De röstar på de partier som för dem har bäst politik och inte bara på en fråga typ invandring som högerspöken på FB gör!
Bäst politik? De kan ju inte klaga på att "män slår kvinnor" och "män våldtar kvinnor" om de samtidigt röstar på partier som vill ta in fler av dessa "män".
Hela samhället kräver någon form av omstrukturering.
Kvinnors sociala intelligens är väl högre samt att kvinnor är mer empatiska.
Jag har iallafall en familj i trappan som är muslimer. En annan familj vet jag inte. Det stör inte mig det minsta och jag har aldrig någonsin haft problem med att bo nära invandrare osv. Skiter fullkomligt i om de omkring mig är ljusa, mörka, blonda, svarthåriga osv. Lika ointressant som vilka kön grannar har. En del är kvinnor, en del är män.
Tror väldigt många kvinnor upplever lite samma sak, att de inte bryr sig om andras utseenden som kriterier på om de är bra eller dåliga.
Det jag har att opponera mig kring invandring är när människor har en extremt dålig kvinnosyn eller människosyn och flyttar hit.
Jag tror inte att hur människor är som personer sitter i deras utseenden eller kläder.
Att jag när jag blev mycket kritisk mot invandringen fortsatte rösta rött var för jämlikhet mellan andra även om jag blev väldigt provocerad av antirasistiska uttalanden som var en väldigt stor grej förr. Sista vändan var väl vid kriget i Ukraina och invandrare omedelbart börkade klaga på att vi skulle ta in folk därifrån med nonsens om hur de såg ut som om vi inte har en gigantisk invandring med folk som inte ser ut som oss. Givetvis ska inte våra grannländers flyktingar fly till Iran eller Somalia för att göra invandrare här nöjda. Samtidigt så berättar det så otroligt mycket om rasismen de för med sig när de omedelbart spelar offer för att folk börjar fly från ett land där människor är ljusare än utomeuropeiska invandrare. Samma sak med Lisa Holm. Omedelbart kom lögner om att vi svenskar aldrig skulle leta efter en mörk flicka eller bry oss om något liknande hände en invandrare. Provokativt absolut. Men inte tillräckligt för att mina åsikter skulle flyga ut genom fönstret.
Sedan så vet jag såklart att det sker en mängd saker med människor i särskild utsatthet och utan samhällets insatser men det är väldigt mycket en klassfråga mer än annat.
Röda har inte endast röstat för invandring och alla partier förr var för invandring eftersom du mer eller mindre blev extremt utpekad om du var emot invandringen eller talade om problem relaterat till andra grupper.
Män är helt enkelt mer självcentrerade överlag och det är lite det som är problemet med invandring också.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-08-09 kl. 22:36.