2026-08-11, 17:11
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Att sänka priserna på drivmedel är det enda rätta ju. Vad skulle vara bra med att ha dyra drivmedelspriser i Sverige? Vad hjälper det miljön globalt?

Helt fine med att vi inte håller med varandra, tror jag checkar ut nu. Agree to disagree
Citera
2026-08-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Tämligen enkelt dessutom. Men det krävs en idiot till att fortfarande tro att majoriteten av de som är kritiska gällande invandring är kritiska mot alla invandrare. Har den polletten inte fallit ned än så håller man på med självbedrägeri, eller än troligare - blivit manipulerad av vänsterretorik.

Snarare är det väl de här "ut med packet!"-människorna, som gör att man märker att vissa inte kan skilja på folk och fä, om de har en viss hudfärg. De drar alla över samma kant. Märks tex. i trådar som denna.
Citera
2026-08-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Helt otroligt att du fortfarande pratar om tvång när historien visat flertalet gånger att kvinnan tyr sig åt inkräktaren. Att vara kollaboratör och knulla med fienden är definitivt att vara en quisling.

Kanske för att jag känner vissa barn och barnbarn till kvinnor du kallar för "quisling" och vet att de led. Och våldtogs. Av fienden.

Kanske för att jag vet att just våldtäkt är ett vapen som används i krig.
Citera
2026-08-11, 20:41
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Snarare är det väl de här "ut med packet!"-människorna, som gör att man märker att vissa inte kan skilja på folk och fä, om de har en viss hudfärg. De drar alla över samma kant. Märks tex. i trådar som denna.

De är in en kategori för sig själv men inom den gruppen skulle jag påstå att kvinnor är minoritet.
Senast redigerad av fiftyforfifty 2026-08-11 kl. 20:43.
Citera
2026-08-11, 22:24
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Helt fine med att vi inte håller med varandra, tror jag checkar ut nu. Agree to disagree
Kan du inte svara då?
Citera
2026-08-12, 08:24
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Kan du inte svara då?

Jag känner att mitt inlägg svarar på den frågan som du nu ställer. Jag tycker inte att det blir så intressant att diskutera när personen man diskuterar inte läser det man skriver och bemöter hela inlägget. Därav känns det lönlöst att fortsätta vidare.
Citera
2026-08-12, 08:32
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Kvinnor röstar på partier som vill ha mer invandring. Invandrare våldtar, misshandlar och mördar i större utsträckning än inrikesfödda.

Varför röstar kvinnor för mer invandring?

Om man betänker det sorgliga tillståndet för en del av den svenska "manligheten", nåt som är på full display här på FB i diverse trådar, så tycker jag inte att det är det minsta underligt att smarta, självständiga svenska kvinnor kommit fram till att det behövs "nytt material".

Det är snarare tvärtom, det skulle vara underligt om de skulle nöja sig med undermåliga män från den fejkmanliga, pseudokonservativa "det är egentligen jättesynd om mig"-hopen. Där det dessutom kryllar av både äkta och halvmesyr-incels, som skyller sina egna tillkortakommanden på att "samhället är kvinnornas sida". Herregud vilka mesar. Det går inte ens att kalla dem "män", trots deras biologiska kön...
Citera
2026-08-12, 11:56
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Jag känner att mitt inlägg svarar på den frågan som du nu ställer. Jag tycker inte att det blir så intressant att diskutera när personen man diskuterar inte läser det man skriver och bemöter hela inlägget. Därav känns det lönlöst att fortsätta vidare.
Gick tillbaka och läste ditt inlägg. Du svarar inte alls på frågan. Sedan flyr du diskussionen. Speciellt. Men gör så.
Citera
2026-08-12, 13:53
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Gick tillbaka och läste ditt inlägg. Du svarar inte alls på frågan. Sedan flyr du diskussionen. Speciellt. Men gör så.

Vet du vad, du har helt rätt. Ibland är man slarvig.

