-10 kl. 20:32.
Citera
2026-08-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag är inte en kvinna så du behöver inte förklara för mig. Jag bara påpekade på att alla regeringar i modern tid är ungefär lika bra/dåliga på att ta emot invandrare till Sverige. Även Tidö. Så om invandringen ändå blir den samma så kanske kvinnorna väljer de andra frågorna partierna står för på vänstersidan än just invandring.

Förstår du? Om invandringen är konstant vare sig det är höger eller vänster så kanske tjejer skiter i den frågan och går på andra frågor som är viktiga för de.

Tidö är väldigt bra på att säga att dom vill ha mindre invandring men den fortsätter ändå

Precis så. Tidö missgynnar vår livssituation, och vem röstar på någon som uppenbart missgynnar en? Det skulle ju vara förståndshandikappat, och det är vi inte.
Tidö gynnar bara kärnfamiljer och högavlönade. De svälter ut singelkvinnor, singlar överhuvudtaget, men kvinnor har lägre löner, får några timmar i vården. Hel samhället är beroende av just kvinnor, av olika skäl, och vi blir behandlade som paria. Det är nog nu. Hej då Tidö, ni som förstört försäkringen som kallas a-kassan.
Jag var tom medlem i M ett tag, skäms för det nu.
Citera
2026-08-10, 20:37
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så du menar att de inte röstar vad som känns rätt för dem? Att de tänker "jag röstar på SD för det är bäst för nationen med minskad invandring, men fan det känns inte rätt alltså..."? nejdu. Män röstar minsann också på det som känns rätt för dem!

Kvinnor röstar också vad som är bäst för nationen. Grönt (för miljön, urholkas den så finns ingen nation längre och mänskligheten har dött ut). Rött (för välfärden, så att sjukvård och skola etc. får pengar och kan utbilda framtidens folk i nationen och ta hand om sjuka och gamla etc. som har byggt upp nationen). Att rösta så känns rätt för kvinnorna (och männen) som röstar så.

Du får nog försöka tugga i dig att både män och kvinnor gör rationella val utifrån sina känslor. och att deras val också känns rätt för dem.

Det bästa vore givetvis om det fanns ett parti som hade bra miljöpolitik a la de gröna, stram migrationspolitik/integrationspolitik etc. a la SD, bra välfärdspolitik som sossarna. Ett sådant parti kanske rentav hade fått egen majoritet! Vem vet?
Att rösta på Sd känns och kommer alltid kännas fel, eftersom man riskerar att bli utfryst socialt, förlora jobbet m.m. Att rösta "grönt" känns rätt men är såklart fel med tanke på att det inte leder till någon nytta (tvärtom, ex. Northvolt).
Citera
2026-08-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Att rösta på Sd känns och kommer alltid kännas fel, eftersom man riskerar att bli utfryst socialt, förlora jobbet m.m. Att rösta "grönt" känns rätt men är såklart fel med tanke på att det inte leder till någon nytta (tvärtom, ex. Northvolt).

Ingen vet vad man röstar på, det sker anonymt bakom ett skynke. Så finns inga som helst risker med hur man röstar vad gäller "utfrysning, få sparken" etc. Går alltså alldeles utmärkt att rösta hur man vill därav.

Att rösta på Tidö har lett till att bra och flitig arbetskraft, exempelvis inom vården har utvisats. För att de tjänar för lite.

Så. Vad man än röstar på, så kan det leda till mindre bra saker/dåliga saker.

För egen del så känns det fel att rösta på samtliga partier.
Moderaterna har bra politik när det kommer till lag och ordning. Men kass skattepolitik. Så de går bort.
De gröna har i viss mån bra miljöpolitik. Men kass migrationspolitik (helt verklighetsfrånvänd). Så de går bort. Både C och MP. C är dessutom för marknadshyror, så de går väldigt mycket bort.
Sossarna har mycket bra i sin politik som tilltalar mig (välfärdspolitiken och lika stram migrationspolitik som M). Men samarbetar med V, MP och C....... Så de går bort.
SD har i viss mån bra migrationspolitik (gillar sossarnas och skulle gärna se ett samarbeta mellan sossarna och SD). Men samarbetar med M, Kd och L. Så de går bort.
Så finns inget riksdagsparti som känns rätt att rösta på.

Jag kollar nu på mindre partier. Örebropartiet, Piratpartiet, Medborglig samling, Enhet etc. Men inget av dessa har fastnat riktigt för min del.

Så. Det blir nog en blank röst för min del. I år igen. Men det känns fan inte rätt!
Citera
2026-08-10, 21:07
Medlem
Sladdarens avatar
Kvinnor överlag är väl väldigt lågbegåvade när det kommer till "att skydda sin borg"
Dvs försvara sitt ursprung kultur familj och vad som är utvecklat och byggt upp av sina
etniska meninsgfränder under 1000 tals år

Antar att djupt där inne är kärringar en slav till vem som än tar över som dom själv bäddar det till och vet att de inte blir ev slaktade om de väljer att konverterar till full burkbeklädnad som slav till islam och imamer och gubbaraber och gubbnegrer som dikterar det

Tror de saknar rationellt logiskt tänkande. Vill man tillsätta tjänster för att utöka välfärden genom att importera färdigutbildad arbetskraftsinvandring utomlands, importerar man inte asylinvandiring som dominerar. De är här pga att de påstås flytt ifrån nåt men det är deras grannländer och andra land eller första eller tredje som ska ta emot dom, inte vi
Citera
2026-08-10, 21:12
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ingen vet vad man röstar på, det sker anonymt bakom ett skynke. Så finns inga som helst risker med hur man röstar vad gäller "utfrysning, få sparken" etc. Går alltså alldeles utmärkt att rösta hur man vill därav.

Att rösta på Tidö har lett till att bra och flitig arbetskraft, exempelvis inom vården har utvisats. För att de tjänar för lite.

Så. Vad man än röstar på, så kan det leda till mindre bra saker/dåliga saker.

För egen del så känns det fel att rösta på samtliga partier.
Moderaterna har bra politik när det kommer till lag och ordning. Men kass skattepolitik. Så de går bort.
De gröna har i viss mån bra miljöpolitik. Men kass migrationspolitik (helt verklighetsfrånvänd). Så de går bort. Både C och MP. C är dessutom för marknadshyror, så de går väldigt mycket bort.
Sossarna har mycket bra i sin politik som tilltalar mig (välfärdspolitiken och lika stram migrationspolitik som M). Men samarbetar med V, MP och C....... Så de går bort.
SD har i viss mån bra migrationspolitik (gillar sossarnas och skulle gärna se ett samarbeta mellan sossarna och SD). Men samarbetar med M, Kd och L. Så de går bort.
Så finns inget riksdagsparti som känns rätt att rösta på.

Jag kollar nu på mindre partier. Örebropartiet, Piratpartiet, Medborglig samling, Enhet etc. Men inget av dessa har fastnat riktigt för min del.

Så. Det blir nog en blank röst för min del. I år igen. Men det känns fan inte rätt!
Jag tycker att man borde inskränka rösträtten inte bara för kvinnor utan för män också. Problemet idag är att man kan rösta om en nations framtid utan att göra det med någon personlig insats eller incitament. Är du bidragsberoende skiter du fullständigt i hur nationen Sverige går, du vill bara ha pengar så att du kan betala hyran och Foodora. Du lever sannolikt ett ganska hedonistiskt liv där du varken arbetar eller är en förebild för någon.

Ska vi ha rösträtt borde den vara reserverad för individer som har ett jobb/företagare som betalar skatt, har familj och är gifta. Typ kärnfamiljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in