Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Att rösta på Sd känns och kommer alltid kännas fel, eftersom man riskerar att bli utfryst socialt, förlora jobbet m.m. Att rösta "grönt" känns rätt men är såklart fel med tanke på att det inte leder till någon nytta (tvärtom, ex. Northvolt).
Ingen vet vad man röstar på, det sker anonymt bakom ett skynke. Så finns inga som helst risker med hur man röstar vad gäller "utfrysning, få sparken" etc. Går alltså alldeles utmärkt att rösta hur man vill därav.
Att rösta på Tidö har lett till att bra och flitig arbetskraft, exempelvis inom vården har utvisats. För att de tjänar för lite.
Så. Vad man än röstar på, så kan det leda till mindre bra saker/dåliga saker.
För egen del så
känns det fel att rösta på samtliga partier.
Moderaterna har bra politik när det kommer till lag och ordning. Men kass skattepolitik. Så de går bort.
De gröna har i viss mån bra miljöpolitik. Men kass migrationspolitik (helt verklighetsfrånvänd). Så de går bort. Både C och MP. C är dessutom för marknadshyror, så de går väldigt mycket bort.
Sossarna har mycket bra i sin politik som tilltalar mig (välfärdspolitiken och lika stram migrationspolitik som M). Men samarbetar med V, MP och C....... Så de går bort.
SD har i
viss mån bra migrationspolitik (gillar sossarnas och skulle gärna se ett samarbeta mellan sossarna och SD). Men samarbetar med M, Kd och L. Så de går bort.
Så finns inget riksdagsparti som
känns rätt att rösta på.
Jag kollar nu på mindre partier. Örebropartiet, Piratpartiet, Medborglig samling, Enhet etc. Men inget av dessa har fastnat riktigt för min del.
Så. Det blir nog en blank röst för min del. I år igen. Men det
känns fan inte rätt!