Här kommer mina tankar.

Att ha dyra drivmedelspriser i kombination med elbilspremien och eventuella andra fördelar skapar incitament för gemene man att köpa elbil på sikt. Tycker förövrigt att det var fint att man riktade elbilspremien mot landsbygden och till personer som annars kanske inte skulle ha haft råd att köpa elbil. Man skulle säkert kunna bredda stödet om man vill påskynda utbytet. I artikel av SVT (2026) verkar det dessutom ha rasslat in ansökningar, m.a.o. verkar det ha effekt. Andelen elbilar skenar bland nyregistrerade bilar så lika bra att stimulera åt det hållet (Omni/Mobility Sweden, 2026). EU har som mål att 90% av de nya bilarna i EU:s medlemsländer ska vara elbilar 2035 (Trafa, vettefan hur den källan är men whatever).

Globalt (och i Sverige) är elbilsbollen egentligen redan i rullning (IEA, 2026). Tycker personligen att det är lika bra att bygga ut infrastrukturen snarare än att sänka priset kortsiktigt som ökar statsskulden. Sluta prokrastinera helt enkelt. Att processen går framåt ökar möjligheterna att inte helt missa klimatmålen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/elbilspremie-lockar-fler-till-byte-gunnar-och-anki-fick-stod

https://omni.se/trenden-haller-i-sig-allt-fler-svenskar-koper-elbilar/a/OkW5Gk

https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2026/executive-summary

https://www.trafa.se/vagtrafik/eu-lattar-pa-forbudet-mot-forbranningsmotorn-och-presenterar-ett-fordonspaket-15932/
Citera
2026-08-12, 22:29
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Vet du vad, du har helt rätt. Ibland är man slarvig.

Här kommer mina tankar.

Att ha dyra drivmedelspriser i kombination med elbilspremien och eventuella andra fördelar skapar incitament för gemene man att köpa elbil på sikt. Tycker förövrigt att det var fint att man riktade elbilspremien mot landsbygden och till personer som annars kanske inte skulle ha haft råd att köpa elbil. Man skulle säkert kunna bredda stödet om man vill påskynda utbytet. I artikel av SVT (2026) verkar det dessutom ha rasslat in ansökningar, m.a.o. verkar det ha effekt. Andelen elbilar skenar bland nyregistrerade bilar så lika bra att stimulera åt det hållet (Omni/Mobility Sweden, 2026). EU har som mål att 90% av de nya bilarna i EU:s medlemsländer ska vara elbilar 2035 (Trafa, vettefan hur den källan är men whatever).

Globalt (och i Sverige) är elbilsbollen egentligen redan i rullning (IEA, 2026). Tycker personligen att det är lika bra att bygga ut infrastrukturen snarare än att sänka priset kortsiktigt som ökar statsskulden. Sluta prokrastinera helt enkelt. Att processen går framåt ökar möjligheterna att inte helt missa klimatmålen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/elbilspremie-lockar-fler-till-byte-gunnar-och-anki-fick-stod

https://omni.se/trenden-haller-i-sig-allt-fler-svenskar-koper-elbilar/a/OkW5Gk

https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2026/executive-summary

https://www.trafa.se/vagtrafik/eu-lattar-pa-forbudet-mot-forbranningsmotorn-och-presenterar-ett-fordonspaket-15932/
Elbilar alltså.. Det finns inte ens stolpar överallt.. Jag har inte råd med en elbil. Jag bor på landet och har långt till jobbet. Ska jag behöva tanka för 35 kr litern för att ta mig till jobbet?
Citera
2026-08-12, 22:47
Medlem
De är besatta av känslan av att vara goda och fina och moraliskt förträffliga genom inget annat än sina åsikter. De röstar på dem som låter dem vara detta och kastar notan i knät på "någon annan". De förtjänar samhällets kollaps.
Citera
2026-08-12, 22:51
Medlem
För att djävlas med män på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här