Citat:
Ursprungligen postat av
Bettysage
Den som har en köpehandling kan väl registrera köpet?
Jag verkar vara närmast ensam om att tolka det som att du gör det du flera gånger skrivit att du gjort -- det vill säga utgår ifrån vad ynglingen JJ med eventuellt anhang där och då resonerade på det sätt som nu flera har tjatat om "inte är hur saker går till".
Jag tror vi alla är på det klara med att det i slutändan inte hade haft någon påverkan, men vissa får det att på allvar låta som att alla teorier som bygger på en missuppfattning hos den gärningsman som man beskriver per automatik blir dåliga.
Otroligt att det ens ska behöva påpekas i andra tråden på Flashback om ett dubbelmord med en statistiskt sett totalt otänkbar gärningsman; men långt ifrån alla motiv till mord bygger helt på fakta.
Det är en jävla skillnad på vad vi här och nu vet hade blivit resultatet jämfört med vad gärningsmannen där och då trodde skulle bli resultatet
Daniel Nyqvist mördade två människor för att trodde att han behövde göra tre prickar till två, eller något i den stilen. Varför är det helt otänkbart att den nu aktuella dåren fått mer än impulskontroll, empati och samvete helt åt helvete om bakfoten? Säg exempelvis ... ptja ... lagfarter!?
Jag ser det inte som orimligt att någon i den åldern föreställer sig att om den som äger marken och anmäler svartbygget försvinner tillsammans med denna lagfart, försvinner också problemet.