2026-08-07, 16:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
Lyckas jag bara inte hitta det eller finns det ingen info om vilket slags liv mgm levde vid hans påstådda brott och hur han levt fram till idag?

När brottet skedde var han uppskriven på en utbildning i, har jag för mig, metrologi (eller liknande), på någon yrkeshögskola eller motsvarande. Bodde i Härnösand.

Vad han jobbat med tror jag inte framkommit. Spekulerats i att han jobbat med tåg eller järnväg på något vis, baserat på var han bott.
Citera
2026-08-07, 16:56
Medlem
olovpalmes avatar
Har JJ mer på sitt samvete?
Konstigt att debutera med dubbelmord och sen inte göra nåt kriminellt.
Är hans DNA kollat mot andra ouppklarade saker?
Sen finns de säkert brott där inget DNA hittats eller finns kvar.
Citera
2026-08-07, 16:58
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Försök att dra en död eller en döende person i anklarna med hanskar är det nog lätt att handskarna glider ner från händerna
Absolut men ändå lite märkligt att han lyckats undvika det på precis allt annat. Han måste isåfall ha förstått att allt han gjort för att undvika det sabbas genom att ta av handskarna när han släpade Gerd
Citera
2026-08-07, 17:00
Medlem
Mållgan x 2 som varit i farten igen månne....
Citera
2026-08-07, 17:01
Medlem
Rattatatatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
När brottet skedde var han uppskriven på en utbildning i, har jag för mig, metrologi (eller liknande), på någon yrkeshögskola eller motsvarande. Bodde i Härnösand.

Vad han jobbat med tror jag inte framkommit. Spekulerats i att han jobbat med tåg eller järnväg på något vis, baserat på var han bott.

Så ingen känd missbrukare då utan mer en sån där smygis, en utåt sett helt vanlig man men inbunden tystlåten typ, en som ingen någonsin kunnat gissa sig fram till om det inte funnits DNA... aldrig haft egen familj eller? Märkligt ändå att så pass lite om hans liv kommit fram, tyder på en väldigt periferi person i alla hänseenden...
Citera
2026-08-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Absolut men ändå lite märkligt att han lyckats undvika det på precis allt annat. Han måste isåfall ha förstått att allt han gjort för att undvika det sabbas genom att ta av handskarna när han släpade Gerd
Jag skulle tro att det är ett rånmord eller inbrott som gick överstyr. Troligen han och en tjej. Så det är nog en tjej man skall söka som medbrottsling. Den tjejen anser nog åklagaren inte lönt att utreda då medbrottsligheten kan anses vara ringa
Citera
2026-08-07, 17:12
Medlem
Rattatatatas avatar
Ändå en tråd som "sticker ut", det spekuleras bara om det som framkommit i media och absolut ingen info om mgm, familj? skola? vänner? arbete?, det är där man hittar förklaringarna till mannen bakom brottet och varför eller varför inte han befann sig där han uppenbarligen gjorde, gissar att förklaringen är att det är en riktig enstöring vi har att göra med...
Citera
2026-08-07, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Vad jag har förstått var det mycket kläder och annat som låg över Thor och även Gerd så det va nog svårt att ta prover övererallt. Sen vet vi ju inte va det finns för ytterligare bevis när fup saknas
Citera
2026-08-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
Lyckas jag bara inte hitta det eller finns det ingen info om vilket slags liv mgm levde vid hans påstådda brott och hur han levt fram till idag?

Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Jag har skapat en tidslinje över hans liv. Inlägg 1, sida 1.
Citera
2026-08-07, 17:47
Medlem
Rattatatatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Tack! Missat den tyvärr.
Citera
2026-08-07, 17:48
Medlem
Åklagaren: "Det går inte att helt utesluta att det har varit fler gärningsmän.

Under rättegången ska det hållas en syn för rätten, vid gården där morden skedde.
Citera
2026-08-07, 17:50
Medlem
Rattatatatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Mycket bra strukturell sammanfattning men ändå saknas vittnesmål/berättelser från vänner och flyktigt bekanta helt, vad säger det dig? MGM hade inga vänner? De vill inte säga något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in