2026-08-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettysage
Om du skriver hans eller dotterns initialer så ska du få den.

Dottern vet jag ju inte vad hon heter. Vet att M.G.L har en son iaf? Så jag tar gärna info om en existerande minnessida.

Tack på förhand.
Citera
2026-08-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Någom som ska dit på måndag? tror han är rätt bajsnödig just nu.

Misstänker att det blir svårt att få någon plats efter att anhöriga och media blivit tilldelade platser.

Hoppas TÅ direktrapporterar som de har gjort i andra uppmärksammade fall.
Citera
2026-08-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Dottern vet jag ju inte vad hon heter. Vet att M.G.L har en son iaf? Så jag tar gärna info om en existerande minnessida.

Tack på förhand.

Det är inte rätt initialer. Efternamnet börjar på E.
Citera
2026-08-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeppoYapp
Instämmer med det du skriver.
Jag tolkar dock inte det som ett utpekande utan snarare en vidareutveckling som inte känns helt orimlig och där det framförallt tjejens föräldrar(pappan)skapar ett motiv.
Det kan betyda absolut noll men inputen av info är intressant.
Fridens!

Det värmer!
Citera
2026-08-14, 17:04
Medlem
Citat:
Det är inte rätt initialer. Efternamnet börjar på E.

Vi pratar väl om Max bortgång och minnessida. Han hade initialerna M.G.L men han var gift eller sambo med en E****th.
Citera
2026-08-14, 17:07
Medlem
Citat:
Vi pratar väl om Max bortgång och minnessida. Han hade initialerna M.G.L men han var gift eller sambo med en E****th.
Någon Max har jag aldrig hört talas om. Är det något gammalt spår?
De jag pratat om hade ett barn, en dotter.
Citera
2026-08-14, 17:14
Medlem
Vi letar väl efter JJs möjlighet att ha lärt känna en kvinna inom ett halvår från att han flyttade till Härnösand? Hur många kvällskurser tror du han gick på, hur många nattklubbar festade han på, hur många polare hade han? Det vi vet är han va ute och gick på vägen ut till Solumnshamn som började utanför hans bostad. Den kvinna jag tänker mig (säger så för vill inte vad sa ni, hänga ut någon) har också levt ett hattigt liv. Kanske börjat på Folkhögskola sent i livet efter att han testat på många olika saker innan utan att fastna. För tjejer som inte känner mål och riktning är det vanligt att det fösta steget i karriären är att bli mor i relativt ung ålder.
Citera
2026-08-14, 17:15
Medlem
Citat:
Någon Max har jag aldrig hört talas om. Är det något gammalt spår?
De jag pratat om hade ett barn, en dotter.

Oj, du är inte så insatt som jag trodde. Sök på MGL i sökrutan och i detta ämne så får du upp inlägg som handlar om MGL.
Citera
2026-08-14, 17:23
Medlem
Slaskheters avatar
Citat:
Misstänker att det blir svårt att få någon plats efter att anhöriga och media blivit tilldelade platser.

Hoppas TÅ direktrapporterar som de har gjort i andra uppmärksammade fall.

Jag hoppas på att få en plats
Citera
2026-08-14, 17:30
Medlem
Citat:
Oj, du är inte så insatt som jag trodde. Sök på MGL i sökrutan och i detta ämne så får du upp inlägg som handlar om MGL.

Det blir ju inte så intressant för mig då jag har en annan teori. Min teori utgår ju ifrån att den som tvisten är med har en dotter.
Citera
2026-08-14, 18:29
Medlem
Citat:
Det blir ju inte så intressant för mig då jag har en annan teori. Min teori utgår ju ifrån att den som tvisten är med har en dotter.

Jag utgår ifrån att det är M du menar. Den fastigheten och hennes föräldrar hade väl ingen inblandning i markkonflikten med Tor?
Citera
2026-08-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelaren
Jag utgår ifrån att det är M du menar. Den fastigheten och hennes föräldrar hade väl ingen inblandning i markkonflikten med Tor?

Om du säger det så. Enligt Barbro ägde Tor mark på flera ställen. Mark emellan fastigheter och vid strand som uppfattas som allmänna eller tillhörande egendom. Hon refererar till konflikter gällande mark med folk ”nedåt vägen”. Nedåt vägen är väl Solumshamn. Sen kan man ju ha andra affärer ihop också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in