Tidningen Ångermanlands rättegångsrapporteringar brukar väl vara låsta för abonnenter?
Citat:
Ursprungligen postat av
Slaskheter
Angeliqa:s länk till stämningsansökan fungerar dessvärre inte längre; men hen var först
Framför allt lade jag upp stämningsansökan. Det förnekades i sammanfattningarna.
Jag raderade den själv efter att fel person fick alla tack och kredd, och GrevenFB trots tillsägelse om rättelse - som vi uttryckligen längst ned i sammanfattningarna uppmanas att komma med - i både PM och här fortsatt med personangrepp efter personangrepp öppet i tråden. Många hann nog inte se alla elakheter som skrevs.
Att radera stämningsansökan var tyvärr den enda sättet för att få stopp på att fel person gavs kredd för det arbete jag lagt ner. Det är mer arbete att fixa stämningsansökan innan tingsrättens kansli har öppnat på morgonen än att göra det vid 11-tiden.
Här kan alla se hur GrevenFB ljög på min bekostnad:
https://gofile.io/d/Fao5SIW9
Här ligger lögnen kvar än idag:
(FB) Dubbelmordet i Brattås, Härnösand 2005 - man i 45-årsåldern åtalas
Lita inte på GrevenFBs sammanfattningar. De vimlar av faktafel och brist på källor. Det ser ni om/när ni har läst förundersökningen. Svälj inte heller alla lögner, bl a här:
Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Angelica lade upp stämningsansökan på en sida. Jag länkade den och creddade Angelica.
Upplysa lade upp stämningsansökan på en sida. Jag länkade den och creddade upplysa.
Jag creddar alltid samtliga som laddar upp.
Angelica har ingen anledning att sura. Angelica creddades precis som sig bör, på samtliga sidor där hens dokument länkades.
Jag har nu, emellertid, tagit bort samtliga länkar till Angelicas dokument. Så att vi slipper mer desinformation från den användaren framöver.
Varför är det viktigt? När man har försett människor på forumet med dokument
i 22 års tid. Lagt ner tid, arbete och egna pengar. Utan att ens få ett tack. Inte förrän några icke spontana tack i efterhand i Brattåstråden, enbart för att man till slut lessnar. Efter att fel personer tackats och fått kredd för 50-100 dokumentupplägg som man har gjort.
Det är inte bara att hämta ut dokument. Någon måste leta fram dem och få dem sekretessprövade först. Någon dag innan Brattåsåtalet grävde "någon" fram sjökartan från häktningsförhandlingen i målet om fartyget som körde över båten på västkusten. Den dagens diskussionsunderlag i den tråden och Aftonbladet/Expressen publicerade kartan. Inte en enda person fick ur sig ett tack. Samma sak i 22 års tid.
Jag vill under inga omständigheter ha "tvångstack" i samma mening som medlemmarna som lades till i "we shall overcome"-efterhandstacken i tråden. Jag vill över huvud taget inte sammankopplas med GrevenFB eller upplysa.
Jag använder källkritik och jag har alltid gjort en noggrann avvägning innan jag vidarebefordrat material. Jag lägger inte ut barns sekretesskyddade personuppgifter i sekretessbilagor så sammankoppla mig inte med oseriösa användare som bara samlar likes.
Som om man är osynlig. Någon som bara tas för given och spottas på. Det räcker. Låt detta inlägg få sätta punkt för de obefogade personangreppen.
Tack för ordet.